رئیس اورژانس هوایی کشور گفت: ۱۰۰ هزار کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی کشور زیر پوشش هیچ ارگانی نیست و نبود پایش آن‌ها شمار تلفات حوادث جاده‌ای را افزایش داده است.
کد خبر: ۶۰۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ 15 May 2018
رئیس اورژانس هوایی کشور گفت: ۱۰۰ هزار کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی کشور زیر پوشش هیچ ارگانی نیست و نبود پایش آن‌ها شمار تلفات حوادث جاده‌ای را افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، محمد سرور در نشست روسای مراکز آموزش درمانی، مدیران ستادی، مدیران شبکه بهداشت و درمان و مدیران اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان‌های استان همدان بیان کرد: آسفالت این راه‌ها با کمترین استاندارد انجام که این موضوع سبب افزایش چند برابری شتاب خودرو‌ها در آن‌ها شده است.

وی اضافه کرد: در راه‌هایی که هیچ گونه اهرم نظارتی مانند دوربین و پلیس وجود ندارد و مردم هم قوانین را رعایت نمی‌کنند، شمار تلفات را افزایش داده است.

سرور بیان کرد: زندگی عشایری همچنان در کشور مرسوم است و این افراد از راه‌های مالرو که نمی‌توان خدمتی توسط اورژانس زمینی ارائه کرد برای جابه جایی استفاده می‌کنند بنابراین راهی جز تقویت اورژانس هوایی نیست.
رئیس اورژانس هوایی کشور گفت: ایران ششمین کشور آسیا از نظر حادثه خیزی و آخرین کشور جهان از نظر تلفات حوادث رانندگی است.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۶ هزار نفر در حوادث رانندگی جان باختند و ۷۳۰ هزار ماموریت ترافیکی و برابر همین تعداد حوادث غیر ترافیکی انجام شد.

سرور اضافه کرد: ۶ تا هفت درصد درآمد ناخالص ملی کشور تنها در حوادث ترافیکی و تصادف‌ها از دست می‌رود که این رقم سالانه برابر ۷۲ میلیون قطعه سکه تمام بهار آزادی است.

وی ادامه داد: طبق استاندارد‌ها باید در هر ۴۰ کیلومتر همچنین به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت یک پایگاه امدادی اورژانس دایر کرد.

رئیس اورژانس هوایی کشور اضافه کرد: اکنون ۲ هزار و ۴۰۰ پایگاه اورژانس در کشور فعال است و شمار پایگاه‌های اورژانس هوایی با اجرای طرح تحول سلامت از پنج به ۳۳ پایگاه افزایش یافت.

سرور اظهار کرد: امروزه شتاب توسعه و فراگیری فناوری در کشور بسیار تند است، اما شکاف بین سرعت و توسعه فرهنگی وجود دارد که این خلا باعث بروز حوادث و معضل‌های اجتماعی شده است.

وی گفت: برای جلوگیری از ۷۰۰ هزار حادثه ترافیکی باید در حوزه ترافیکی چهار مولفه رعایت شود که مهمترین آن آموزش چگونگی استفاده از فناوری و شناساندن فرصت‌ها و تهدید‌ها است.

سرور بر ضرورت مهندسی راه و خودرو نیز تاکید کرد و افزود: خودرو‌های هوشمند به سامانه‌های هایی مجهز شدند که به صورت خودکار سرعت خود را با تابلوی حاشیه جاده مطابقت می‌دهد و در صورت بروز خطای انسانی، راه برای راننده حادثه ساز هموار نیست.

وی افزود: توسعه اورژنس زمینی، دریایی، هوایی و موتورلانس در شهر‌های پرترافیک از جمله تهران برای کاهش زمان رسیدن به بالین فرد زخمی در دستور کار است.

سومین نشست هم‌اندیشی مسئولان پایگاه‌های اورژانس کشور به میزبانی همدان از روز شنبه آغاز شده و تا امروز دوشنبه ادامه دارد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار