کد خبر: ۶۰۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ 13 May 2018
مدیر موسسه آل یاسین بیان کرد: مسئولان باید زمینه‌ساز فعالیت بیشتر سمن‌ها باشند چرا که باید کسانی که با نیت خیر جلو می‌آیند را از هر لحاظ حمایت کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسین میدانی، مدیر موسسه آل یاسین و مسئول هیئت «نون القلم و ما یسطرون» در اجلاس مدیران سازمان‌های مردم نهاد استان همدان، خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم نهاد فوق‌العاده در پویایی یک جامعه موثر هستند به همین علت باید سمن‌ها را تقویت کرد.

وی ادامه داد: گاه فعالیت‌های سمن‌ها به مراتب خیلی بهتر و بیشتر از تشکیلات و ارگان‌ها در جامعه صورت می‌گیرد این در حالیست که بودجه و ردیف اعتباری ندارند و خیلی وقت‌ها بروکراسی‌های دست و پا گیر آن‌ها را آزار می‌دهد.

مدیر موسسه آل یاسین تهران اظهار کرد: مسئولان باید بکوشند تا این بروکراسی‌ها را به گونه‌ای حل کنند تا افراد فعال در سمن‌ها حداکثر انگیزه لازم را برای ادامه را به دست بیاورند.

میدانی نقش مردم را در توسعه و امینت یک کشور ضروری دانست و افزود: حضور و حمایت مردم بعضی وقت‌ها خیلی بیشتر از تسلیحات هسته‌ای به کار کشور می‌آید چرا که این مردم هستند که پشتوانه کشور بوده و آن را در مقابل تهدید‌ها حفظ می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید زمینه‌ساز فعالیت بیشتر سمن‌ها باشند، تصریح کرد: کسانی که با نیت خیر جلو می‌آیند را باید از هر لحاظ حمایت کرد و امکانات لازم را در اختیار آن‌ها قرار داد و حتی در حوزه کارآفرینی توجه بیشتری باید به سمن‌ها داشت.

مدیر موسسه آل یاسین تهران اضافه کرد: همدان در حوزه سازمان‌های مردم نهاد یک استان فوق العاده پیش رو است و واقعا از هر لحاظ پایتخت تمدن ایران زمین است و الگویی برای کل استان‌های کشور خواهد شد.

میدانی همچنین خطاب به گروه‌های مذهبی اظهار کرد: وظیفه این قشر تنها پرداختن به جشن‌ها و عزاداری‌ها نیست بلکه تامین سفره فکری جامعه است و باید آن را پر کنند در این صورت داعش و تفکرات انحرافی از بین خواهند رفت.

یوسف صیادی، بازیگر سینما و تلوزیون نیز تاکید کرد: هر کجا اسم مردم باشد حضور مردم می‌تواند موجبات حرکات و اتفاق‌های بی‌نظیری شود.

وی ادامه داد: رویداد همدان ۲۰۱۸ اتفاق خوبی برای معرفی‌های پتانسیل استان در سطح آسیا است تا مسئولان این استان بتوانند این پتانسیل‌ها را فعال کنند.

ابن هنرمند اظهار کرد: هرچقدر از پتانسیل‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگ این استان بگوییم کم گفته‌ایم استان خیلی جای بیشتر برای کار کردن و توسعه شهر دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار