وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: در کشور اسلامی وجود فقر، فحشا، طلاق، غیبت، تهمت، حسادت و رفیق بازی نباید باشد.
کد خبر: ۵۷۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲ 08 March 2018
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ایران روزی وارد کننده دارو بود، گفت: هم اینک ۹۶ درصد داروی مورد نیاز کشور توسط جوانان این مرز و بوم و در داخل تولید می‌شود و بیان نکردن خدمات دولت جفا در حق نظام اسلامی است.

به گزارش ایرنا؛ دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در چهارمین کنگره بزرگداشت شهدای وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در همدان افزود: در حوزه خدمات آن‌هایی که روز‌های قبل از انقلاب را دیده اند می‌دانند که کار‌های زیادی صورت پذیرفته است.

وی اضافه کرد: با این وجود بی تدبیری‌هایی هم داشتیم، ولی شایسته نیست که تنها اشکالات دیده شود چراکه با در پیش گرفتن این شیوه، کفران نعمت کرده ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: ایران در حوزه سیاسی طی چهار دهه گذشته مستقل بوده است، اما در بخش اقتصادی و اداری با وجود تلاش‌های انجام شده نتوانستم موفق عمل کنیم.

وی اضافه کرد: توفیقات کسب شده در حوزه اقتصادی و ادارای همطراز با انقلاب اسلامی نیست و برای دستیابی به توفیق گاهی مواقع باید روش‌ها عوض شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: باید برای تجدید نظر در حوزه اداری، دیوان سالاری، قضایی و تقنینی تلاش کرده و در مسیری که در پیش گرفته ایم تغییراتی داشته باشم.

دکتر قاضی زاده هاشمی افزود: کسب رتبه اول منطقه و رتبه ۱۶ جهان در تولید علم موید این است که هنوز روحیه ایثار، شهادت و وطن دوستی در این کشور جاری است.

وی تصریح کرد: گاهی مواقع برخی قسمت پر لیوان را نمی‌بینیند و عادت دادند از برخی تریبون‌ها عیب‌ها و نواقص را ببینند و بیان کنند.

وی تاکید کرد: اگر قسمت پر لیوان که همان خدمات صورت گرفته است را نادیده بگیریم، ظلم کرده ایم چراکه امروز بیش از هر زمان دیگری دشمنان بیرونی و جاهلان داخلی بر علیه این نظام تبلیغ می‌کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: نباید با رفتار و گفتارمان دستگاه‌های مختلف را ناکارآمد جلوه دهیم در حالیکه ایران قدرتمند‌ترین کشور منطقه است.

** فقر و فحشا زیبنده کشور اسلامی نیست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: در کشور اسلامی وجود فقر، فحشا، طلاق، غیبت، تهمت، حسادت و رفیق بازی نباید باشد.

دکتر قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه برای رفع معایب باید تلاش شود، اضافه کرد: در حکومت پیامبر (ص) و امیرالمومنین علی (ع) نیز مشکلاتی بود و مهم این است که مسیر ما کدام طرف است.

وی گفت: باید توجه داشت که آنچه را به سختی و زحمت و با نثار خون هزاران شهید به دست آورده ایم با غفلت از دست ندهیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ملت ایران باید قدر انقلاب اسلامی این گوهر ناب را بدانند و بهترین شیوه برای قدر شناسی تجلیل از مقام شامخ شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آنان است.

قاضی زاده هاشمی افزود: اگر با گذر زمان نقش مظلومان تاریخ که در برابر جبهه کفر ایستادند را از یاد ببریم جفا کرده ایم.

وی ادامه داد: این افراد جان و مال خود را به خاطر عشق به خدا، وطن و مردم با افتخار هدیه کردند بنابراین نباید بگذاریم نقش این عزیزان کمرنگ شود.

وی افزود: باید از تمامی کسانی که با عمل، گفتار و رفتار خود نمی‌گذارند ابن افراد به ویژه در دانشگاه و مراکز علمی فراموش شوند، تشکر کرد.

هاشمی اضافه کرد: یکی از زیباترین صحنه‌ها که دل شهدا و ایثارگران را خوشحال کرد حماسه ۲۲ بهمن بود و مردم با حضور در این راهپیمایی به شهدا ادای احترام کردند.

وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی ۴۵۵ شهید، بیش از ۱۰ هزار جانباز و ۱۰ هزار ایثارگر تقدیم این انقلاب کرده است و در مجموع ۴۱ هزار خانواده شهید، جانباز و ایثارگر در وزارت بهداشت هستند.

به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز نخست سفر ۲ روزه خود به استان همدان در شهرستان فامنین و در جمع نمایندگان و مسئولان استان همدان حضور یافت و امروز صبح با حضور در شهرستان بهار با خانواده شهید 'میلاد مصطفوی' دیدار و از مرکز جامع سلامت آیت الله بهاری این شهر نیز بازدید کرد.

با پیشنهاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سال ۹۳ برگزاری کنگره کشوری گرامیداشت روز شهید در دستور کار قرار گرفت و این آیین سال‌های ۹۳ و ۹۴ در وزارتخانه برگزار شد.

در سال ۹۵ دانشگاه علوم پزشکی یزد میزبان برگزاری این کنگره بود که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این استان برگزار شد.

امسال نیز با پیشنهاد و اعلام آمادگی رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، میزبانی این کنگره کشوری از سوی وزارتخانه به این دانشگاه واگذار شده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار