با تلاش شبانه روزی فرشتگان نجات ۱۲۵ همدان انجام شد:
رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشان همدان طی سال ۹۶ دوهزار و ۹۸۱ عملیات اطفاء حریق، امداد و نجات و احتیاط حریق و حوادث انجام دادند که نسبت به ۳۳۶۷ عملیات سال ۹۵ کاهش ۱۲ درصدی داشته است.
کد خبر: ۵۹۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳ 18 April 2018
رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشان همدان طی سال ۹۶ دوهزار و ۹۸۱ عملیات اطفاء حریق، امداد و نجات و احتیاط حریق و حوادث انجام دادند که نسبت به ۳۳۶۷ عملیات سال ۹۵ کاهش ۱۲ درصدی داشته است.

به گزارش تابناک همدان؛ روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان محمدرضا بیاناتی با اعلام این مطلب گفت: طی سال ۹۶ شهروندان همدانی ۱۳۵۶۲۴ مرتبه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته‌اند که این رقم نسبت به سال ۹۵ دو درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: از ۱۳۵۶۲۴ تماس دریافتی تعداد ۲۹۸۱ مورد منجر به عملیات گردیده، ۶۴۲۰ مورد جهت دریافت مشاوره و راهنمایی، ۲۱۵۲۳ تماس اشتباه، ۹ مورد اعلام حریق کذب و متأسفانه ۱۰۴۶۹۱ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

بیاناتی با اشاره به انجام ۱۵۵۷ عملیات اطفاء حریق در سال ۹۶ که نسبت به ۲۱۴۳ عملیات اطفاء حریق سال قبل ۲۸ درصد کاهش داشته است گفت: اطفاء حریق مراتع پوشش گیاهی با ۲۹۶ مورد، اماکن مسکونی ۲۳۳ مورد، وسایل نقلیه ۲۱۱ مورد، باغات و فضای سبز ۱۳۷ مورد و مراکز تجاری با ۱۱۵ مورد بیشترین تعداد عملیات‌های این حوزه را شامل شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۴۹۳ عملیات اطفاء حریق در محدوده خدماتی شهر همدان و ۶۴ عملیات خارج آر آن بوده است اظهار کرد: در حوادث آتش سوزی سال ۹۶ ئ. تعداد ۹۲ نفر ازجمله ۷ آتش نشان مصدوم و ۹ نفر فوت شده‌اند و ۸۷ نفر نیز با تلاش آتش نشان نجات یافته‌اند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان از انجام ۱۳۳۷ عملیات امداد و نجات در سال ۹۶ خبر داد که نسبت به ۱۰۶۶ عملیات انجام شده در سال قبل از آن ۲۶ درصد افزایش داشته است که بیشترین تعداد آن مربوط به نجات افراد محبوس در آسانسور با ۳۱۸ مورد، نجات افراد محبوس در اماکن مختلف با ۲۳۶ مورد، مهار حیوانات ۲۰۰ مورد، نجات حیوانات ۱۷۴ مورد و امداد و نجات در سوانح رانندگی با ۱۱۴ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۳۰۲ عملیات امداد و نجات در محدوده خدماتی شهر همدان و ۳۵ عملیات خارج از آن بوده است تصریح کرد: در عملیات‌های امداد و نجات ۱۰۳ نفر از جمله ۲ آتش نشان مصدوم و ۱۷ نفر فوت شده‌اند و ۱۱۰۸ نفر نیز با تلاش آتش نشانان نجات یافته‌اند.

محمد رضا بیاناتی از انجام ۱۹۰۰ مورد پایش سطح ایمنی اماکن اداری، تجاری، آموزشی، درمانی، خدماتی و... در سال ۹۶ و افزایش ۵۴ درصدی آن نسبت به ۱۲۴۵ پایش سال ۹۵ خبر داد و افزود: در این بازه زمانی ۶۳۸ مورد دستورالعمل طرح ایمنی و ۶۷۸ مورد پایان کار برای ساختمان‌های جدیدالاحداث توسط واحد ایمنی سازمان صادر شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ تعداد ۱۱۱۴۱۱ نفر تحت آموزش‌های ایمنی و آتش نشانی قرار گرفته‌اند که نسبت به سال قبل ۴۷ درصد افزایش داشته است خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد آموزش‌ها مربوط به آموزش‌های عمومی شهروندان در مناسبت‌ها و اعیاد، آموزش در مهدکودک‌ها و مدارس، آموزش دانشجویان و آموزش کارکنان ادارت و شرکت‌ها بوده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به کاهش تعداد عملیات‌ها به خصوص در حوزه اطفاء حریق که حاصل توجه به موضوع آموزش‌های عمومی است تأکید کرد: این سازمان در کنار امداد رسانی به شهروندان در حوادث مختلف توجه ویژه به آموزش و پیشگیری با هدف فرهنگ سازی ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی جامعه را در دستور کار قرار داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار