مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه ۸۰ درصد اراضی مستعد این شهرستان مجهز به سیستم آبیاری نوین شده است، گفت: از ابتدای امسال تا کنون از دو طرح آبیاری تحت فشار در ۱۳.۳ هکتار از اراضی شهرستان همدان بهره‌برداری شده است.
کد خبر: ۶۰۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 15 May 2018
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه 80 درصد اراضی مستعد این شهرستان مجهز به سیستم آبیاری نوین شده است، گفت: از ابتدای امسال تا کنون از دو طرح آبیاری تحت فشار در 13.3 هکتار از اراضی شهرستان همدان بهره‌برداری شده است.

به‌گزارش ایسنا، حسین فضلی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ابتدای امسال 6 پرونده آبیاری تحت فشار و کم فشار به مساحت 55 هکتار برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه به مبلغ 3210 میلیون ریال به بانک‌ها معرفی شده است.

وی با اشاره به شناسایی و پیگیری و مطالعه 16 طرح آبیاری تحت فشار و کم فشار به مساحت 359 هکتار در روستاهای تابعه شهرستان، افزود: 11 پرونده به مساحت 151 هکتار برای تهیه طرح معرفی شده است.

وی از آغاز عملیات اجرایی طرح آبیاری نواری به مساحت 100 هکتار در روستای یسرلو خبر داد و تصریح کرد: ادامه عملیات بازسازی و مرمت قنات روستای سرخ‌آباد و آغاز عملیات اجرایی کانال آبرسانی روستای سولان از دیگر اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان همدان در سال 97 بوده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان اظهار کرد: قصد داریم 20 درصد اراضی باقیمانده شهرستان را با تجمیع اراضی و یکپارچه سازی تحت پوشش سیستم آبیاری نوین قراردهیم.

فضلی با بیان اینکه در شهرستان همدان 90 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد، یادآور شد: 65 هزار هکتار از این اراضی دیم و 25 هزار هکتار نیز آبی است که از این میزان 10 هزار هکتار کشت دائمی و باغات و15هزار هکتار اراضی زراعی است.

وی با تأکید براینکه به زراعی و به نژادی دو فاکتور مهم در راستای بهره‌وری و تولید است، گفت: منابع ما به ویژه منابع آبی بسیار محدود است و طی سالیان گذشته نیز استفاده های بی رویه از منابع صورت گرفته بنابراین حفاظت از منابع آب و خاک یکی از فاکتورهای اصلی در بخش کشاورزی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار