حجت الاسلام حسینی یمین اظهار کرد: حفظ اقتدار مردان، افزایش خدمات دهی آنان را در پیش خواهد داشت طبق حدیثی از امام صادق (ع) «ملعون است ملعون است آن زنی که شوهرش را آزار دهد و خوشبخت آن زنی است که مطیع اوامر همسر خویش باشد» می‌توان به اهمیت توجه بالای اسلام به نقش مردان در خانواده دست یافت.
کد خبر: ۵۷۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹ 11 March 2018
یک مدرس دانشگاه عنوان کرد: متأسفانه جریانات فمنیستی، لجن زاری را در کشور ایجادکرده است که سخنان امام صادق (ع) و سایر ائمه اطهار همچنان در غربت و مهجوریت است، دین اسلام پیش از آنکه به گزاره‌های تربیتی پرداخته باشد به پایه‌های تربیتی می‌پردازد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام سید مجتبی حسینی یمین، استاد حوزه و دانشگاه، شنبه، ۱۹ اسفند در همایش نقش زن و خانواده در تحقق حیات طیبه اظهار کرد: در عظمت والای حضرت زهرا (س) همین بس که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «بی شک خداوند با خشم فاطمه (ع) به خشم می‌آید و با خشنودی او خشنود می‌شود».

وی افزود: مبنای حقوق و تکالیف انسان از ظرفیت و سرچشمه او منشأ می‌گیرد، حال این ظرفیت و استعداد در زن و مرد متفاوت است چرا که مشابه بودن این دو در دو جنس بشریت، مشابه بودن گزاره‌های اخلاقی و حقوقی را به ارمغان می‌آورد.

حجت الاسلام حسینی یمین اضافه کرد: تفاوت در استعداد و ظرفیت زن و مرد نیز تفاوت در گزاره‌های حقوقی و اخلاقی را در پی خواهد داشت، لذا زن و مرد در جسم و روان با یکدیگر تفاوت دارند که این تفاوت در حق و تکلیف این دو موثر است.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه شهادت مکانیسم حسی دارد ادامه داد: شهادت زنان در دادگاه نصف شهادت آقایان است که این مهم ناشی از تفاوت‌های ذاتی این دو است، زنان جزئی نگر و مردان کلی نگر هستند.

احترام به اقتدار مردان و لطافت زنان عامل مهم نیل به سوی حیات طیبه

وی با بیان اینکه ازدواج به معنای جفت گیری نیست گفت: هنگام شکل گیری ازدواج بین دو انسان، فردیت از میان می‌رود و جمع حاصل می‌شود حال برای حفظ یک زندگی باید شناخت این دو انسان از ویژگی‌های یگدیگر و عمل به آن اجرا شود.

حجت الاسلام حسینی یمین ابراز کرد: خداوند صفت مردان را در اقتدار جسم و روان آن‌ها و صفت زنان را لطافت در جسم و روح آن‌ها جمع کرده است و حیات طیبه حاصل نمی‌شود مگر با حفظ و احترام طرفین به ویژگی‌های ذاتی یکدیگر.

وی گفت: متأسفانه افزایش آمار طلاق در جامعه امروز به دلیل پا نهادن بر روی اقتدار مردان از سوی زنان و لطافت زنان از سوی مردان است، مرد باید لطافت همسر خود را در یابد، این محبت است که انسان را رام می‌کند و نتیجه محبت چیزی جز اطاعت نیست.

این مدرس حوزه عنوان کرد: زن برای حفظ اقتدار مرد و مرد برای حفظ لطافت زن پا بروی زمین نهاده است که اگر این دو به معنای واقعی و برای رضای خدا نه از باب رقابت انجام شود حیات طیبه و تربیتی خوب در یک خانواده حاصل خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی یمین اظهار کرد: حفظ اقتدار مردان، افزایش خدمات دهی آنان را در پیش خواهد داشت طبق حدیثی از امام صادق (ع) «ملعون است ملعون است آن زنی که شوهرش را آزار دهد و خوشبخت آن زنی است که مطیع اوامر همسر خویش باشد» می‌توان به اهمیت توجه بالای اسلام به نقش مردان در خانواده دست یافت.

در پایه‌های تربیتی اسلام؛ مهر مادری در نیل به حیات طیبه امری مهم و قابل توجه است

این خطیب توانمند استان افزود: متأسفانه جریانات فمنیستی، لجن زاری را در کشور ایجادکرده است که سخنان امام صادق (ع) و سایر ائمه اطهار همچنان در غربت و مهجوریت است.

وی عنوان کرد: دین اسلام بیش از آنکه به گزاره‌های تربیتی پرداخته باشد به پایه‌های تربیتی می‌پردازد، تربیت در دو معنای ایجاد کردن و زمینه سازی است که معنای اول آن تنها ویژه خداست و در باب دوم می‌توان به نقش پدران و مادران اشاره کرد.

حجت الاسلام حسینی یمین ادامه داد: استاد مرتضی مطهری می‌فرماید «پدر و مادر نجار نیست بلکه باغبان است»، از این سخن می‌توان به این مهم دست یافت که والدین می‌توانند زمینه شکوفایی استعداد‌های فرزندان خود را فراهم کنند.

این مدرس دانشگاه گفت: در پایه‌های تربیتی اسلام، مهر مادری در نیل به حیات طیبه، امری مهم و قابل توجه است، محبت در ۴ شاخه می‌تواند از سوی مادر خود را در یک خانواده نشان دهد، محبت باید در راستای ارضاء نیاز فرزندان و ازسوی نگاه آن‌ها در قالب یک وظیفه نباشد.

وی ابراز کرد: محبت به سه صورت گفتاری، رفتاری و نوشتاری می‌تواند باشد، محبت در قالب گفتار که بیان کلمات زیبا و احساسی است، محبت در رفتار همان بوسه پیامبر (ص) بر دستان فاطمه (س) و نوشتاری، نامه حضرت علی (ع) به فرزندش امام حسن (ع) است که در کشور ما به اشتباه وصیت نامه عنوان شده است.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار