۱۸ میلیارد تومان تسهیلات در زمینه طرح‌های اشتغالزایی از محل  طرح توسعه روستایی از ابتدای ۹۶ تا کنون در شهرستان تویسرکان پرداخت شده است.
کد خبر: ۵۹۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ 22 April 2018
18 میلیارد تومان تسهیلات در زمینه طرح های اشتغالزایی از محل  طرح توسعه روستایی از ابتدای 96 تا کنون در شهرستان تویسرکان پرداخت شده است.

به گزارش تابناک همدان از تویسرکان،فرماندار تویسرکان در نخستین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان که با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری، مدیران شهرستان و جمعی از کارآفرینان و صاحبان  واحدهای تولیدی و اشتغالزا برگزار شد
 
حبیب مومیوند با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، گفت: در این راستا توجه به ایجاد اشتغال جوانان با پیگیری طرح های در دست اقدام ضرورت بیشتری دارد.

وی با اشاره به تحقق 121درصدی اشتغال در سال 96 با تأکید بر اینکه با توجه به ببیکاری جوانان باید تلاش های بیشتری در راستای اشتغال انجام شود، گفت: تعهد اشتغال شهرستان در سال گذشته 1393 نفر بوده که بر اساس آمار سامانه رصد 1674نفر ثبت سامانه شده است.

مومیوند در بررسی طرح های اقتصادی حوزه روستایی که دستور کار جلسه کارگروه اشتغال بود، به بررسی طرح هتل تپه ریواسیجان پرداخت و افزود: تپه ریواسیجان یک تپه استراتژیک و از جاذبه های گردشگری شهرستان است که 13 سال است بلاتکلیف مانده است.

وی با اشاره به تصویب 2میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای تکمیل این مجموعه اظهار داشت: مجری طرح باید سریعتر نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام نماید تا بتواند تسهیلات را جذب که در این راستا پیگیری هایی از استان در جلسه به صورت تلفنی انجام گردید.

مهندس مومیوند با اشاره به معرفی 115 طرح از محل اشتغالزایی روستایی به مبلغ 43میلیارد و 500 میلیون تومان به استان گفت: 53 طرح از این طرح ها مصوب شده و 61 طرح نیز مشکل وثیقه و ضمانت داشته اند.

وی تصریح کرد: از این تعداد نیز 52 طرح در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی بوده که 45فقره با اعتبار 6میلیارد و 500 میلیارد تومان مصوب شده است.

وی به بررسی 24طرح معرفی شده در حوزه مبل و منبت پرداخت و افزود:  تسهیلات 10 طرح پرداخت شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

فرماندار تویسرکان با اشاره به استفاده از ظرفیت های بالقوه شهرستان، گفت: مدرسه ای که در روستای باباپیر 10سال خالی از دانش آموز مانده بود با تدابیر انجام شده به فردی با صلاحیت جهت کار تولیدی مبل و منبت با اشتغالزایی 8 نفر تحویل شده و اکنون نیز تسهیلاتی  به مبلغ 200 میلیون تومان در حال پیگیری است تا اشتغالزایی آن به 15 نفر برسد.

وی از ایجاد کارگاه مبل راحتی در تویسرکان خبر داد و با بررسی مشکلات این طرح از زبان مجری طرح گفت: این طرح در روستایی باباپیرعلی در دست پیگیری و در مرحله انجام مراحل برای دریافت تسهیلات است.

مومیوند با تأکید بر اینکه طرح های معرفی و مصوب شده روستایی ما در بخش های مختلف به بانک ها که در حال پرداخت هستند از سهم مشخص شده نیز بیشتر است، گفت: تویسرکان  ظرفیت بالاتری نیز برای معرفی طرح های اشتغالزا دارد.

وی با تأکید بر اینکه مجری طرح نباید اداره به اداره برای پیگیری طرحش برود، گفت: فلسفه وجودی مدیران دستگاهها و ارگان های مختلف پیگیری طرح های متقاضیان است.

فرماندار تویسرکان تأکید کرد: مدیران منتی بر سر کسی برای پیگیری طرح ها ندارند و بر اساس مسئولیتی که قبول کرده اند موظفند پیگیر کار مردم باشند.

مهندس مومیوند با اشاره و پیگیری تسهیلات 5طرح کشاورزی در زمینه های مرغداری قلعه شیخ با 360میلیون تومان،بره پرواری هزار رأسی در روستای ولاشجرد با مبلغ 1میلیارد و 40 میلیون تومان، گاوداری 50 رأسی به مبلغ 900 میلیون تومان، طرح نهالستان گردو با اعتبار 2میلیارد و 500 میلیون تومان و بره پرواری 300رأسی با 408 میلیون تومان گفت: 22میلیارد تومان در مجموع از محل طرح توسعه روستایی معرفی شده که 5طرح با اعتبار 6میلیارد تومان مصوب گردیده است.

وی اذعان داشت: 510 میلیون تومان نیز از محل اشتغال فراگیر عقد قرار داد داته ایم.

فرماندار تویسرکان با پیگیری مشکل تسهیلات کیف و مصنوعات چرمی بختیاری به مبلغ 480 میلیون تومان گفت: این طرح یکی از طرح های موفق شهرستان است که سرمایه گذار در هیچ شرایطی تولید را متوقف نکرده و باید بیشتر حمایت شود که در صورت حل مشکل ضمانت تسهیلات سریعتر پرداخت شود.

وی با اشاره به تسهیلات مصوب شده برای طرح های تولیدی الیاف سازان به مبلغ  3میلیارد و 500 میلیون تومان ، مهان کاغذ به مبلغ 24 میلیارد تومان و هگمتان به مبلغ 3میلیارد تومان، گفت: هگمتان دارو تسهیلات را دریافت نموده، الیاف سازان یک میلیارد و 500 میلیون را دریافت نموده و مابقی نیز در حال انجام است و مهان کاغذ نیز عقد قرار داد صورت گرفته است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار