رئیس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان با اشاره به برنامه‌های پیش روی اتاق گفت: به دنبال ورود درزمینهٔ آموزش‌های گردشگری هستیم، ضمن اینکه به دنبال راه‌اندازی دانشگاه گردشگری به کمک کشور اتریش هستیم که هنوز قطعی نشده است.
کد خبر: ۵۷۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵ 08 March 2018
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان گفت: بازار عراق برای تجار ایرانی مناسب است که باید سهم تجار همدانی در این بازار افزایش یابد.

به گزارش تابناک همدان، علی‌اصغر زبردست در جمع خبرنگاران با اشاره به پایین بودن سهم اقتصاد ایران در کشور عراق، افزود: سهم تجارت ایران در عراق ۵/۲ درصد و ۵/۱ درصد نیز سهم خدمات و فنی و مهندسی است و باید نقش پررنگ‌تری در کشورهای مثل عراق و سوریه بعد از بازسازی داشته باشیم.

وی با اشاره به جایگاه اتاق بازرگانی خاطرنشان ساخت: اتاق بازرگانی به لحاظ جایگاهی، مجلس بخش خصوصی است و می‌تواند قشر عظیمی از فعالان اقتصادی را زیرپوشش قرار داده و پیگیر مشکلات این قشر باشد.

زبردست در ادامه با اشاره به اینکه نرخ بیکاری ۹ تا ۱۱ درصدی در استان همدان صحیح است اعلام کرد: این آمار اعلام‌شده از سوی استانداری برگرفته از آمار مستندی است که از سوی تأمین اجتماعی اعلام می‌شود و به‌غیراز چند استان پیشرو، سایر استان‌های کشور در همین حدود نرخ بیکاری قرار دارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان بابیان اینکه در ابتدا ۲۵۰ عضو در اتاق بازرگانی حضور داشتند، افزود: امسال ۳۶۱ نفر عضو جدید در اتاق همدان واردشده و تعداد اعضای اتاق به ۷۱۹ نفر رسیده است. 

زبردست با اشاره به اینکه از این تعداد ۶۶ نفر را زنان و ۶۵۳ نفر را مردان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: ۲۰۸ نفر عضو تشکل‌های حقوقی و ۵۱۱ نفر عضو تشکل‌های حقیقی هستند.

وی با اشاره به برخی مشکلات فعالان اقتصادی نیز گفت:: یکی از مواردی که برای فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی حائز اهمیت بوده عدم اطلاع فعالان اقتصادی از کارهای بانکی بیمه و مالیاتی است.

زبردست تصریح کرد: متأسفانه اعضا از این موضوعات اطلاعات دقیق نداشته و مشکلات بسیاری داشتند که این موضوع با به کارگیری مشاوران مجرب رفع شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان بیان کرد: درزمینهٔ مسائل و مشکلات بیمه و مالیات به‌مرورزمان مشکلات حل شد، ولی درزمینهٔ مشکلات بانکی به سبب اینکه بانک‌ها زیر نظر شورای هماهنگی بانک‌ها و پول و اعتبار هستند حل مشکلات دشوار شده است.

زبردست تصریح کرد: بیشترین منابع ما در بانک‌های خصوصی قرار دارد و بااینکه رئیس‌جمهور تأکید داشته که بانک‌ها بنگاه‌داری نکنند، ولی این اتفاق می‌افتد و سرمایه از استان خارج می‌شود و بخش خصوصی توان اخذ تسهیلات با بهره‌های کنونی را ندارد.
 
وی در ادامه خاطرنشان ساخت: برای ارتقا بخشیدن به وضعیت‌آگاهی فعالان اقتصادی دوره‌های آموزشی مختلف و حدود ۱۳ هم‌اندیشی و کارگاه آموزشی را در بخش‌های مختلف برگزار کرده‌ایم.

رییس اتاق بازرگانی استان همدان تصریح کرد: در سال ۹۶ تعداد ۱۰۷ کارگاه آموزشی، همایش و نشست تخصصی برگزار و بیش از ۵ هزار نفر در آن شرکت داشتند، ضمن اینکه مدیریت صنعتی وارد سومین دوره دکترا DVA شده و این نشان‌دهنده این است که در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ وضعیت رو به رشدی را داشته‌ایم.

وی با اشاره به برنامه‌های اتاق نیز گفت: ما به دنبال این هستیم که تعداد اعضای اتاق بازرگانی را در سال آینده به ۹۰۰ نفر برسانیم تا بر اساس این اعضا کرسی‌های اتاق همدان در اتاق ایران به هفت تا هشت کرسی افزایش یابد.
رئیس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان نیز در خصوص معادن استان نیز اظهار داشت: در بخش معادن همدان ظرفیت‌های بالایی دارد، ولی مشکل خام فروشی داریم که باید فرآوری معادن را داشته باشیم و نیازمند سرمایه‌گذار در این بخش هستیم.

زبردست بابیان اینکه اتاق بازرگانی با توجه به همخوانی کشورها با مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان اقدام به تدارک صادرات می‌کند، گفت: با کشورهای اتریش، جمهوری چک، آلمان، فرانسه و هلند جلساتی برگزارشده و با توجه به اینکه همدان استانی با مزیت کشاورزی است در حال تدارک اعزام هیئت تجاری همدان به کشور هلند برای بازدید از نمایشگاه گل و گیاه هستیم.

وی تأکید کرد: معتقدم بهترین کشوری که می‌تواند در حال حاضر به حل مشکلات اقتصادی کشور کمک کند کشور غنا است، چراکه در تجارت، معدن و کشاورزی وضعیت بسیار مطلوبی دارد.

رئیس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان با اشاره به برنامه‌های پیش روی اتاق اظهار داشت: به دنبال ورود درزمینهٔ آموزش‌های گردشگری هستیم، ضمن اینکه به دنبال راه‌اندازی دانشگاه گردشگری به کمک کشور اتریش هستیم که هنوز قطعی نشده است.

زبردست در پایان اشاره‌ای هم به فعالیت کانون زنان بازرگان داشت و گفت:: بانوان بسیار خوب وارد عرصه اقتصاد شده‌اند و قدرت ریسک‌پذیری بالایی دارند و توانمندی زنان در عرصه‌های مختلف اقتصادی بر کسی پوشیده نیست.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار