مدیرکل پست همدان گفت: ۲ طرح اقتصاد مقاومتی با عنوان یکسان سازی نشانی پستی (جی نف) و سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) در راستای تامین زیرساخت اجرای دولت الکترونیک در دستور کار این اداره کل است.
کد خبر: ۵۹۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵ 17 April 2018
مدیرکل پست همدان گفت: ۲ طرح اقتصاد مقاومتی با عنوان یکسان سازی نشانی پستی (جی نف) و سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) در راستای تامین زیرساخت اجرای دولت الکترونیک در دستور کار این اداره کل است.
 
به گزارش ایرنا؛ محمد امیدی در دیدار با فرماندار همدان بیان کرد: این طرح‌ها به عنوان مهمترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی شرکت پست با هدف توسعه زیرساخت اجرای دولت الکترونیک و شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح جی نف (GNAF) تمامی مکان‌های پستی شهری و روستایی فهرست برداری شده و اطلاعات موجود به روز می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۸ دستگاه اجرایی و خدماتی به طور مستقیم با اطلاعات مکانی سروکار دارند افزود: در طرح سیماک با الکترونیکی شدن پرونده‌ها و یکپارچه شدن اطلاعات املاک و مدارک مربوط به ملک، امکان دسترسی مستقیم دستگاه‌های اجرایی مربوطه به پرونده املاک فراهم می‌شود.

مدیرکل پست همدان جلوگیری از فرار مالیاتی و زمین خواری و ضایع شدن حقوق مردم و دولت را از مهمترین مزایای اجرای طرح سیماک بیان کرد.

امیدی افزود: امکان مبادله الکترونیکی استعلام‌های میان دستگاهی مربوط به ملک، شفاف سازی پرونده ملک، ارتقای بهره وری استانی و ملی، کاهش مراجعات و مواجهه حضوری و ارتقای سلامت اداری از دیگر مزایای این طرح است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی، حفاظت محیط زیست، شهرداری‌ها و دهیاری ها، شرکت‌های خدمات رسان آب، برق، گاز، راه و شهرسازی، مالیات، اصناف و کارگاه ها، بانک و بیمه، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شرکت پست از جمله دستگاه‌های مشمول اجرای طرح سیماک هستند.

مدیرکل پست همدان گفت: ارائه خدمات تعویض و تمدید دفترچه بیمه درمانی از دیگر خدمات شرکت پست با همکاری شرکت‌های بیمه است.

امیدی افزود: هزینه تمام شده ارائه برخی از خدمات شرکت پست به ویژه در بخش روستایی بیشتر از تعرفه تعیین شده دریافتی است که در این باره زیانده هستیم.

وی ادامه داد: در مباحث عمرانی و توسعه و نگهداری دفاتر روستایی نیز با اختصاص اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان به اداره پست بخشی از مشکلات این مجموعه رفع می‌شود.

استان همدان جز مناطق ۹ گانه مبادله پستی کشور است و از نظر فرایند‌های پستی علاوه بر استان همدان استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام را زیر پوشش قرار داده است.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار