مدیرکل استاندارد همدان گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، رعایت استاندارد و کیفیت یکی از الزام‌های تولید کالای داخل است.
کد خبر: ۶۰۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 12 May 2018
مدیرکل استاندارد همدان گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، رعایت استاندارد و کیفیت یکی از الزام‌های تولید کالای داخل است.
 
به گزارش ایرنا، محمد مددی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: تولید کنندگان، مسئولان و مردم سه ضلع مهم حمایت از کالای ایرانی هستند که می‌توانند با هم افزایی و نقش آفرینی به اقتصاد و پاسخگویی به نیاز‌های اشتغال کشور اثرگذار باشند.

وی تاکید کرد: تولید کنندگان و حاکمیت باید حمایت‌های لازم را در راستای ارتقای کیفیت و کیفی سازی خدمات و تولید در کشور به تولیدکنندگان و کسانی که در حوزه تولید و کارآفرینی فعالیت می‌کنند، به عمل آورند.

مددی بیان کرد: در مقابل تولیدکنندگان نیز باید رضایت مندی، پاسخگویی به مشتریان داخلی و خارجی و افزایش کیفیت کالا‌های تولیدی با رعایت استاندارد‌های لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی می‌توانیم به اشتغال در کشور پاسخ دهیم که با فعالیت و تلاش موثر تولیدکنندگان بتوانیم به نوعی با بی تفاوت نبودن به تولیدات داخل، پاسخ مثبت دهیم.

مدیر کل استاندارد همدان با بیان اینکه تولیدکنندگان باید با سرلوحه قرار دادن استاندارد در تولید، فضای رقابتی در داخل و خارج داشته باشند، افزود: ما با حمایت از تولیدکنندگان در تلاش هستیم تا بتوانند علاوه بر بازار داخل، در بازار‌های خارجی نیز سهم عمده‌ای داشته باشند.

مددی ملایر را یکی از شهر‌های پیشتاز در امر صادرات در کشور دانست و اظهار کرد: صادرکنندگان، تولیدکنندگان و واحد‌های فرآوری این شهرستان بیش از ۲۷ هزار تن انواع محصولات از جمله کشمش را از ملایر صادر کردند.

وی با تاکید بر اینکه نباید ظرفیت تولید داخلی را دست کم بگیریم گفت: در مجموعه استاندارد استان همدان نیازمند انتقال مطالب و بازخورد‌ها از مباحث کیفی و فنی در کالا‌های مشمول استاندارد‌های اجباری از سوی مردم هستیم تا از این طریق بتوانیم نقشی در ارتقای کیفیت و کیفی سازی تولیدات استان ایفا کنیم.

وی ادامه داد: در این مسیر باید بازرسی‌ها و نظارت‌های لازم را از تولیدات انجام دهیم، چراکه با پیگیری‌های مستمر به رونق تولید کمک می‌کنیم که خروجی آن رونق کسب و کار، ایجاد اشتغال، اقتصاد و استفاده از ظرفیت حداکثری واحد‌های تولیدی است.

مددی از نمازگزاران درخواست کرد: به خانواده‌ها و مردم دغدغه مندی رهبر معظم انقلاب به ۲ موضوع مهم اشتغال و تولید و اجرای این فرامین را منتقل کنید که در این راستا استقبال و خرید کالای ایرانی به نوعی از مصداق‌های بارز تحقق شعار امسال است.

وی با بیان اینکه ملایر یکی از شهر‌های خوب در حوزه استاندارد سازی است، یادآور شد: ملایر یکی از معدود شهرستان‌هایی است که دارای اداره استاندارد، آزمایشگاه‌های تخصصی و شرکت‌های بازرسی است و در راستای ارائه خدمات مطلوب به تولید و صادرکنندگان، نظارت بر صادرات و واردات مشمول استاندارد‌های اجباری انجام وظیفه می‌کنند.

مدیرکل استاندارد همدان گفت: مردم همراهان بسیار مهمی برای تولیدکنندگان هستند که اگر این همراهی با خرید کالا‌های ایرانی به تولیدکنندگان عرضه شود، آن‌ها قدرتمندتر می‌توانند در بازار‌های فرامرزی به دنبال اخذ منابع، ارائه کالا و تولیدات خود و جذب بازار گام بردارند.

مددی اشتغال را یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های جدی کشور برشمرد و تاکید کرد: مردم می‌توانند با خرید هر کالای داخلی کد ۱۰ رقمی درج شده روی کالا‌ها را به سامانه ۱۰۰۰۱۹۱۷ ارسال کرده و از هویت و مشخصات کالا مطلع شوند.

وی همچنین ارائه مشاوره‌های تخصصی به تولید و صادرکنندگان و مشارکت در تدوین استاندارد‌های ملی به ویژه کالا‌های پرمصرف، ارائه پروانه نشان استاندارد و تلاش برای افزایش کیفیت تولیدات را از جمله برنامه‌های کوتاه مدت مجموعه استاندارد استان همدان در راستای اجرای شعار سال برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار