انتقاد وزیر از گزارش جلال الدین امیری رئیس مرکز بهداشت استان همدان بود که در این بازدید اعلام کرد که هفت هزار و ۵۰۰ تن معادل ۶۶ درصد جمعیت این منطقه زیر پوشش طرح تحول سلامت قرار دارد.
کد خبر: ۵۷۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲ 08 March 2018
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به همدان از برخی طرح‌های بیمارستانی این استان بازدید کرد و به تبیین گستره اقداماتی پرداخت که باید در اجرای طرح تحول نظام سلامت به دقت و با جدیت اجرا شود.
 
به گزارش ایرنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه پس از بازدید از روند احداث ساختمان جدید مرکز جامع سلامت آیت الله بهاری واقع در شهر بهار، با حضور در مرکز سلامت در جریان خدمات صورت گرفته توسط این مرکز قرار گرفت و از عملکرد بهداشت و درمان شهرستان در اجرای طرح جامع تحول سلامت و زیر پوشش قرار دادن مردم این منطقه ابراز نارضایتی کرد.

وی از توضیح‌های ارایه شده توسط مسئولان بهداشت و درمان این مرکز قانع نشده و عنوان کرد که هدف از اجرای طرح تحول سلامت زیر پوشش قرار دادن تمامی مردم است.

انتقاد وزیر از گزارش جلال الدین امیری رئیس مرکز بهداشت استان همدان بود که در این بازدید اعلام کرد که هفت هزار و ۵۰۰ تن معادل ۶۶ درصد جمعیت این منطقه زیر پوشش طرح تحول سلامت قرار دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از شنیدن این آمار ابراز تعجب کرد و گفت: قرار بود پس از گذشت یک سال از اجرای طرح جامع تحول سلامت، تمام مردم حداقل یک بار ویزیت شوند با این وجود با گذشت چند سال از اجرای این طرح چرا باید ۶۶ درصد اهالی این منطقه زیر پوشش قرار گرفته باشند.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: این همه هزینه در بخش بهداشت و درمان و ساخت و ساز برای نشستن پرسنل در داخل محل کار نیست بلکه باید به در خانه تک تک افراد مراجعه کرده و آن‌ها را ویزیت کنند.

وی بیان کرد: آنچه دولت می‌خواهد این است که دست کم مردم سالی یک بار از نظر بیماری‌های روحی روانی، بیماری‌های غیر واگیر و دیگر مسایل ویزیت شوند.

وی تاکید کرد: هدف از بکارگیری مراقب سلامت این نیست که آن‌ها تا ظهر در مرکز جامع سلامت حضور یافته سپس آنجا را به سمت منزل ترک کنند؛ بلکه باید وقت بگذارند و با حضور در درب خانه مردم وضعیت سلامت آن‌ها را رصد کنند.

وی گفت: مهمترین اولویت دولت تدبیر و امید توجه به مردم است در غیر اینصورت انجام عملیات ساخت و ساز و توسعه ساختمان دردی دوا نمی‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر دو روزه خود به استان همدان روز گذشته در شهرستان فامنین و در جمع نمایندگان و مسئولان استان همدان حضور یافت و امروز صبح نیز با حضور در شهرستان بهاردر منزل شهید میلاد مصطفوی با خانواده این شهید دیدار و از مرکز جامع سلامت آیت الله بهاری این شهر بازدید کرد.

قاضی زاده هاشمی سپس در چهارمین کنگره شهدای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در دانشگاه بوعلی همدان حضور یافت و سخنرانی کرد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار