مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: امسال توسط مقام معظم رهبری شعار سال حمایت از کالای ایرانی تعیین شده و این شرکت در سال‌های گذشته هم این روش را در دستور کار داشته و امسال هم همچنان روش خرید تجهیزات بیش از ۹۰ درصد ایرانی خواهد بود.
کد خبر: ۵۹۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹ 18 April 2018

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: امسال توسط مقام معظم رهبری شعار سال حمایت از کالای ایرانی تعیین شده است. این شرکت در سال‌های گذشته هم این روش را در دستور کار داشته و امسال هم همچنان روش خرید تجهیزات بیش از ۹۰ درصد ایرانی خواهد بود.

به گزارش تابناک همدان؛ محمدمهدی شهیدی با اشاره به این که ۷۰۴ هزار مشترک برق از خدمات این شرکت در استان بهره‌مند می‌شوند، گفت: در سال گذشته ۳ هزار و ۵۴۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی به این شرکت تحویل و ۳ هزار و ۱۶۰ میلیون کیلووات ساعت هم در استان مصرف شده است. شبکه توزیع استان همدان ۱۸ هزار و ۱۲۱ کیلومتر طول دارد که در این شبکه ۱۵ هزار و ۷۷۲ دستگاه ترانسفورماتور و ۲۷۵ فیدر ۲۰ کیلوولت فعال است.

وی افزود: با بیان اینکه پیک‌بار استان همدان در سال گذشته ۶۶۳ مگاوات بوده است، افزود: تلفات انرژی استان در سال ۹۶ حدود ۱۰.۴۹ درصد بود. اکنون یک هزار و ۶۸ روستا در استان برق دارند که از این تعداد در سال گذشته به ۲ روستای اولیایی و آغچه (همدان) و یک روستای (اسدآباد) برق‌رسانی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بالاترین مصرف انرژی برق استان با حدود ۳۸ درصد را در بخش کشاورزی عنوان و گفت: اکنون مقدار مصرف برق در بخش صنعت به ۴/۱۱ درصد رسیده است در بخش خانگی هم حدود ۳ درصد وبقیه مرتبط به سایر مصارف است.

محمدمهدی شهیدی افزود: با همکاری و همدلی حاکم در مدیران و نیرو‌های شرکت و با مساعدت و همیاری مسئولان استان توانسته‌ایم وظایف و برنامه‌های وزارت نیرو را اجرا کنیم. همچنین وصول مطالبات شرکت در سال ۹۵ حدود ۹۳ درصد بود که در سال قبل (۹۵) با همت مدیران به ۹۸ درصد افزایش یافت.

امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص سردار شهید همدانی اظهار داشت: توجه به شعار سال که مقام معظم رهبری تاکید داشتند و تولید داخلی باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توجه و عملی کردن این شعار‌ها تنها راه نجات کشور است، گفت: یک دهه به وجوه مختلف این شعار بیان شده، اما عزمی در عملی شدن نبود و آسیب ما از همین جا است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید از همین راه توجه به تولید داخلی افق روشنی برای جوانان ترسیم کنیم این امر یعنی ایجاد اشتغال و امید و ازدواج و امسال باید عزم را جزم کرد و سران سه قوه ورود کنند که این شعار را اجرایی کنیم.

وی افزود: در خصوص شعار سال ما باید حتماً مبارزه با قاچاق کالا را داشته باشیم و به جد پای این امر ایستاده‌ایم چراکه فساد مانند موریانه پای نظام را می‌خورد و مردم از فساد تنفر دارند.


نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه شرکت توزیع برق عملکرد خوب و سوابق درخشانی دارد، گفت: شرکت برق جزو اداراتی است که در استان می‌درخشد و در کشور نیز سوابق بسیار خوبی دارد که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه انسجام و وحدت رویه مدیران و کارکنان موجب این درخشش شده است، افزود: این یکی از حسن‌های شرکت توزیع برق استان همدان است.

خجسته با اشاره به مصوبه آب و برق و گاز مناطق حاشیه شهر و روستا‌ها که غیرمجاز بودند، عنوان کرد: پنج سال پیگیر این بودیم تا در مجلس مصوب و برای اولین بار در کشور اجرایی شد و همه از این نعمت برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه اداره برق در این زمینه خوب ورود کرد و سریع قانون را اجرا کرد و ۴ هزار مورد فقط در شهر همدان انجام شد، اضافه کرد: در بحث باغات نیز بایدد تعیین تکلیف کنیم که الگوی مصرف برای آن مشخص کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث نیروگاه خورشیدی نیز کار بسیار خوبی انجام شد و با این روند سرمایه گذار خارجی از آلمان، چین و... آمده‌اند و مایل هستند در ایران سرمایه‌گذاری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار