رئیس اتاق بازرگانی همدان خبر داد
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان از سفر هیات تجاری جمهوری چک به استان همدان در اواخر فروردین ماه سال ۹۷ خبر داد و گفت: اردیبهشت ماه سال ۹۷ دو هیات تجاری به کشور‌های هلند و آلمان برای شرکت در نمایشگاه‌های گل و گیاه و هوشمندسازی ساختمان سفر می‌کنند.
کد خبر: ۵۷۷۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹ 11 March 2018
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان از آغاز پذیرش هیات‌های تجاری اروپایی از سال آینده خبر داد و گفت: امسال ۱۱ هیات تجاری اعزام و پذیرش شدند.

به گزارش فارس، علی‌اصغر زبردست اظهار کرد: امسال ۶ هیات تجاری در بخش‌های مختلف از همدان به سایر کشور‌ها اعزام شده و پنج هیات خارجی نیز به همدان سفر کردند.

وی با اشاره به اینکه هیات‌های تجاری از کشور‌های غنا، عراق، ترکیه، گرجستان و اتریش وارد استان همدان شدند، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران اتریشی امسال وارد همدان شدند و برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف اعلام آمادگی کردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان از سفر هیات تجاری جمهوری چک به استان همدان در اواخر فروردین ماه سال ۹۷ خبر داد و گفت: اردیبهشت ماه سال ۹۷ دو هیات تجاری به کشور‌های هلند و آلمان برای شرکت در نمایشگاه‌های گل و گیاه و هوشمندسازی ساختمان سفر می‌کنند.

وی بیان کرد: در اروپا کشور‌های اتریش، چک، آلمان، فرانسه و هلند، در آسیا کشور‌های ارمنستان، آذربایجان، گرجستان و اوکراین و در آفریقا نیز کشور غنا برای روابط بین‌المللی مورد هدف قرار گرفتند، ولی هنوز نتوانستیم هیاتی را در کشور غنا مستقر کنیم، چون یکی از دلایل آن راه دور است.

مواد معدنی به صورت قله‌ای صادر نشود

زبردست در بخش دیگری از سخنان خود درباره فرآوری مواد معدنی نیز گفت: باید در زمینه فرآوری معادن گام برداشت نه اینکه به صورت قله‌ای و خام فروخته یا صادر شود.

وی تصریح کرد: استخراج سنتی معادن سبب هدررفت ثروت ملی و تلفات ماده معدنی شده و بر این اساس نوسازی ماشین‌آلات استخراج مواد معدنی نیازمند اختصاص اعتبار ویژه است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی همدان بیان کرد: از آنجایی که بخش معدن در تولید ناخالص داخلی کشور بسیار اثرگذار است و ارز افزوده بسیاری بالایی را تولید می‌کند باید استخراج، فرآوری، بسته‌بندی و صادرات مواد معدنی در استان مورد اولویت قرار گیرد.

وی عنوان کرد: با تراش سنگ‌های قیمتی به صورت مناسب ۳۰۰ تا ۴۰۰ برابر ارزش افزوده عاید استان می‌شود و همچنین با تبدیل سیلیس استخراج شده از معادن به فروسیلیس نیز درآمد قابل توجهی از این نوع تولید فرآوری شده حاصل می‎شود.

زبردست بیان کرد: بیشترین مشکلات محلی معدن‌داران و مواد معدنی با محیط زیست، منابع طبیعی و بومیان منطقه است که در این راستا باید محدوده‌ها و نقشه‌های فعالیت معادن مشخص شود.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد ثروت از صادرات مواد معدنی، خام‌فروشی مواد معدنی را خط قرمز در استان همدان دانست و گفت: راه‌اندازی صنایع تبدیلی معدنی در استان همدان مورد توجه قرار می‎گیرد تا با تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی شاهد رونق اقتصادی، توسعه اشتغال و تولید در استان باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار