اولین همایش تجلیل از فعالان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان همدان و لبیک‌گویان به شعار سال مقام معظم رهبری به همت اتاق اصناف، دبیرخانه همدان ۲۰۱۸، جامعه اسلامی بازار و سازمان بسیج اصناف در همدان برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ 14 May 2018
اولین همایش تجلیل از فعالان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان همدان و لبیک‌گویان به شعار سال مقام معظم رهبری به همت اتاق اصناف، دبیرخانه همدان ۲۰۱۸، جامعه اسلامی بازار و سازمان بسیج اصناف در همدان برگزار شد.

 به گزارش تابناک همدان، رییس اتاق اصناف همدان در همایش تجلیل از فعالان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و لبیک‌گویان به شعار سال مقام معظم رهبری در جمع مسوولین اتحادیه‌ها و خانواده‌های معظم شهدا و مدیران ادارات گفت: اصناف از بزرگ‌ترین بازیگران اقتصاد کشور هستند و می‌توانند فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را در بین مردم نهادینه کنند.

احمد گازرانی با اشاره به شعار سال و اهمیت آن، افزود: امسال با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق شعار سال با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» شعاری که بسیار هوشمندانه و راهکار حل مشکلات اقتصاد کشور است و با بینش و آینده‌نگری که دارند به این نتیجه رسیدند.
 
وی تاکید داشت: همه مردم و مسئولین باید وحدت داشته باشند و در کنار همت مردم و تولیدکنندگان، مبارزه با قاچاق کالا باید مورد تاکید همه متولیان امر باشد چرا که اجناس خارجی به راحتی وارد کشور می‌شود و همواره در این زمینه مشکلاتی وجود دارد و نیاز به همت عمومی متولیان امر در مبارزه با قاچاق کالا است.

گازرانی تصریح کرد: تا زمانی که مردم نسبت به خرید کالای ایرانی اقدام نکنند و از طرفی تولیدکنندگان به اعتباربخشی و کیفیت کالا اقدام نکنند، نمی‌توانیم امیدی به تحقق شعار سال داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید در کشور استفاده از کالای ایرانی را فرهنگسازی کنند، گفت: حمایت از تولیدکنندگان با جلوگیری از ورود کالای خارجی مشابه که در داخل می‌شود نیز می‌تواند بسیار کارساز باشد.

رییس اتاق اصناف همدان عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اصناف اخذ مالیات از تولیدکنندگان و سازمان امور مالیاتی با توجه به شعار سال مقام معظم رهبری حمایت از کالای ایرانی نیاز است با دریافت نکردن مالیات از واحد‌های تولیدی حمایت خود را از تولید کالای ایرانی عملیاتی کند.

 وی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال باید با ورود اجناس خارجی به صورت جدی برخورد شود، افزود: اتاق اصناف، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان سه ضلع مثلث کنترل نظارت به بازار وظیفه دارد در راستای فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی اقدام کند و در تمام واحد‌های صنفی فقط کالای ایرانی عرضه شود تا حمایت از کالای ایرانی در حد شعار باقی نماند.

گازرانی خاطر نشان ساخت: اصناف و بازاریان در کمپین فروش کالای ایرانی و عدم عرضه کالای خارجی اعلام آمادگی کردند و نشان دادند که ایرانی می‌تواند کالای ایرانی استفاده کند

رییس اتحادیه کیف و کفش چرم در خصوص نقش اصناف و بازاریان در رویداد همدان ۲۰۱۸ نیز گفت: همدان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیا در سال ۲۰۱۸ است و نقش اصناف و بازاریان در راستای تحقق همدان ۲۰۱۸، بسیار با ارزش است؛ اصناف پیشانی گردشگری استان محسوب می‌شود و با ورود هر گردشگر به گوشه پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی این واحد‌های صنفی هستند که جلوه این دیار محسوب می‌شوند.

گازرانی خاطرنشان کرد: گردش گر برای تأمین مایحتاج خود به طور قطع نیاز به حضور در واحد صنفی دارد بنابراین برخورد صحیح اصناف با آن‌ها به عنوان فرهنگ اصیل ایرانی می‌تواند نقش بسزایی در تحقق اهداف همدان ۲۰۱۸ ایفا کند و امید است با همت همگانی شاهد توسعه گردشگری و اقتصادی کشور و شهرمان باشیم.

رییس اتاق اصناف همدان در پایان تصریح کرد: برای رهایی از اقتصاد وابسته به نفت و رسیدن به جایگاه ممتاز در جهان که حق هر ایرانی است باید خود مردم شروع کنند و با استفاده از کالای داخلی موجب ایجاد شغل و تولید شوند.
 در پایان از  فعالان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان تجلیل به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار