معاون اجتماعي فرماندهي نيروي انتظامي يزد با اشاره به آمادگي كامل پليس استان براي حفظ امنيت و آرامش ميهمانان نورزي، از استقرار 19 ايستگاه نوروزي پليس در ورودي‌هاي شهرهاي مختلف استان براي تسهيل خدمات‌رساني خبر داد.
کد خبر: ۵۸۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 18 March 2018

سرهنگ‌ «محمدرضا مزيدي» امروز در جمع خبرنگاران اظهار كرد: شاخص‌هاي امنيتي استان نشان مي‌دهد كه يزد نسبت به پارسال در اكثر جرائم و آسيب‌هاي اجتماعي با كاهش مواجه بوده و داراي وضعيت نسبتاً خوبي بوده است.

وي با بيان اين كه هر كجا شاهد مشاركت خوب مردم هستيم شاهد نتايج مثبت و پايداري هستيم، اين مهم را نيز نتيجه همكاري و همياري دستگاه‌هاي مختلف، رسانه‌ها و مطبوعات و به وي‍ژه همراهي مردم خوب استان دانست.

مزيدي شعال نوروز امسال پليس را «آرامش بهاري با نظم و امنيت» خواند و گفت: در همين راستا نيز امسال 19 ايستگاه نوروزي پليس در ورودي‌هاي شهرهاي استان راه‌اندازي شده كه 9 مورد آنها در مركز استان و مابقي در ورودي‌هاي شهرستان‌هاي يزد قرار دارند.

وي از ايجاد ايستگاه‌هايي در درون شهرها نيز خبر داد و گفت: اين اقدام در راستاي تسهيل پاسخگويي پليس به مردم به ويژه مسافران نوروزي صورت گرفته است.

وي با گلايه از برخي مطالبي كه طي روزهاي اخير در مورد تغيير رييس پليس راهور يزد در فضاي مجازي نقل شده است، گفت: خوشبختانه سرهنگ «منصور جمشيدي» در مدت فعاليت خود عملكرد قابل قبولي داشتند به نحوي كه آمارها به خوبي گواه بر اين مطلب است.

اين مسئول در اين مورد به كاهش 11 درصدي تلفات جاني، چهار درصدي تلفات جرحي و 32 درصدي تصادفات خسارتي در سال جاري نسبت به سال گذشته اشاره كرد و گفت: اين كاهش‌ها به رغم افزايش وسايل نقليه در دورن شهرها روي داده است.

وي خاطرنشان كرد: البته قطعا برخي افراد كه به دليل عدم تمكين از قوانين راهنمايي و رانندگي متحمل جريمه‌هاي مالي مي‌شوند، از پليس راهور ناراحت هستند ولي در ديدگاه پليس نجات جان حتي يك نفر از طريق اين تدابير، اررزشمند خواهد بود.

مزيدي در همين رابطه از معرفي سرهنگ پورشمس به عنوان سرپرست پليس راهور استان نيز خبر داد و گفت: قطعا در نوروز امسال شاهد افزايش ميهمانان نوروزي در استان خواهيم بود ولي رعايت قوانين و مقررات رانندگي مي‌توانند با نظم بخشيدن به ترافيك معابر، نوروز خوبي را براي تمام هموطنان رقم بزند.

وي يكي از معضلاتي كه معولاً ميهمانان نوروزي استان از آن گله دارند، تردد نامناسب موتورسواران ذكر كرد و از راكبان موتورسيكلت خواست تا در اين ايام ضمن رعايت قوانين، مراعات ميهمانان و مسافران نوروزي را داشته باشند.

معاون اجتماعي نيروي انتظامي يزد از ديگر اقدامات معاونت اجتماعي نيروي انتظامي يزد را تهيه و توزيع بيش از 75 هزار بروشور و نصب بنرهاي حاوي موضوعات و هشدارهاي پليسي خاص اين ايام ذكر كرد.

وي با بيان اين كه پليس با شماره تلفن 110 همواره در اين ايام آماده پاسخگوي هوطنان در سرتاسر كشورمان است، يكسري توصيه‌هاي ايمني ويژه اين ايام را نيز مطرح كرد و گفت: از آنجايي كه در نوروز بازار مسافرت‌ها داغ است، در اين ايام شاهد خالي بودن خانه‌ها هستيم لذا به شهروندان توصيه مي‌شود در هنگام مسافرت در اين ايام، حتماً خانه خود را ضمن تجهيز كردن تمام وسايل ايمني از جمله حفاظ پنجره‌ها و قفل مطمئن و در صورت امكان دزدگير و دوربين، آن را به اطرافيان و همسايگان موثق بسپارند.

وي همچنين ضمن تاكيد بر استفاده از زيبايي‌هاي مسير سفر به عنوان بخشي از مقصد مسافرت‌هاي نوروزي، اجتناب از استفاده از تلفن همراه و سرعت غيرمجاز به عنوان مهمترين عوامل تصادفات را خواستار شد.

مزيدي در پايان نيز اضافه كرد: در هنگام مسافرت هيچگاه پول و اسناد خود را در چار مسافرتي يا خودرو به حال خود وانگذاريد و به ويژه از گذاشتن آن در روي صندلي خودرو و غيره كه مي‌تواند براي سارقان تحريك‌كننده باشد، جا نگذاريد.    

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار