نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: همدان با ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود باید به شهر ورزشی کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۶۰۵۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 15 May 2018
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: همدان با ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود باید به شهر ورزشی کشور تبدیل شود.

به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی بابایی در مراسم تقدیر از فعالان ورزش همگانی استان همدان با بیان اینکه برای مطرح کردن ورزش استان همدان در سطح کشور و جهان باید ورزش همگانی را گسترش داد، گفت: ورزش همدان گام‌های بلندی برداشته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خوبی در همدان وجود دارد، افزود: همدان با ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های موجود باید به شهر ورزشی کشور تبدیل شود.

حاجی بابایی با اشاره به حمایت مجلس در برنامه ششم از ورزش گفت: اختصاص اعتبار مورد نیاز به حوزه ورزش در برنامه ششم توسعه در تاریخ پس از پیروزی انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است.

حاجی بابایی در ادامه با دفاع از انتقال تیم پاس به همدان گفت: بنده نه تنها در فوتبال بلکه در رشته‌های همچون بسکتبال، کشتی و و الیبال نیز دنبال تیم داری همدان در لیگ‌های برتر بوده ام چراکه همدان باید در لیگ حرفه‌ای تیم داشته باشد.

وی با بیان اینکه عدم پیشرفت و سقوط تیم فوتبال پاس در همدان بر عهده بنده نیست چرا که نماینده مجلس نمی‌تواند تیم داری کند و این امر بر عهده افراد دیگر است، گفت: همدان ظرفیت‌های خوبی در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله والیبال دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامیبا اشاره به اینکه در استان همدان هماهنگی‌های خوبی بین مسئولان وجود دارد، گفت: راه‌آهن برقی و سیرالسیر، بیمارستان یک هزار تخت خوابی و پروژه‌های بزرگ ملی استانی دردست اجراست و در استان همدان پرداختن به حاشیه معنا ندارد.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه ورزش همدان باید پرشتاب و باقدرت حرکت کند، عنوان کرد: همدان از بهترین شهر‌ها و دارای بالاترین رتبه در زیرساخت‌های ورزشی است و بهترین سالن‌ها و اماکن در شهر ساخته شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز با بیان اینکه ورزش و فعالیت‌های ورزشی جزیی از فرهنگ هر ملتی و ورزش همگانی نیز ابزاری برای سلامتی، نشاط، رشد ظرفیت‌های اخلاقی و رفتار‌های اجتماعی و عاطفی است، گفت: اصلی‌ترین مشکلی که در اثر کم‌تحرکی و نداشتن فعالیت جسمانی بوجود می‌آید، اضافه وزن و چاقی است که منشا تمام بیماری‌ها است.

رسول منعم ادامه داد: توسعه ورزش همگانی در کشور از راه‌های اصولی برای کاهش کم تحرکی و ناهنجاری‌های اجتماعی و نیز افزایش سرانه سلامت جامعه است.

منعم با اشاره به اینکه ورزش اعتماد به نفس افراد جامعه را بالا می‌برد، عنوان کرد: ورزش استرس و اضطراب موجود در بدن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و این کاهش استرس به‌صورت مستقیم باعث افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود.

وی عنوان کرد: هزینه مصرفی در بخش ورزش همگانی، سرمایه گذاری بلند مدت برای جامعه است و توسعه ورزش همگانی امید و نشاط را در جامعه افزایش می‌دهد و باید برنامه ریزی مناسب ورزش همگانی در سبد روزمره خانواده‌ها قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اینکه توسعه ورزش همگانی زمینه رشد و اعتلای ورزش قهرمانی را فراهم می‌کند، افزود: دولت توجه ویژه‌ای به ورزش داشته و با حمایت‌های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار همدان شاهد پیشرفت ورزش همدان در سال‌های اخیر بوده ایم.

منعم با اشاره به رشد ۱۲۰ درصدی عناوین بین المللی ورزشکاران همدانی در سال ۹۶ گفت: ورزشکاران استان همدان در میادین بین المللی ۸۶ عنوان کسب کرده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار