مدیر آموزش‌وپرورش ملایر گفت: مدارس عادی در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان طبق قانون حق دریافت هیچ‌وجهی را ندارند، این مصوبه به مدارس اعلام‌شده است؛ سرانه مدارس از استان به‌حساب خود مدارس واریز می‌شود و اولویت با مدارس عادی است.
کد خبر: ۵۹۹۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶ 02 May 2018

هادی سلگی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک گرامیداشت هفته مقام معلم و تقارن با نیمه شعبان اظهار داشت: تقارن هفته معلم با میلاد امام عصر (ع) برای همه معلمان یک افتخار بزرگ و ارزشمند است. 
 

به گزارش تابناک همدان از ملایر: وی با اشاره به جایگاه و مقام معلم در سطح جامعه گفت: سطح فرهنگ باید به‌جایی برسد که دیگران ارزش و جایگاه معلم را بدانند و منتظر نباشند تنها اداره آموزش‌وپرورش جایگاه آن‌ها را قدر بدانند.

سلگی بیان کرد: از ۲۳ برنامه محوری در هفته معلم برگزار می‌شود ازجمله نواختن زنگ سپاس در مدارس، دیدار با امام‌جمعه، دیدار با مسئولان ملایر، سرکشی از مدارس، تجلیل از فرهنگیان بازنشسته، تجلیل ازمعلمان موفق و... ازجمله این برنامه‌هاست.

مدیر آموزش‌وپرورش ملایر تصریح کرد: برنامه‌های راهبردی و عملیاتی آموزش‌وپرورش ملایر در راستای خدمات‌دهی مطلوب‌تر و باکیفیت به فرهنگیان و دانش‌آموزان ارائه می‌شود،با توجه به افزوده شدن پایه ششم طی سال‌های گذشته به پایه‌های تحصیلی بعدازاین تغییرات بعد از پایه ششم کمیته‌ای تشکیل شد که مشکلات را بررسی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این امر همه‌ساله در ایام تابستان دوره‌های ضمن خدمت برای فرهنگیان برگزار می‌شود که ملایر محوریت جنوب استان برای شهر‌های ملایر نهاوند و تویسرکان را برای برگزاری این دوره‌ها بر عهده دارد، فرهنگیان به‌ویژه فرهنگیان ملایر از این دوره‌ها استقبال کرده و با شرکت در این دوره‌ها مشکلی برای تدریس در پایه تحصیلی را نخواهند داشت.

وی با اشاره به استقرار پایه ۱۲ از سال تحصیلی آینده در مدارس افزود: امسال نیز با توجه به استقرار پایه ۱۲ پیش‌بینی‌شده بتوانیم توازن نیروی انسانی را ایجاد کرده و دبیران ما در هر رشته‌ای که خود فارغ‌التحصیل شده‌اند در آن رشته تدریس کنند.

وی افزود: سرکشی از معلمان بیمار در بستری، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی هنری و ورزشی، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی، حضور معلمان در نماز جمعه، ارائه خدمات رایگان به فرهنگیان در همه بخش‌ها به‌جز بخش دندانپزشکی در درمانگاه فرهنگیان از ۱۵ اردیبهشت‌ماه به مدت پنج روز را از دیگر برنامه‌های هفته معلم در ملایر است.

سلگی با اشاره به اینکه ساماندهی نیروی انسانی در دوره ابتدایی و سایر دوره‌ها را برنامه‌ریزی خواهیم کرد، عنوان کرد: با توجه به ساماندهی دبیران دوره متوسطه برای همین دوره‌ها و با توجه به اینکه سال‌های گذشته تعدادی از این نیرو‌ها با توجه به کمبود نیرو در دوره ابتدایی مشغول تدریس بودند امسال با مشکل کمبود نیرو در دوره ابتدایی مواجه می‌شویم.

وی اضافه کرد: این کمبود قرار است از طریق آزمون جدید آموزش‌وپرورش، حق‌التدریسی‌ها و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، جذب‌شده و کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

مدیر آموزش‌وپرورش ملایرتانید کرد: مدارس عادی در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان طبق قانون حق دریافت هیچ‌وجهی را ندارند، این مصوبه به مدارس اعلام‌شده است.

وی در ادامه گفت: تنها در شهر اسلام‌آباد آقگل سه کلاس درس دوره متوسطه اول دخترانه در کانکس داریم و با توجه به ساخت مدرسه از سوی بنیاد برکت احتمالاً در سال تحصیلی جدید این کانکس‌ها نیز برداشته می‌شود و هیچ مدرسه کانکسی در ملایر نخواهیم داشت.

سلگی در ادامه با اشاره به سرانه مدارس گفت: سرانه مدارس از استان به‌حساب خود مدارس واریز می‌شود و اولویت با مدارس عادی است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش اظهار کرد:: تحقق اهداف تعریف‌شده با توجه به سند تحول بنیادین درگرو همکاری سایر دستگاه‌ها با آموزش‌وپرورش است که امیدواریم دستگاه‌های متولی به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی همکاری لازم را با آموزش‌وپرورش داشته باشند.

مدیر آموزش‌وپرورش ملایر افزود: یکی از مشکلات امروز در آموزش‌وپرورش کاهش مطالعه دانش‌آموزان است، با توجه به گسترش فضای مجازی و استفاده از این فضا برای تحقیق و مطالعه امروز شاهد کم شدن حضور مردم در کتابخانه‌ها هستیم.

وی از برگزاری همایش خیران مدرسه‌ساز ملایر بعد از ماه رمضان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان ملایر ازنظر وجود خیران در بخش‌های مختلف به‌ویژه مدرسه‌سازی سرآمد است امروز یکی از مهم‌ترین نیاز‌ها بعد از ساخت مدارس تجهیز مدارس است.

سلگی اظهار کرد: در این راستا نیازمند این هستیم که خیران در تجهیز مدارس کمک‌های بیشتری به آموزش‌وپرورش داشته و مدارس ما ازنظر تجهیزات به‌روز باشند.

وی گفت: دو مدرسه در مسکن مهر فعالیت دارند، یک مدرسه خیر ساز متوسطه دخترانه نیز در حال حاضر در میدان سرو در حال ساخت است که امیدواریم تا مهرماه امسال تکمیل و در اختیار دانش‌آموزان این منطقه قرار گیرد.

مدیر آموزش‌وپرورش ملایر اظهار امیدواری کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش‌وپرورش هدایت تحصیلی دانش‌آموزان است، در این راستا با توجه به استعداد و علاقه دانش‌آموز و ارزیابی و نظرسنجی از دانش‌آموزان تصمیم می‌گیریم که دانش‌آموزان را به سمت آینده موفق هدایت کنیم.

وی ضمن گلایه از تصمیم‌گیری برخی والدین در خصوص هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و همکاری نکردن با آموزش‌وپرورش افزود: برخی والدین اصرار دارند فرزندشان در رشته‌ای تحصیل کند که خود او بدون علاقه وارد آن می‌شود درحالی‌که باید این را قبول کنند که فرزندشان در چه رشته‌های استعداد و علاقه دارد.

سلگی ادامه داد: برنامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به‌صورت کاملاً کارشناسانه و با در نظر گرفتن همه معیار‌ها انجام می‌شود از والدین خواست در این زمینه به فرزندشان کمک کنند و رسانه‌ها نیز در این زمینه اطلاع‌رسانی بیشتری در همکاری با آموزش و پرروش داشته باشند.

وی اضافه کرد: امسال ۳ هزار دانش‌آموز در ملایر از پایه نهم به پایه دهم می‌روند و باید هدایت تحصیلی این دانش‌آموزان را کارشناسانه انجام دهیم تا در آینده با مشکل مواجه نشود.

مدیر آموزش‌وپرورش ملایر در ادامه با توجه به فعالیت درمانگاه فرهنگیان، فروشگاه فرهنگیان و خانه معلم در ملایر خاطرنشان کرد: این مراکز باهدف ارائه خدمات مطلوب در راستای رفاه حال فرهنگیان فعالیت دارد و هیچ درآمدی از این مراکز عاید آموزش و پروش نمی‌شود، درآمد‌ها به خزانه واریز می‌شود.

سلگی تصریح کرد: عضوگیری برای فروشگاه فرهنگیان از خود فرهنگیان بوده، اما نظارت آن با فروشگاه‌های تعاونی کشور است و طبق رویکرد و مصوبه اداره کل از اول فروردین‌ماه امسال آموزش‌وپرورش ملایر هیچ قراردادی را به هیچ فروشگاهی در شهرستان ندارد، اگر هم فروشگاهی قراردادی دارد باید حتماً قید کند که قرارداد با فروشگاه فرهنگیان است.

وی ضمن تقدیر از همکاری خوب رسانه‌های ملایر با آموزش‌وپرورش بر تعامل و همکاری بیشتر و دوسویه تأکید کرد و گفت: هدف ما تعامل دو طرفه است حرف ما با رسانه‌ها شعار نخواهد بود، رسانه‌ها نیز باید در صحت‌وسقم خبر دقت لازم و کافی را داشته تا این تعامل و همکاری بهتر حفظ شود.

 
 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار