مدیر موسسه بانوان خیر و پیشتاز استان همدان گفت: خانواده‌ها از معرفی فرزندان خود به موسسات ازدواج خجالت نکشند و این مساله را در جامعه فرهنگسازی کنند.
کد خبر: ۶۰۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 10 May 2018
مدیر موسسه بانوان خیر و پیشتاز استان همدان گفت: خانواده‌ها از معرفی فرزندان خود به موسسات ازدواج خجالت نکشند و این مساله را در جامعه فرهنگسازی کنند.

به گزارش ایسنا، فاطمه ترابی در همایش واسطه گری در ازدواج در همدان، با بیان اینکه یکی از دستورات اسلام فراهم آوردن زمینه‌های ازدواج مردان و زنان جامعه است، تصریح کرد: حیایی که بین مسلمانان وجود دارد و باید باشد این است که خود نباید به دنبال فرد موردنظر برای ازدواج بوده و اطرافیان از قبیل: خانواده، اقوام و آشنایان مقدمات این وصلت را فراهم آورند.

مدیر موسسه بانوان خیر و پیشتاز اظهار کرد: رواج زندگی شهرنشینی و کاهش ارتباطات اجتماعی یکی از دلایل کاهش ازدواج در جامعه است.

وی موانع ازدواج را ۱۰ مورد عنوان و اعلام کرد: مدرک گرایی و علاقه جوانان به ادامه تحصیل، در دختران و پسران مانع بزرگی برای ازدواج جوانان شده است.

ترابی تاکید کرد: افراد در ازدواج سنتی خاطرات بدی داشته و در ازدواج‌های مدرن نیز افزایش طلاق را شاهد بوده ایم.

وی با بیان اینکه آموزش‌ها هم باید برای خانواده‌ها و جوانان باشد، تصریح کرد: ایجاد ازدواج‌های پایدار و به‌هنگام شعار موسسه ما است.

مدیر موسسه بانوان خیر و پیشتاز استان همدان با بیان اینکه زمان ازدواج بسیار مهم است، افزود: ازدواج باید در موقع خود باشد چرا که درصورت زودهنگام بودن باعث بی تجربگی جوانان و در صورت دیرهنگام بودن نیز حوصله و انگیزه زندگی برای جوانان باقی نمی‌ماند.

وی باانتقاد به برخی از خانواده‌ها گفت: برخی خانواده‌ها از جوانان می‌خواهند که در خیابان، دانشگاه و کوچه به دنبال فرد موردنظر خود بوده و ازدواج کنند و از این طریق از بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

ترابی افزود: در گذشته خانواده‌ها عروس خود را در مساجد، گرمابه ها، میهمانی‌ها و مجالس زنانه پیدا می‌کردند که با آپارتمان نشینی و تغیر شیوه زندگی یافتن فرد موردنظر سخت‌تر شده است.

وی با بیان اینکه جلوگیری از افزایش طلاق یکی از مهمترین اهداف موسسه است، اظهار کرد: مشکلاتی که در جامعه توسط افراد مطلقه ایجاد می‌شود چندین برابر بیش از افراد مجرد است.

مدیر موسسه خیریه و پیشتاز استان همدان بیان کرد: باید تدابیری انجام شود تا همه کسانی که در امور ازدواج فعالیت می‌کنند در یک بانک اطلاعاتی گردهم آیند و در این بانک اطلاعاتی که مکانی امن برای حفظ اطلاعات فردی و شخصی افراد است، زوجین به راحتی فرد موردنظر خود را پیدا کنند.

یک مدرس حوزه و دانشگاه نیز در این همایش گفت: بسیاری از خانواده‌ها به بهانه‌هایی از جمله زود بودن ازدواج، ادامه تحصیل و نبود مورد مناسب ازدواج جوانان را به تاخیر می‌اندازند.

حجت الاسلام سیدمجتبی حسینی یمین افزود: افراد به طور معمول دارای دو جنبه خصوصی و عمومی هستند که در برابر جنس مخالف بخش عمومی خود را به نمایش گذاشته و طرف مقابل از بخش خصوصی بی اطلاع می‌ماند که اندکی بعد از زندگی مشترک عدم شناخت از جنبه‌های خصوصی به طلاق ختم خواهد شد.

این مدرس دانشگاه واسطه گری برای ازدواج را امری معمولی دانست و تاکید کرد: خداوند در آیه ۳۲ سوره نور نیز جامعه مومنین را به واسطه گری برای ازدواج تشویق می‌کند.

وی تاکید کرد: خانواده‌ها باید بدانند که واسطه ضامن یک ازدواج نیست بلکه تنها معرف است.

حسینی یمین درباره عملکرد سایت‌ها و کانال‌های همسریابی نیز گفت: چنانچه مقابل سوء استفاده‌ها از این سایت‌ها گرفته شود این سایت‌ها مفید واقع خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار