رئیس مرکز امور عشایری نهاوند گفت: امداد رسانی به ۶۰ خانوار از عشایر مستقر در این شهرستان که در سرمای ناشی از کاهش دما و بارش‌های اخیر گرفتار شده بودند، انجام شد.
کد خبر: ۶۰۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 12 May 2018
 رئیس مرکز امور عشایری نهاوند گفت: امداد رسانی به ۶۰ خانوار از عشایر مستقر در این شهرستان که در سرمای ناشی از کاهش دما و بارش‌های اخیر گرفتار شده بودند، انجام شد.

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم بنی هاشمی افزود: بارش‌های چند روز اخیر در نهاوند باعث بالا آمدن بستررودخانه گاماسیاب شد و همین عامل باعث ایجاد مشکلاتی برای عشایر مستقر در این منطقه شد.

وی افزود: پس از کسب اطلاع از این وضعیت به همراه اداره راهداری شهرستان در منطقه مستقر شده و مسیر‌هایی که در آن آب جمع شده بود توسط گریدر بازگشایی شد.

رئیس مرکز عشایری نهاوند گفت: دام‌های عشایر که تعداد آن‌ها حدود پنج هزار راس تخمین زده می‌شود به منظور دور ماندن از مسیر آب، به سمت راهدارخانه گرین کوچ داده و درمحوطه این مرکز نگهداری شدند.

هاشمی گفت: با توجه به سردی هوای منطقه چندین خانوار از عشایر نیز شب ر. ا. در این مکان سپری کرده و برای تامین غذای آن‌ها بیش از یک هزارنان بین آن‌ها توزیع شد.

بنی هاشمی در ارتباط با امداد رسانی به دیگر خانوار‌های عشایر مستقر در سایر مناطق گفت: برای تامین سوخت عشایری که در منطقه کوهستانی ورازانه و گنبد کبود مستقر هستند نفت توسط تانکر در اختیار آنان قرار گرفت و در مناطق طائمه و ملوسان نیز که بیش از ۳۰ خانوار از عشایر مستقر هستند گاز تهیه و در اختیار آنان قرار داده شد.

وی گفت: با توجه به اینکه امسال عشایر زودتر از هر سال کوچ خود را به شهرستان آغاز کردند لذا این وضعیت باعث شد که آنان گرفتار سرما و بارش‌های اخیر در شهرستان شدند.

در سه روز گذشته در شهرستان نهاوند بارش باران موجب بالا آمدن آب رودخانه‌ها و همچنین سرازیر شدن سیل در مناطق کوهستانی شد.
شهرستان نهاوند به دلیل آب و هوای مناسب و همچنین مراتع مرغوب یکی از مراکز ییلاقی عشایر جنوب کشور است.

در حال حاضر یک هزار و ۴۰۰ خانوار عشایری کوچرو با ۲۴۰ هزار راس دام سبک در کانون‌های عشایری این شهرستان مستقر هستند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار