محمدی با بیان اینکه در سال چهار ماه حرام وجود دارد که این ماه‌ها حرمت دارد و در این ماه باید جنگ تحمیل شود و کسانی نظیر آل‌سعود با راه‌اندازی جنگ در این ماه‌ها حرمت شکنی می‌کنند، عنوان کرد: این‌ها نشان می‌دهد مواردی حرمت دارد و در اسلام به حفظ حرمت زنان و مردان سالمند بسیار تأکید شده است.
کد خبر: ۵۹۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 21 April 2018
آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: امروز به مناسبت میلاد با سعادت اباعبدالله (ع)وظیفه هر خطیب در سراسر کشور جمهوری اسلامی ایران وصف شخصیت ممتاز امام حسن (ع) است.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اینکه روز میلاد اباعبدالله (ع)به نام روز پاسدار در تقویم نامگذاری شده است، افزود: اگر نهضت عاشورا را تجزیه و تحلیل کرده و به عمق جان انقلاب عاشورا بپردازیم می‌بینیم که امام حسین(ع) تنها یک هدف داشتند که ان هم پاسداری از فضیلت و ارزش‌های انسانی و از بین بردن منکرات و رزیلت‌ها بوده است.

محمدی با بیان اینکه در سال چهار ماه حرام وجود دارد که این ماه‌ها حرمت دارد و در این ماه باید جنگ تحمیل شود و کسانی نظیر آل‌سعود با راه‌اندازی جنگ در این ماه‌ها حرمت شکنی می‌کنند، عنوان کرد: این‌ها نشان می‌دهد مواردی حرمت دارد و در اسلام به حفظ حرمت زنان و مردان سالمند بسیار تأکید شده است.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه پاسداران به رسم اینکه امام حسین(ع)را پاسدار ارزش‌ها می‌دانند هدف خود را ادامه راه ایشان قرار داده‌اند تصریح کرد: اما مشکل بزرگ این است که امام حسین (ع)این پاسدار بزرگ عرصه هستی را خوب نشناخته‌ایم.

محمدی با اشاره به اینکه امام حسین (ع)را خوب به جهانیان معرفی نکرده ایم، تصریح کرد: اگر شناخت دقیقی نسبت به ایشان داشتیم بیشتر از این نسبت به امام حسین (ع) امام پاسداری از ارزش‌ها و فضیلیت‌ها عشق می‌ورزیدیم.

وی با بیان اینکه همه انسان‌ها وظیفه پاسداری از برخی ارزش‌ها را دارند، تأکید کرد:، اما هنر امام حسین (ع)این بود به تنهایی پاسدار همه خوبی‌ها بود.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه خدواند امام حسین(ع) را که در همه صحنه‌های فضیلت ممتاز بوده را به عنوان الگوی بندگان تربیت می‌کند، ابراز کرد: خداوند متعال تمامی فضیلت و ارزش‌ها را در وجود امام حسین(ع) جمع کرده و نسبت به بندگان می‌فرماید که از ایثار، شهادت و دیگر بزرگی‌های اباعبدالله (ع) الگو بگیرید.

محمدی با اشاره به اینکه روز ۲۹ اسفندماه روز ارتش بود که رژه با جلال و ابرومندی در استان برگزار شد، بیان کرد: از مردم همدان به دلیل حضور باشکوهی که در مراسم روز ارتش حضور داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم و این روز و هفته را تبریک عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب ارتش روبروی مردم ایستاده بود، اما به برکت انقلاب اکنون مقتدرانه در برابر دشمن ایستاده است، عنوان کرد: آن زمان برخی از جوانان به امام راحل می‌گفتند که ارتش را منحل کنید، اما امام تسلیم نشد و با بعیت ارتش با امام راحل این بزرگ مردان هموراه درخشیدند تا جایی که ۴۵ هزار شهید نظیر صیاد شیرازی‌ها تقدیم میهن اسلامی کردند.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه چند روز گذشته دو پاسدار توسط اشرار به شهادت رسیدند اظهار داشت: این پاسداران همان راه و رسم اباعبدالله (ع) را ادامه دهند و جان خود را تقدیم کشور و ملت خود کردند.

محمدی با اشاره به اینکه امروز پاسداران ما خار چشم دشمنانی نظیر آمریکا، اسرائیل، آل سعود و ... هستند، تأکید کرد: سردار قاسم سلیمانی یکی از پاسدارن بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه اقدامات امروز دشمنانی نظیر آمریکا و اسرائیل از سر ذلت و استیصال است که به جنگ موشکی و بمبی پرداخته‌اند، تصریح کرد: تمام هم و غم ولیعهد بدبخت آل‌سعود این بود که جنگ را به داخل مرز‌های ایران بکشاند، اما کور خوانده است.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه به برکت نیروی ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی ایران اسلامی جزیره امن منطقه است، بیان کرد: این ثبات و امنیت برای ایران باقی می‌ماند.

محمدی عنوان کرد: آمریکایی‌ها در قرن بیستم آنقدر کشته نداده بودند که در مدارس کشته می‌دهند و این روزگار سیاه و بدبختی خود را رها کرده اند و به جنگ و خون‌ریزی بر علیه مظلومان پرداخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه پرواز همدان به تهران در فرودگاه همدان راه‌اندازی شده است که بسیار کم هزینه و راحت است، تأکید کرد: این پرواز آبروی استان و آبروی شهرستان همدان است که باید از ان استفاده شود تا تعطیل نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار