پژوهشگر طب اسلامی با بیان اینکه رواج تجمل گرایی می‌تواند از عوامل افسردگی باشد، بیان کرد: یکی از عادات ناپسند در ایام نوروز رواج این سنت است، آموزه‌های دینی می‌گویند سعی در نمایش دارایی نداشته باشید در روز‌های دیگر هم می‌توان خرید کرد.
کد خبر: ۵۸۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰ 28 March 2018
یک پژوهشگر و محقق قرآنی بیان کرد: خوردن تنقلات رایج در نوروز مشکلاتی را برای شکم ایجاد می‌کند از این رو خوردن جوانه گندم و غذا‌هایی روان و نرم مانند آش و آبگوشت توصیه می‌شود.

به گزارش ایکنا، جلیل بابایی پژوهشگر و محقق طب اسلامی با اشاره به رسم نوروز در بین ما ایرانیان که به دید و بازدید از اقوام و آشنایان پرداخته می‌شود و عادات غذایی جدید در این ایام موجب تغییراتی در بدن می‌شود به نکاتی اشاره کرد گفت: در ابتدا باید گفت که این تحول اکوسیستم و تغییر آب و هوا و... نمادی برای یادآور شدن روز معاد است، با دیدن یک دانه کوچک که از زمینی مرده سر به بیرون آورده و آن زمین را احیا می‌کند یاد قیامت زنده می‌شود.

بابایی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) تصریح کرد: در این ایام طبق سفارش امام رضا (ع) از قبل باید غذا‌های نرم خورده شود، خوردن تنقلات رایج در نوروز مشکلاتی را برای شکم ایجاد می‌کند از این رو خوردن جوانه گندم و غذا‌هایی روان و نرم مانند آش و آبگوشت توصیه می‌شود.

این محقق قرآنی با اشاره به برخی از روش‌های غذایی اشتباه در ایام عید گفت:‌ای کاش این مسئله نهادینه می‌شد که در ایام عید فامیل‌ها و آشنایان جمع شده و تعیین می‌کردند که هر خانواده یکی از اقلام خوراکی را تهیه کند برای مثال یک خانواده بادام دیگری پسته، دیگری میوه و... در این صورت اقوام در ایام عید در هر خانه ویتامینی خاص را به بدن خود می‌رساندند هم چنین آجیل تهیه شده نیز باید خام باشد چراکه آجیل بوداده دیگر خواصی ندارد.

مویز؛ کشمش و انجیر در آجیل مانع رسوب چربی در بدن می‎شود

وی بیان کرد: در قدیم مردم از مویز، کشمش و شانی به جای شیرینی بر سر سفره هفت سین خود استفاده می‌کردند، با مصرف این مواد بعد از عید کم خونی‌ها درمان، ریزش مو و چربی‌های اضافه از بین می‌رود و خون را پاکسازی می‌کند، خون سالم پوست سالم نیز به دنبال می‌آورد.
بابایی با اشاره به مصرف یونجه تازه در اوایل بهار بیان کرد: یونجه‌ای که با سرکه میل شود، موجب ترشح انسولین می‌شود و از ابتلا به دیابت پیشگیری می‌کند.

وی اشاره کرد: با رعایت نکردن روش صحیح تغذیه در این ایام، درصد چربی‌های بدن بالا رفته و دست و پا سِر و بی حس می‌شود، تنگی کانال نخاعی بر اثر رسوب این مواد ایجاد می‌شود.

امساک را در نوروز رعایت کنیم

این پژوهشگر طب اسلامی با بیان اینکه رواج تجمل گرایی می‌تواند از عوامل افسردگی باشد، بیان کرد: یکی از عادات ناپسند در ایام نوروز رواج این سنت است، آموزه‌های دینی می‌گویند سعی در نمایش دارایی نداشته باشید در روز‌های دیگر هم می‌توان خرید کرد.

وی با اشاره به اینکه در این فصل حتما امساک (کم خوری) را رعایت کنید تا سالم بمانید، افزود: در این ۱۵ روز امساک کنید چراکه فعالیت سلول‌های بدن در این ایام بالا می‌رود.

وی با اشاره به اینکه مغز هر انسان اشباع از سه نوع تفکر راکد، منفی و مثبت است گفت: تفکر راکد مانند آب راکد مغز را تخریب می‌کند ما باید استحاره کنیم، شروع سال را تولدی دوباره و آغازی جدید بدانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به زوج و جفت بودن هر چیزی مانند آسمان و زمین، شب و روز، زن و مرد و... باید توجه داشته باشیم که غذا هم دو نوع سرد و گرم است، امروزه غذای سرد حاضری و با صرفه‌تر است در حالیکه رعایت سردی و گرمی غذا واجب است، غذای سرد شکم پرستی می‌آورد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار