معاون پیشگیری بهزیستی استان همدان خبر داد
کوکائیان با بیان اینکه بهزیستی سمعک رایگان در اختیار افراد بی‌بضاعت قرار می‌دهد، اضافه کرد: همچنین در کاشت حلزون حداقل ۳ میلیون تومان کمک‌هزینه را تقبل می‌کند.
کد خبر: ۵۷۷۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹ 11 March 2018
معاون پیشگیری و امور فرهنگی بهزیستی استان همدان از شناسایی ۲۰ نوزاد دچار اختلالات شنوایی در سالجاری در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ شهرام کوکائیان اظهار کرد: امسال ۱۵ هزار و ۲۰۰ نوزاد پس از تولد تحت غربالگری شنوایی قرار گرفتند که از این تعداد، ۲۰ نوزاد با اختلالات شنوایی شناسایی و برای دریافت سمعک و یا کاشت حلزون ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ پایگاه غربالگری شنوایی در سطح استان گروه هدف نوزادان تازه متولد شده را ارزیابی می‌کند، افزود: این پایگاه‌ها در زایشگاه‌ها و مراکز بهداشتی از قبل مشخص شده هستند که با دستگاه‌های ویژه‌ای کار غربالگری شنوایی را انجام می‌دهند.

کوکائیان با بیان اینکه بهزیستی سمعک رایگان در اختیار افراد بی‌بضاعت قرار می‌دهد، اضافه کرد: همچنین در کاشت حلزون حداقل ۳ میلیون تومان کمک‌هزینه را تقبل می‌کند.

وی درباره غربالگری شنوایی کودکان ۳ تا ۵ سال نیز گفت: این غربالگری از ابتدای بهمن‌ماه در شهرستان همدان که به صورت پایلوت اجرا می‌شود، آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

معاون پیشگیری و امور فرهنگی بهزیستی استان همدان در ادامه یادآور شد: در ۴ ماه گذشته ۶۰۰ نفر از کودکان ۳ تا ۵ ساله در مهدکودک‌ها تحت غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: در غربالگری هدف شناسایی نوزادانی است که با ضایعات ژنتیکی و مادرزادی مواجه هستند و غربالگری شنوایی ۳ تا ۵ سالگی نیز به منظور جلوگیری از مشکلات بعدی همچون کم‌شنوایی و اختلال گفتاری و بیماری‌های اکتسابی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار