رئیس انجمن حمایت از بیماران اوتیسم گفت: بیماران مبتلا به اختلالات اوتیسم نیاز به حمایت‌های مادی و معنوی دارند در غیر این صورت کنترل این بیماران در آینده فوق‌العاده مشکل می‌شود.
کد خبر: ۵۹۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸ 17 April 2018
رئیس انجمن حمایت از بیماران اوتیسم گفت: بیماران مبتلا به اختلالات اوتیسم نیاز به حمایت‌های مادی و معنوی دارند در غیر این صورت کنترل این بیماران در آینده فوق‌العاده مشکل می‌شود.
 
به گزارش تسنیم؛ معصومه رضایی اظهار داشت: متأسفانه بیماری اختلالات اوتیسم در شهرستان نهاوند شناخته شده نیست و به خاطر فقر فرهنگی که در این زمینه وجود دارد تلاش کردیم که با احداث اولین انجمن حمایت از اوتیسم در شهرستان تا حدودی این مشکلات را حل کنیم.

وی تصریح کرد: خانواده‌هایی که فرزندان آن‌ها دچار اختلالات اوتیسم هستند به خاطر مشکلات این بیماری نمی‌توانند از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و یا در مراکز عمومی حاضر شوند و از همین رو تلاش داریم که سنت‌شکنی کنیم و این خانواده‌ها را به جامعه برگردانیم.

رضایی افزود: باید نحوه برخورد و فرهنگ برخورد با افراد مبتلا به اوتیسم در جامعه جا بیفتد و افراد در جامعه یاد بگیرند که با بیماران اوتیسم چگونه رفتار کنند و جامعه باید خودش را با مشکلات این افراد وفق دهد و با آن‌ها کنار بیاید.

وی عنوان کرد: کودکانی که به اوتیسم مبتلا هستند نیاز به خدمات توانبخشی دارند و، چون هزینه توانبخشی این کودکان بسیار زیاد است این کودکان علاوه بر حمایت‌های معنوی و اجتماعی به حمایت‌های مالی نیز نیاز دارند تا بتوانند از خدمات توانبخشی بهره‌مند شوند.

رئیس انجمن اوتیسم نهاوند بیان کرد: در صورتی‌که این کودکان مبتلا به اوتیسم از خدمات توانبخشی استفاده نکنند و به آن‌ها رسیدگی نشوند قطعا در آینده کنترل آن‌ها فوق‌العاده مشکل خواهد بود.

رضایی اظهار داشت: خانواده‌های کودکان مبتلا به اوتیسم در شهرستان اکثرا خانواده‌هایی هستند که بضاعت مالی خوبی ندارند و نیاز به حمایت‌های مالی از طرف خیرین دارند.

وی تصریح کرد: نخستین انجمن حمایت از اوتیسم که در شهرستان نهاوند شکل گرفته است در واقع یک انجمن خیریه نیز هست که ما تلاش داریم در این انجمن با تحت پوشش قرار دادن و حمایت از این بیماران و خانواده‌های آن‌ها با کمک خیرین به آن‌ها کمک‌های مالی نیز ارائه دهیم.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار