معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به همت اساتید و اندیشمندان این دانشگاه نخستین ماسک نانو در مرکز رشد فناوری به خط تولید رسید و با استقبال بالایی مواجه شد.
کد خبر: ۶۰۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ 10 May 2018
 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به همت اساتید و اندیشمندان این دانشگاه نخستین ماسک نانو در مرکز رشد فناوری به خط تولید رسید و با استقبال بالایی مواجه شد.

سعید بشیریان در نخستین کنگره نانو فناوری در علوم سلامت بیان کرد: این ماسک‌ها دارای قدرت فیلتراسیون بالاتر از ماسک‌های معمولی بوده و از نظر تنفسی وضعیت راحت تری دارد.

وی با بیان اینکه ارزان بودن از دیگر ویژگی‌های این ماسک است بیان کرد: یکی از ویژگی‌ها نانو پایین آوردن هزینه تمام شده است.

رئیس کنگره نانو فناوری در علوم سلامت همدان گفت: وضعیت کشور و استان همدان در زمینه پژوهش نانو خوب است، اما در زمینه فناوری نانو و استفاده از پژوهش‌ها موفق نبودیم.

بشیریان با بیان اینکه خام فروشی نانو در حال انجام است افزود: اساتید مقالات خود در زمینه نانو به راحتی منتشر کرده و دیگران از آن استفاده می‌کنند.

وی گفت: نانو فناوری یک رویکرد جدید در تمام علوم است که در چند دهه اخیر مورد توجه تمامی علوم به ویژه علوم سلامت و پزشکی قرار گرفته است.

رئیس کنگره نانو فناوری در علوم سلامت همدان معتقد است: آینده علوم به ویژه در حوزه سلامت به نانو فناوری گره خورده است.

بشیریان افزود: ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال که از این تعداد ۱۲۰ مقاله پذیرفته شد و این مقالات در قالب سخنرانی در چهار پنل تخصصی به صورت سخنرانی توسط اساتید ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: این پژوهش‌ها و مقاله‌ها بیشتر در زمینه نانو دارو، استفاده از نانو در دندانپزشکی و بهداشت محیط است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: ۱۲۵ طرح تحقیقاتی در پنج سال اخیر در زمینه نانو در همدان انجام شده و حدود ۱۷۰ مقاله در مجلات معتبر چاپ شده است.

بشیریان اضافه کرد: استفاده از نانو فناوری می‌تواند در پیشگیری و تشخیص زود هنگام بسیاری مشکلات از جمله سرطان و ام اس موثر واقع شود.

وی ادامه داد: همچنین نانو فناوری در بحث درمان نیز می‌تواند موثر باشد چراکه رویکرد‌های جدید درمان مبتنی بر نانو است.

کنگره نانو فناوری به مدت ۲ روز با حضور اساتید و دانشجویان رشته‌های مختلف پزشکی به ویژه دانشجویان فعال در رشته نانو فناوری در همدان حال برگزاری است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار