استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی همچنین حل مشکل حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده را از جمله اولویت‌های توسعه استان ذکر کرد و گفت: از سرمایه‌گذاری خارجی در این زمینه استقبال می‌کنیم؛ ضمن اینکه این کار نیاز به پشتوانه تئوری و علمی دارد و مدیریت اجتماعی و شهری نیز یک موضوع ظریف و دقیق است.
کد خبر: ۵۷۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 15 March 2018

استاندار آذربایجان‌ شرقی، رعایت اخلاق و توجه به منافع عمومی را از ویژگی‌های خبرنگاران و اصحابه رسانه استان ذکر کرد و گفت: حمایت از مطالبات عمومی ازجمله خصوصیات یک خبرنگار خبره است که خوشبختانه خبرنگاران استان از این خصوصیت برخوردار هستند.

 

مجید خدابخش که چهارشنبه شب به‌صورت سرزده در نشست هم‌اندیشی پایان سال اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان حضور یافته بود، در سخنانی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات استان در سال 96، گفت: خلق واژگان برای اثرگذاری در مخاطب هنری است که خبرنگاران از آن بهره‌مند هستند.

 

خدابخش با تأکید بر اینکه استان آذربایجان شرقی باید به جایگاه درخشان خود از نظر توسعه بازگردد، افزود: افرادی که دغدغه توسعه استان را دارند باید در این خصوص احساس مسئولیت کنند.


وی همچنین با اشاره به گستردگی فضای مجازی و نقش آن در ارتباط افراد جامعه با یکدیگر، گفت: از همه مدیران استان خواسته‌ام در فضای مجازی حاضر باشند؛ استفاده نکردن از تکنولوژی افتخار نیست بلکه باید از این امکان در جهت ارتباط به مردم بهره جست.


خدابخش با اشاره به اینکه بنده هرشب چندین پیام از دورترین نقاط استان دریافت می‌کنم که پیام‌های مؤثر و قابل‌توجهی هستند، افزود: با ارتباط مستقیم با مردم می‌توان به راحتی بر مشکلات غلبه کرد.


استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود رویداد تبریز 2018 را فرصتی بزرگ برای استان دانست و با تأکید بر اهمیت مسأله بوم‌گردی، گفت: امروزه بوم گردی به‌شدت موردعلاقه گردشگران خارجی است و هیچ گردشگری به دنبال اقامت در هتل‌های شیک سفر نمی‌کند.


وی از برگزاری مراسم افتتاح رسمی تبریز ۲۰۱۸ با حضور رئیس‌جمهور کشورمان و ۲۱ وزیر گردشگری در اردیبهشت سال 97 خبر داد و گفت: تا زمان برگزاری این مراسم، 34هزار مترمربع فضای فرهنگی در شهر تبریز آماده بهره‌برداری خواهد شد.


دکتر خدابخش با تأکید بر پیگیری پروژه‌های مهم استان به‌صورت مستمر توسط مدیران، گفت: یکی از پروژه‌هایی که بنده به‌صورت جدی پیگیر آن هستم راه‌آهن تبریز - میانه است؛ این پروژه از 17 سال قبل شروع شده و گرچه برخی محدودیت‌های مالی در مسیر اجرای آن وجود داشته، اما این بهانه‌ها قابل قبول نیست.


وی افزود: امیدواریم مرحله اول این پروژه مهم در مسیر میانه تا بستان‌آباد همزمان با سفر رئیس جمهور به استان به بهره‌برداری برسد.


استاندار آذربایجان شرقی همچنین حل مشکل حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده را از جمله اولویت‌های توسعه استان ذکر کرد و گفت: از سرمایه‌گذاری خارجی در این زمینه استقبال می‌کنیم؛ ضمن اینکه این کار نیاز به پشتوانه تئوری و علمی دارد و مدیریت اجتماعی و شهری نیز یک موضوع ظریف و دقیق است.


وی با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه نیز گفت: بارش‌های اخیر باعث شد اندکی از نگرانی‌ها در این خصوص رفع شود و طی ماه‌های اخیر سطح آب دریاچه ۳۷ سانتی‌متر نسبت به اول مهرماه افزایش ‌یافته است.
خدابخش در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به جان باختن ۳۱ نفر از هموطنان در تصادفات رانندگی در جاده‌های استان طی تعطیلات نوروزی سال 96، گفت: خسارتی که از این محل بر دولت و مردم تحمیل شده است می‌توانست صرف یک پروژه عمرانی مانند بیمارستان شود؛ بنابراین برای کاهش چنین هزینه‌هایی باید به دنبال پیشگیری از طریق کار فرهنگی باشیم.
وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی در موضوع رانندگی و ترافیک باید به‌قدری انجام شود که دیگر نیازی به جریمه نداشته باشیم، برای تعطیلات نوروزی امسال نیز پیشنهاد جریمه ارشادی به‌جای جریمه نقدی را داده‌ایم.
خدابخش گفت: بسیاری از رانندگان با مشاهده سرعت‌گیر یا دوربین کنترل سرعت، اجباراً سرعت خود را کاهش می‌دهند، درحالی‌که این موضوعات باید به فرهنگ تبدیل شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار