قم در هفته ای که گذشت؛
شهر مقدس قم در هفته گذشته شاهد رویدادهایی از جمله افتتاح نخستین دانشکده طب سنتی، برگزاری جلسه شورای اداری، اظهار نظر مراجع تقلید در خصوص عید نوروز ، تشییع پیکر آیت الله نصرالله شاه آبادی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و سه شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) بود.
کد خبر: ۵۸۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ 17 March 2018

به گزارش تابناک قم، توصیه و هشدار مسئولان نسبت به حوادث چهارشنبه آخر سال، افتتاح نخستین نمایشگاه آثار بانوان خوشنویس قم، برگزاری هشتمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار و حضور تعدادی از مسئولان در خبرگزاری جمهوری اسلامی از دیگر رویدادهای هفته گذشته بود.

نگاهی به مهمترین رویدادهای استان قم در حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ورزشی در طول هفته گذشته

شنبه 19 اسفندماه

مسئول بسیج رسانه قم با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا، گفت: رسانه های گروهی، اولویت و تمرکز خود را در پرداختن به مسائل استان قرار دهند و با روحیه دغدغه مندی، حل مشکل مردم را از مسئولان، پیگیری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم درگفت و گو با ایرنا، گفت: سنت باستانی چهارشنبه آخرسال یکی از نمادهای شادی جمعی مردم ایران است که باید ازآن در برابر خطر تغییر و تحریف مراقبت کرد.

مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی درآیین افتتاح «نخستین دانشکده و سلامتکده طب ایرانی توسط خیرحاج محمد کریمی ثابت» درقم گفت: اصلاح سبک زندگی با استفاده از ترویج طب ایرانی و اسلامی، بسیاری از هزینه های مردم در عرصه بهداشت و درمان را کاهش می دهد.

دانشکده و سلامتکده طب ایرانی با زیربنای یک هزار و 600 متر در 6 طبقه با اعتبار 50 میلیارد ریال در مدت یک سال و نیم ساخته شده و دارای بخش هایی از جمله درمانگاه، داروخانه و سه طبقه آموزشی است.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: فعالیت خودسرانه برخی افراد که به نام طب اسلامی اقدام به درمان بیماران می کنند، به سلامت جامعه آسیب می رساند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه 105 هزار هکتار از اراضی بیابانی این استان جزء کانون های اصلی تولید ریزگرد است، گفت: سدهای احداث شده در مسیر رودخانه های منتهی به دشت مسیله قم مانع ورود آب به این کانون بحران، و کنترل ریزگردها شده است.

 یکشنبه 20 اسفندماه

نخستین نمایشگاه آثار بانوان خوشنویس قم با عنوان «مهر بانو» در قالب 35 اثر از 20 بانوی هنرمند خوشنویس این استان در انواع سبک های نسخ، ثلث، نستعلیق و شکسته نستعلیق آغاز به کار کرد.

رئیس اداره تعاون و رفاه آموزش و پرورش قم به خبرنگار ایرنا گفت: 300 مدرسه با 2 هزار و 866 کلاس در این استان برای اسکان زائران در نوروز اختصاص یافت.

فرماندار قم در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم، گفت: مراکز مشاوره ازدواج به مداخله و پیشگیری در امر طلاق به عنوان منبع درآمد و مرکزی برای تامین مادیات خود نگاه نکنند.

معاون بازرگانی و خدمات فرهنگی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی گفت: کتابخانه همراه نور با 20 هزار جلد کتاب بر بسترهای تلفن همراه، وب سایت و رایانه عرضه شد.

فرمانده انتظامی قم با اشاره به این که خودروی پلاک خوان در اختیار پلیس آگاهی این استان قرار گرفت، گفت: این اقدام سرعت عمل پلیس را برای کشف خودروهای مسروقه و تحت تعقیب افزایش می دهد.

استاندار قم در آیین جشن میلاد کوثر با بیان این که پنهان کاری مسئولان تنها موجب از بین رفتن سرمایه های اجتماعی می شود، گفت: مسئولان باید در مسیر تحقق جریان آزاد اطلاعات حرکت کنند.

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار استاندار کرمانشاه، با بیان این که زلزله کرمانشاه امتحان الهی بود، گفت: در این حادثه مشخص شد قدرتی در افراد وجود دارد که می توانند گام های موثری را برای رفع مشکلات مهم بردارند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دیدار استاندار کرمانشاه، با اشاره به این که مدیران و مسئولان باید در برخورد با مردم زلزله ‌زده سعه ‌صدر داشته باشند، گفت: مدیریت باید در اختیار افراد دلسوز باشد تا این افراد با تدبیر لازم نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام کنند.

دوشنبه 21 اسفندماه

رئیس اداره معماری و طراحی شهری اداره کل راه و شهرسازی قم درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: نمای رومی با هویت ایرانی اسلامی و اقلیم این استان سازگار نیست.

استاندار قم در پیامی به مناسبت روز بزرگداشت شهدا گفت: شهدا، مجاهدان از جان رسته ای هستند که به عنوان ارزشمندترین عنصر معنوی جامعه، شاهدان جاوید این مرز و بوم و مشعل داران پیروزی این ملت، راه پرفروغشان همواره بر تارک تاریخ می درخشد.

آیت الله نصرالله شاه آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری و از استادان برجسته حوزه علمیه قم به دیار باقی شتافت.

معاون امور عمرانی استانداری قم در هشتمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم، گفت: قم درگیر چهار هزار هکتار بافت فرسوده، حاشیه ای و تاریخی است که به دلیل مشکلات و مسائلی که ایجاد می کند، از نقاط بحرانی محسوب می شود. استاندار قم نیز گفت: برنامه جامعی برای ساماندهی محله های حاشیه ای شهر قم تدوین شود تا در اجرای برنامه و رسیدن به هدف دچار مشکل نشویم.

استاندار قم در جلسه شورای اداری گفت: با بررسی های صورت گرفته، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی به چهار نفر افزایش پیدا کرده و در انتخابات آینده برای چهار کرسی در این استان رقابت خواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم نیز گفت: این استان در مساله رونق تولید که مقدمه اشتغال پایدار است از سهم مصوبه 500 میلیارد تومانی تسهیلات رونق تولید، 490 میلیارد تومان آن را جذب کرده و در این زمینه تحقق 98 درصدی را شاهد هستیم.

سه شنبه 22 اسفندماه

رئیس شورای اسلامی شهر قنوات قم با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا، گفت: این شهر شرایط مناسبی برای تبدیل شدن به بخش دارد و اگر براساس تقسیم بندی های کشوری، به بخش تبدیل شود بسیاری از مشکل های مردم در زمینه های مختلف از جمله دسترسی به امکانات اداری و دولتی، حل می شود.

کارشناس اقتصاد مقاومتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در آیین رونمایی از «کتاب اقتصاد مقاومتی؛ تفسیر جهاد کبیر» گفت: تحقیقات و بررسی های میدانی نشان می دهد مردم سوال های گوناگونی در موضوع اقتصاد مقاومتی دارند و برای گفتمان سازی آن لازم است نخست به این سوال ها، پاسخ مناسب داده شود.

رئیس هیات کشتی قم گفت: مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام راحل که قرار بود روزهای 24 و 25 اسفندماه سال جاری با حضور تیم های مطرح جهان در شهر مقدس قم برگزار شود، به خردادماه سال 1397 موکول شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در نشست خبری گفت: بیمارستان یک هزار تختخوابی قم 12 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود تا سه سال آینده وارد چرخه بهداشت و درمان این استان شود.
بیمارستان یک ‌هزار تختخوابی خاتم از مصوبه های دولت تدبیر و امید در قم است که در دهه فجر سال 94 با سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریالی بانک ‌پاسارگاد کلنگ زنی شد؛ قرار است این بیمارستان در هفت طبقه و با مساحتی بالغ بر200 هزار مترمربع، در شهرک سلامت خاتم احداث شود.

مدیرکل راه آهن قم درنشست خبری گفت: صندلی قطارهای رفت و برگشت این استان به استان های تهران و مشهد در نوروز 97 ، 157 هزار و 656 صندلی است که نسبت به نوروز 96، 31.7 درصد افزایش یافته است.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم به خبرنگار ایرنا گفت: ما درقم امکانات اولیه مانند زمین ورزشی نداریم و در صورتی که این گونه مشکلات برطرف نشود، از این تیم جدا خواهم شد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مردم این استان با مشارکت در جشن نیکوکاری امسال، 24 میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

برگزاری نشست هم اندیشی هیات تجاری استان های 'اَستیای شمالی' و 'کاباردینا بالکریا فدراسیون روسیه' با معاون استاندار و مسئولان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، و امضای چند تفاهم نامه بین سه استان

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی قم به خبرنگار ایرنا گفت: 30 تن از اعضای بسیج جامعه پزشکی استان طی پنج سال گذشته در قالب گروه های جهادی در جبهه مقاومت اسلامی، به رزمندگان مدافع حرم، امداد رسانی می کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم گفت: در حوادث مرتبط با شب چهارشنبه آخر سال، 90 تن به جرم انجام اقدام های هنجارشکنانه در قم دستگیر شدند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در درس خارج فقه گفت: عید دارای فرصت ها و آسیب هاست، امیدوارم ضمن استفاده از فرصت ها، خود و دیگران را از آسیب ها حفظ نماییم.باید از تفریحات آلوده به خلاف شرع هایی مانند اختلاط های ناجور، بدحجابی ها، بی حجابی های ناجور ومصرف مواد حرام دراین ایام پرهیز شود.

شهردار قم در نشست خبری گفت: در سالجاری برای ترمیم معابر و خیابان های شهر قم 300 هزار تن آسفالت استفاده شد.

پیکر پاک و مطهر آیت الله نصرالله شاه آبادی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری عصر چهارشنبه با حضور شخصیت های کشوری و لشکری در قم تشییع و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر سه شهید مدافع حرم حضرت زینب(س)، عصر چهارشنبه بر روی دوش مردم شهید پرور قم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشییع و درآرامستان بهشت معصومه قم به خاک سپرده شد.

پنجشنبه 24 اسفندماه

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم به خبرنگار ایرنا گفت: با انجام مراحل قانونی و صادر شدن مجوز های لازم، در اردیبهشت ماه سال آینده، عملیات اجرایی آماده سازی زیرساخت های مورد نیاز فاز 96 هکتاری شهرک صنعتی شکوهیه برای حضور و استقرار واحدهای صنعتی خوشه کفش و دمپایی قم آغاز می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار