سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: هدف این است که مربیان تجربیات خود را با سایر مربیان به اشتراک بگذارند، تا بتوانند بازی‌هایی را که برای دانش‌آموزان اثرگذار است به نمایش بگذارند.
کد خبر: ۵۷۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳ 08 March 2018
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان از شرکت ۲۰۰ مربی از همدان در جشنواره بازی مراکز پیش‌دبستانی خبر داد و گفت: از پنج گروه برتر تقدیر به عمل خواهد آمد.

به گزارش فارس ، جشنواره بازی در مراکز پیش دبستانی با هدف بهبودبخشیدن به کیفیت آموزشی و تربیتی در دوره پیش دبستانی و ایجاد فضایی بانشاط در این مراکز اجرا می‌شود.

ارائه برنامه‌های تربیتی اثربخش و مناسب در دوران حساس پیش از دبستان تأثیری بنیادین در این دوره خواهد داشت، از این رو یکی از این برنامه‌های مهم بازی کردن با فرزندان است. بازی موثرترین عامل در رشد شناختی کودکان است چراکه در خلال آن می‌توانیم مسوولیت، صداقت، همدلی، صبر و... را به کودکان بیاموزیم.

بازی در واقع شغل کودک محسوب می‌شود و بچه‌ها در آن مهارت‌های مختلفی را یاد می‌گیرند، بازی می‌تواند باعث رشد قوه تخیل کودک شود، اما از نظر بسیاری از والدین، بازی فقط فعالیتی برای تفریح و سرگرم شدن کودکان محسوب می‌شود، در حالی که از دیدگاه روان‌شناختی، در شکل‌گیری شخصیت کودکان نقش حیاتی دارد.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره بازی مراکز پیش‌دبستانی با بیان اینکه پیش دبستانی یکی از دوره‌های بسیار مهم ورود به نظام تعلیم و تربیت کشور است، اظهار کرد: بر اساس تحقیقات اگر ما در این دوره بتوانیم استعداد‌ها را خوب شناسایی کنیم رابطه مستقیمی با عملکرد دانش‌آموز در دوره دبستان و مقاطع بالاتر از آن خواهد داشت.

عباس احمدی‌مقیم با بیان اینکه این جشنواره با حضور مربیان پیش‌دبستانی صورت گرفته است، افزود: مربیان در کانون‌هایی که فعالیت می‌کنند که بازی را به عنوان یکی از فعالیت‌های خود قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه بازیکنان در قالب تیم‌های سه نفره فعالیت‌های خود را انجام دادند و نتایج خود را به مناطق ارسال کردند، یادآور شد: امروز از پنج گروه انتخاب شده تقدیر به عمل خواهد آمد.

*مربیان تجربیات خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: هدف این است که مربیان تجربیات خود را با سایر مربیان به اشتراک بگذارند، تا بتوانند بازی‌هایی را که برای دانش‌آموزان اثرگذار است به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه انسان موجودی اجتماعی است و لازمه آن آشنایی با مهارت‌های اجتماعی است، گفت: امروز یکی از مشکلات جامعه به عدم آشنایی با مهارت‌های اجتماعی بازمی‌گردد.

احمدی‌مقیم با بیان اینکه بسیاری از افراد با دارا بودن مدارک تحصیلی از برقراری ارتباط با افراد دیگر عاجز هستند، ادامه داد: با برگزاری این قبیل جشنواره‌ها و سایر فعالیت‌های دیگر که در حوزه پیش‌دبستانی صورت می‌گیرد زمینه رشد دانش‌آموزان را در آینده نزدیک فراهم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در جشنواره امروز ۲۰۰ مربی پیش‌دبستانی از ناحیه یک و دو حضور دارد، عنوان کرد: در حوزه بازی، این جشنواره برای نخستین بار در همدان برگزار می‌شود.

*هر سال فعالیت‌ها اولویت‌بندی می‌شود

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه هر سال فعالیت‌های مختلفی در پیش‌دبستانی صورت می‌گیرد، اما هر سال یکی را به عنوان اولویت قرار می‌دهیم، عنوان کرد: امسال موضوع بازی به عنوان اولویت برای مربیان پیش دبستانی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه با به کارگیری مربیان و کارشناسان مجرب هر سال به دنبال بالا بردن سطح برنامه‌ها و بازی‌ها در مراکز پیش‌دبستانی هستیم، تصریح کرد: آموزش مربیان پیش دبستانی به عنوان اولویت اصلی قرار دارد و معمولاً مربیان پیش‌دبستانی در کل استان با آموزش‌های ویژه آشنا می‌شوند و باید در دوره‌ها شرکت داشته باشند.

*خانواده یکی از مولفه‌های اصلی در‌آموزش و یادگیری دانش‌آموزان هستند

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه مدیران و مدرسان موظف به آموزش و توجیه مربیان پیش‌دبستانی هستند، عنوان کرد: خانواده یکی از مولفه‌های اصلی در آموزش و یادگیری فرزندان هستند بدان معنا که اگر خانواده در کنار مدرسه نباشد قطعاً دانش‌آموز نمی‌تواند فعالیت‌های لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه با کمک خانواده‌ها این فعالیت‌ها را در مراکز پیش دبستانی انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها با اعتماد به اینکه در مراکز پیش‌دبستانی فعالیت‌های متناسب با سن فرزندان آموزش داده می‌شود در این مراکز ثبت‌نام می‌کنند چرا که می‌دانند در آینده بازی‌های فکری به نفع فرزندان آن‌ها خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار