نماینده مردم ملایر در خانه ملت خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شده است مددجویان کمیته امداد که توان ایجاد شغل دارند، برای دریافت وام و تسهیلات ثبت‌نام کنند و پس از اینکه شغلشان به ثمر نشست و به خودکفایی رسیدند، مستمری آن‌ها قطع شود.
کد خبر: ۵۸۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ 08 April 2018
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهدای ۸۵ درصدی کمک مالی و تسهیلات بلاعوض به کشاورزان به منظور اقدام در زمینه آبیاری تحت فشار گفت: متأسفانه شهرستان ملایر در این زمینه از برخی نقاط استان عقب مانده و باید اهتمام جدی توسط جهادکشاورزی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه در نخستین شورای اداری شهرستان ملایر، افزود: با توجه به کم‌آبی‌های قابل‌توجه موجود در حوزه کشاورزی، مسئولان شهرستان به ویژه دهیاران باید در کشاورزان به ویژه در گرایش به سمت استفاده از سیستم آبیاری مدرن و تحت فشار ایجاد انگیزه کنند.

وی تأکید کرد: شبکه دهیاران، یک مجموعه بسیار غنی و کارآمد است که باید بخشداران و سایر مسئولان از توانمندی این شبکه در راستای خدمت‌رسانی به روستائیان نهایت بهره را ببرند.

آزادیخواه با اشاره به توجه جدی مجمع نمایندگان استان و استاندار همدان در حوزه اشتغال، ادامه داد: در سال گذشته با پیگری نمایندگان مردم ملایر بیش از ۵۰۰ شغل در کارخانجات ذوب‌آهن و ۲ واحد فروسیلیس ملایر ایجاد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان ملایر به واسطه داشتن ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوان، آبستن ایجاد اشتغال اشت، یادآور شد: فقط در حوزه خیاطی ۱۰ هزار نفر در ملایر مشغول به فعالیت هستند.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شده است مددجویان کمیته امداد که توان ایجاد شغل دارند، برای دریافت وام و تسهیلات ثبت‌نام کنند و پس از اینکه شغلشان به ثمر نشست و به خودکفایی رسیدند، مستمری آن‌ها قطع شود.

وی تصریح کرد: دولت روحانی دولت اعتدال است نه اصلاحات، بنابراین انتظار ما از مدیریت شهرستان ملایر این است که مشی اعتدال را در تمامی کار‌های خود لحاظ کنند.

آزادیخواه با اشاره به اینکه بالای ۵۰ درصد صادرات استان همدان از طریق ملایر صورت می‌گیرد، گفت: وجود مسیر‌های مواصلاتی و شبکه ریلی در این شهرستان یک ظرفیت و ویژگی کم‌نظیر است.

اخذ ۱۴ میلیارد تومان اعتبار مازاد برای ملایر

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به پیگیری نمایندگان مردم ملایر در زمینه اخذ ۱۴ میلیارد تومان اعتبار مازاد بر سهمیه شهرستان در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: این اعتبار از ردیف اعتبارات ملی و استانی اضافه شد.

آزادیخواه افزود: ۴ میلیارد تومان از این اعتبار صرف چهارخطه شدن مسیر ملایر- آورزمان، ۲ میلیارد تومان صرف اتمام ورزشگاه ۵ هزار نفری ملایر، ۲ میلیارد تومان صرف دانشگاه ملی ملایر و مابقی برای انتقال آب از سدکلان به شهر ملایر هزینه می‌شود.

وی با اشاره به سفر یک‌روزه وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به ملایر و تجهیر مراکز درمانی و موافقت در راستای راه‌اندازی دانشگاه پیراپزشکی و راه‌اندازی مرکز تخصصی آنکولوژی گفت: بخش سی. تی. اسکن بیمارستان غرضی ملایر راه‌اندازی شده و در حال خدمات‌دهی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه مراحل نهایی و پایانی ثبت جهانی انگور دره جوزان ملایر در سازمان جهانی فائو در حال پیگیری است، اعلام کرد: راه‌اندازی شهرک مبل و منبت جوکار، مکمل خوبی برای ملی شدن مبل و منبت ملایر به شمار می‌رود که باید توسط مسئولان پیگیری و محقق شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار