تابناک / فرماندار بندرانزلی در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: اختصاص یک ردیف اعتباری برای حق الزحمه ناجیان غریق یک ضرورت است.
کد خبر: ۵۸۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 18 March 2018

تابناک / فرماندار بندرانزلی در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: اختصاص یک ردیف اعتباری برای حق الزحمه ناجیان غریق یک ضرورت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری بندرانزلی: دکتر میرشمس مومنی زاده در این نشست که با حضور علی اصغر جمشید نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، به سابقه تمدن و مدرنیسم در بندرانزلی اشاره کرد و گفت: بندرانزلی بعد از مرکز استان بزرگترین شهرستان گیلان است و از مراکز مهم اقتصادی، تجاری و فرهنگی محسوب می گردد.


وی به اقدامات انجام گرفته و در دست اجرا در شهرستان اشاره نمود و افزود: مشکلات، کمبودها و کاستی هایی در شهرستان وجود دارد اما این بدان معنا نیست که کار انجام نشده باشد، کار زیاد انجام شده و میشود، اما قطعا استحقاق بندرانزلی با توجه به ظرفیتهای موجود بسیار بیشتر است.
فرماندار بندرانزلی به پروژه های بزرگ و ملی که در شهرستان در دست اجرا است اشاره کرد و اظهار داشت: فراموش نمیکنیم که احداث دو پست اسکله با هزارمیلیارد تومان اعتبار با حضور رییس جمهور افتتاح شد؛ فراموش نمیکنیم که سه واحد بزرگ صنعتی به ارزش هزارمیلیارد تومان با حضور رییس جمهور افتتاح شد؛ در دهه فجر ۹۵ یکصد و سی و هفت پروژه با حدود چهل میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد؛ در هفته دولت سال ۹۶ یکصد وچهل ویک پروژه با شصت و سه میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد؛ در دهه فجر ۹۶ هشتاد پروژه با حدود چهل میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد؛ هم اینک تنها استادیوم فرسوده انزلی با دومیلیارد تومان اعتبار اولیه در دست احداث است؛ پروژه بزرگ کمربندی شهر با دهها میلیارد اعتبار اکنون فعال شده و در دست احداث است؛ پروژه های بزرگ بهداشتی و درمانی، بیمارستان، مراکز دانشگاهی و اداری، پروژه عظیم تصفیه خانه فاضلاب و بسیاری از پروژه های دیگر در این شهرستان در دست اجراست اما باز نیاز و استحقاق مردم خوب بندرانزلی بسیار بیشتر از این است؛ ما باید در توسعه زیرساخت ها و زیر بناها بیشتر کار کنیم و در اجرای آنها تسریع کنیم.
مومنی زاده آلودگی تالاب انزلی را از دغدغه های بحق مردم عنوان کرد و گفت: تالاب یک سرمایه ارزشمند بین المللی است و فقط به شهرستان و استان تعلق ندارد و احیای این نعمت خدادادی نیازمند توجه جدی است و این اراده در مسئولین استان وجود دارد و برگزاری دو جلسه کمیته احیای تالاب به ریاست استاندار محترم در بندرانزلی در دوماه گذشته و دوبار بازدید میدانی ایشان از تالاب و تشکیل هفتگی کمیته احیای تالاب در استان موید این اراده است؛ البته مشکل تالاب بسیار جدی است و حل آن نیازمند عزم، اراده و همت عمومی و همگانی است.
وی به لزوم اختصاص ردیف اعتباری برای پرداخت حق الزحمه ناجیان برای ساماندهی سواحل اشاره و بر لزوم تسریع در آن از سوی مدیران تاکید کرد.
نماینده دولت در شهرستان به ظرفیتهای شیلات، منطقه آزاد، گردشگری دریایی، صنایع دستی، مشاغل خانگی و طرح های تحرک و بوم گردی اشاره نمود و از مسئولان خواست که این طرح ها را جدی تر پیگیری کنند تا موجب افزایش درآمد و اشتغال در شهرستان شود.
در ادامه این جلسه علی اصغر جمشید نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: بهبود اوضاع اقتصادی استان با توسعه گردشگری در راستای جلب رضایت حداکثری مردم در دستور کار استانداری قرار دارد.


وی افزود: با توجه به نوع خواسته های متعدد و محدودیت منابع مالی باید برای رسیدگی به نیازها و اولویت بندی مشکلات موجود در دستور کار مسئولان باشد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به لزوم حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در راستای کمک به تکمیل پروژه های عمرانی و اقتصادی دولت در استان افزود: نباید اینگونه تلقی شود که همه امور بر عهده دولت است بلکه نیازمندیم که با فراهم سازی شرایط لازم و حمایت های قانونی، از ظرفیت بخش خصوصی در پروژه های مختلف دولتی بهره مند شویم.


جمشیدنژاد با تاکید بر لزوم معرفی و برجسته کردن مزیت های رقابتی شهرستان بندرانزلی برای جذب هرچه بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی تصریح کرد: برای رونق اقتصادی استان و انجام فعالیت های موثر در راستای رونق کسب و کار و معیشت مردم باید از سرمایه گذاری بخش خصوصی در قالب فعالیت های مشارکتی استفاده شود.
وی با تاکید بر لزوم استفاده از همه ظرفیت ها و امکانات در راستای رونق اقتصادی بر اساس اولویت های موجود گفت: گیلان ظرفیت های بسیار خوبی در تولید و صادرات محصولات کشاورزی دارد که با اصلاح الگوها و رعایت استانداردهای لازم و روش های بهینه سازی تولیدات کشاورزی می توان از آنها بهره گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار