معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بیان کرد: از روز ۲۸ اسفندماه ۹۶ تا پایان روز هفتم فروردین سال ۹۷، ۵۲۱ هزار و ۸۱۷ نفر از اماکن گردشگری و تاریخی استان همدان بازدید کردند.
کد خبر: ۵۸۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰ 28 March 2018
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از بازدید بیش از ۵۲۱ هزار نفر از اماکن گردشگری و تاریخی همدان تا پایان روز هفتم فروردین خبر داد.

به گزارش فارس، علی خاکسار اظهار کرد: به منظور افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران برنامه جنگ شادی توسط مجریان برجسته کشوری برگزار و بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های نوروزی در آرامگاه باباطاهر برپا می‌شود.

وی افزود: در ستاد خدمات سفر ۱۱ کمیته فعال است که دو کمیته از این کمیته‌ها برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده و امسال با توجه به دو رویداد مهم گردشگری در همدان این جلسات قرار است در شهرستان‌های استان نیز برگزار شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی این ایام در قالب برنامه نوروزگاه و تور‌های نوروزی در همدان برای عید امسال باید به همراه محتوا و تاریخ اطلاع‌رسانی شود.

وی تصریح کرد: طرح «عیدانه گردشگری» همزمان با تعطیلات نوروزی با عرضه تخفیف‌های ۳۰ تا ۵۰ درصدی در برخی هتل‌های کشور اجرا می‌شود.

خاکسار اعلام کرد: در این طرح که با مشارکت هتلداران سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در برخی استان‌ها اجرا می‌شود، می‌توان اقامت ارزانی را در نوروز تجربه کرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح عیدانه گردشگری براساس توافق‌های اولیه در استان‌های تهران، همدان، آذربایجان شرقی (تبریز)، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی (مشهد) و فارس (شیراز) اجرا می‌شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بیان کرد: از روز ۲۸ اسفندماه ۹۶ تا پایان روز هفتم فروردین سال ۹۷، ۵۲۱ هزار و ۸۱۷ نفر از اماکن گردشگری و تاریخی استان همدان بازدید کردند.

وی درباره وضعیت بازدید از اماکن گردشگری و تاریخی استان همدان در این ایام نیز گفت: ۲۸ اسفند سال ۹۶، ۹ هزار و ۷۳۷ نفر، ۲۹ اسفندماه ۲۵ هزار و ۶۵۸ نفر، روز یکم فروردین ۴۶ هزار و ۵۲۴ نفر، روز دوم فروردین ماه سال ۹۷، ۶۳ هزار و ۹۲۱ نفر، روز سوم فروردین ماه ۹۷، ۶۱ هزار و ۸۷۲ هزار نفر، روز چهارم فروردین ماه ۹۷، ۷۷ هزار و ۴۲۰ نفر، روز پنجم فروردین ماه ۹۷، ۷۰ هزار و ۸۴۰ نفر، روز ششم فروردین ماه ۸۴ هزار و ۴۳۱ نفر و روز هفتم فروردین ماه ۷۶ هزار و ۶۳۷ نفر از اماکن گردشگری و تاریخی استان همدان بازدید کردند.

خاکسار افزود: از روز ۲۸ اسفند ماه تا پایان پنجم فروردین ماه سال ۹۷، ۱۳۴ هزار و ۸۹۶ نفر از اماکن گردشگری استان همدان اقامت کردند.

وی درباره آمار اقامت در امکان اقامتی استان همدان نیز بیان کرد: روز ۲۸ اسفندماه ۹۶، ۴ هزار و ۱۱۲ نفر، روز ۲۹ اسفندماه نیز ۵ هزار و ۱۹۷ نفر، روز یک فروردین ماه ۱۱ هزار و ۲۰۵ نفر، روز دوم فروردین‌ماه سال ۹۷، ۱۴ هزار و ۶۹ نفر، روز سوم فروردین‌ماه ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر، در روز چهارم فروردین‌ماه ۹۷، ۱۷ هزار و ۵۶۲ نفر، روز پنجم فروردین ماه ۹۷، ۱۷ هزار و ۶۵۸ نفر، روز ششم فروردین ماه ۲۶ هزار و ۴۰ نفر و روز هفتم فروردین ماه ۲۵ هزار و ۸۷۱ نفر در استان همدان اسکان یافتند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه بالغ بر ۱۵۰ برنامه نوروزی برای عید ۹۷ پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: با توجه به رویداد «همدان، ۲۰۱۸» نوروزگاه امسال بسیار متفاوت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و آئینی در نوروز ۹۷ تصریح کرد: ایجاد نمایشگاه سوغات و صنایع‌دستی در نقاط مختلف شهر و شهرستان‌های استان همدان نیز در ایام نوروز از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار