مدیرعامل آب منطقه‌ای همدان خاطرنشان کرد: بدون هیچ مماشاتی چاه‌های غیرمجاز در استان همدان مسدود می‌شوند تا بتوان منابع آبی زیرزمینی را تعادل رساند.
کد خبر: ۵۹۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 22 April 2018
مدیرعامل آب منطقه‌ای همدان، از نصب ۳ هزار و ۵۶۷ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های مجاز در همدان خبرداد.

به گزارش شبستان، منصور ستوده، مدیرعامل آب منطقه‌ای همدان گفت: در سال گذشته تعداد ۵۰۷ حلقه از چاه‌های غیرمجاز با حکم قضائی مسدود شدند که بیش از ۲۹ میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی تاکنون تعداد ۲ هزار و ۷۳۷ حلقه چاه غیرمجاز با حجم آب صرفه جویی شده که بیش از ۲۲۵ میلیون مترمکعب و عمق انسداد ۹۶ هزار متر پر و مسلوب المنفعه شده است.

وی تصریح کرد: با چاه‌های مجاز استان همدان که برداشت بیشتر از پروانه بهره‌برداری دارند نیز برخورد می‌شود تا در راستای حفاظت از منابع آبی استان همدان گام‌های اساسی و جدی برداشت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای همدان خاطرنشان کرد: بدون هیچ مماشاتی چاه‌های غیرمجاز در استان همدان مسدود می‌شوند تا بتوان منابع آبی زیرزمینی را تعادل رساند.

وی افزود: همکاری مناسبی بین دادگستری و نیروی انتظامی برای انسداد چاه‌های غیرمجاز در همدان وجود دارد که موجب این عملکرد شده است.

ستوده ابراز داشت: ۳ هزار و ۵۶۷ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های مجاز نصب شده که بیشترین آن‌ها مربوط به دشت رزن – قهاوند است.

وی با بیان اینکه وضعیت منابع آبی استان همدان رضایت‌بخش نمی‌باشد، بیان داشت: این در حالیست که میزان بارش در همدان ۳۴ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: از ابتدای سال آبی ۹۷-۹۶ تاکنون به میزان ۲۰۳ میلیمتر بارندگی در استان داشتیم که نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد و نسبت به بلند مدت ۲۴ درصد کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: وضعیت منابع زیرزمینی در دشت‌های استان به دلیل اقدامات طرح احیا و تعادل‌بخشی بهبود پیدا کرده و ثبات نسبی پیدا کرده است که ادامه این روند نیازمند همراهی و هماهنگی از سوی مردم و کشاورزان منطقه است.
 
مدیرعامل آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه استان همدان دارای ۱۳ دشت است، عنوان کرد: از این تعداد هفت دشت مستقل و ۶ دشت مشترک با سایر استان‌ها است.

وی با بیان اینکه حجم ذخیره مخزن سد اکباتان در حال حاضر به ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب است که به میزان ۴۰ درصد حجم مخزن سد را تشکیل می‌دهد، افزود: حجم ذخیره آب در مخزن سد کلان ملایر ۴۴ میلیون مترمکعب و در سد سرابی ۸ میلیون متر مکعب می‌باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار