معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دستاورد‌های این دانشگاه در زمینه نانوفناوری و سلول‌های بنیادی ارائه ۱۲۰ طرح تحقیقاتی در این حوزه بوده است.
کد خبر: ۶۰۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ 12 May 2018
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دستاورد‌های این دانشگاه در زمینه نانوفناوری و سلول‌های بنیادی ارائه ۱۲۰ طرح تحقیقاتی در این حوزه بوده است.

به گزارش تسنیم، سعید بشیریان در اولین کنگره ملی نانو فناوری در علوم سلامت با بیان اینکه نانو فناوری بحث بسیار مهم و جدی در تمام علوم است، اظهار داشت: نانو فناوری یک رشته جدید نیست بلکه یک رویکرد جدید است.

وی با تاکید بر اینکه هر رشته‌ای که از این رویکرد بهره‌ای نبرد محکوم به شکست است، ابراز کرد: نمی‌گوییم نانو فناوری قسمتی از آینده است بلکه باید بگوییم نانو فناوری تمام آینده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: هرچند عمر این رویکرد به بیش از دو دهه نمی‌رسد، اما اثراتش بسیار عمیق است. شروع تحول شگرف در نانو از سال ۲۰۲۵ است و تا سال ۲۰۴۵ تحولات عجیبی در آن ایجاد خواهد شد.

بشیریان با بیان اینکه فناوری نانو در رشته‌های علوم پزشکی تاثیر بسزایی داشته و این رویکر در تشخیص پزشکی نیز جایگاه ویژه‌ای را یافته است، افزود: در سال ۲۰۴۵ پیشرفت فناوری‌های نانو به جایی می‌رسد که افراد به محضی که اراده کنند می‌توانند وضعیت ژنتیکی و سطح تغیییرات آن را در گوشی خود مشاهده کنند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه از روش فناوری نانو در رشته‌های محیط زیست و دندان پزشکی بهره گرفته شده است، اظهار داشت: نانو فناوری رویکردی است که همه باید آن را بپذیرند، اما متاسفانه عده‌ای هیچ اطلاعاتی راجع به آن ندارند.

بشیریان گفت: ملموس‌ترین محل نفوذ نانو فناوری در علوم پزشکی است و پیش بینی می‌شود در آینده زندگی بدون استفاده از نانو فناوری ممکن نباشد.

وی با بیان اینکه وضعیت پیشرفت نانو فناوری در دانشگاه علوم پزشکی همدان خوب بوده است، ابراز کرد: دستاورد‌های این دانشگاه در زمینه نانوفناوری و سلول‌های بنیادی ارائه ۱۲۰ طرح تحقیقاتی در این حوزه بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: یکی از تحولات بزرگ حوزه پزشکی، بهره‌گیری از سلول‌های بنیادی است که در بیشتر رشته‌های پزشکی به کار گرفته می‌شود.

بشیریان با بیان اینکه متاسفانه در زمینه تحقیقات هم خام فروشی می‌کنیم، ابراز کرد: کار‌های تحقیقاتی در زمینه نانو انجام می‌دهیم و آن را به چاپ می‌رسانیم، اما متاسفانه دیگران بهره آن را می‌برند.

وی تصریح کرد: در استان همدان میزان شیوع آسم و آلرژی نسبت به سایر مناطق و نرم جهانی بیشتر است بنابراین کارگروهی را تشکیل دادیم و در آن از متخصصین ۱۲ رشته مرتبط دعوت کردیم تا هریک از دید خود این موضوع را بررسی کنند راهکار‌های مناسب و پیشگیرانه را اعلام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار