نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: آموزش و پرورش باید مستقل بوده و حزبی و جناحی نباشد.
کد خبر: ۶۰۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ 15 May 2018
نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: آموزش و پرورش باید مستقل بوده و حزبی و جناحی نباشد.

به گزارش  تسنیم، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در آئین سی و چهارمین یادواره‌ی بزرگداشت مقام معلم با اشاره به اجرای دکلمه از سوی دانش‌آموزی که با حب وطن آن را قرائت کرد اظهار داشت:‌ای کاش این فضای حب به وطن در وجود همه فرزندان این کشور وجود داشت.

وی با بیان اینکه حب به وطن متأسفانه در دل برخی یا کاشته نشده و یا خوب پرورش نیافته است، افزود: در زمان جنگ ۱۲ هزار پزشک ایرانی که از امکانات این کشور استفاده کرده بودند، ولی در خارج از کشور خدمت می‌کردند که اگر ذره‌ای به وطن عشق داشتند بسیاری از مجروحان و زخمیان جنگ معالجه شده و شهید نمی‌شدند.

محمدی با تأکید بر اینکه حب به وطن همراه با استعداد درخشان ایرانیان ایجاب می‌کند که در سطح جهان بدرخشیم، تصریح کرد: به دلیل اینکه فرهنگ منحط بیگانه را به نظام جمهوری اسلامی تحمیل کردند فرزندان ایران دیگر آن فرزندان گذشته نیستند و تمام سعی دشمن نیز همین است.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه با ورود اسلام به ایران عزت، قدرت و عظمت ایران چند برابر شد، بیان کرد: در سایه تعلیم و تربیت آسمانی اسلام ملت زمین‌گیر و ضعیف عرب نیز به قدرت، هیبت و عظمت پیدا کردند.

محمدی با بیان اینکه نقش معلم این است که انسان را از بندگی و بردگی انسان‌ها به بندگی خداوند درآورد، عنوان کرد: معلمان علاوه بر معلمی در راستای مربیگری و تربیت دانش آموزان نیز قدم برمی‌دارند.

وی با تأکید بر اینکه کم کردن بی‌سوادی از برکات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است و روزی که بی‌سوادی وجود نداشته باشد را باید جشن گرفت، گفت: متأسفانه در این زمینه بسیاری از کشور‌ها از ما جلوتر هستند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه سوادآموزی از برکات انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: امروز به فضل خداوند و برکت دین اسلام در کشور ایران حتی فقیرترین افراد نیز می‌توانند تا لیسانس و فوق‌لیسانس تحصیل کنند.

محمدی با بیان اینکه روند تحصیل در جوامع امروز به‌گونه‌ای شده است که تنها سواد بیاموزیم و دیگر هیچ، تأکید کرد: در قرآن کریم اشاره شده که علم و ایمان دو بال قدرتمند است که می‌تواند انسان را به پرواز درآورد.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه معلمان این است که دانش آموزان را برای دو بال علم و ایمان تربیت کنند، اظهار داشت: چرا که اگر علم باشد و ایمان نباشد علم خطرناک است.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه امروز کره زمین جای سلاح‌های بسیار خطرناک شیمیایی، میکروبی، هسته‌ای، اتمی و ... شده است، افزود: این‌ها نتایج عمل بدون ایمان است که خدا کند که اتفاقی نیفتد.

محمدی عنوان کرد: حملات وحشیانه داعش، آمریکا، آل‌سعود و رژیم اشغالگر صهیونیست به کشور‌های عراق، لبان، لیبی، سوریه، غزه، فلسطین و ... و کشتار انسان‌ها نشان از علم بدون ایمان است و امان از روزی که ایمان همراه علم نباشد، چرا که در آن نمی‌شود علم را مهار کرد.

 وی با بیان اینکه عرصه آموزش و پرورش همدان ستودنی است و معمولاً مدیران آموزش و پرورش در حد توان خوب خدمت می‌کنند، عنوان کرد: باید آموزش و پرورش مستقل بوده و حزبی و جناحی نباشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار