عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: طرح اعاده اموال نامشروع توسط نمایندگان مجلس مطرح شد که این یک حرکت پسندیده است و هر کسی که دارای وجدان بیداری باشد فارغ از هرگونه نگاه جناحی و حزبی با این طرح موافقت می‌کند، چون این طرح یک موضوع حاکمیتی و ملی است و همه باید همراهی کنند که این طرح به نتیجه برسد.
کد خبر: ۵۷۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 04 March 2018
«اعاده اموال نامشروع» | مردم انتظار "برخورد با بی‌عدالتی‌ها" را دارند/ اعاده اموال نامشروع "مطالبه جدی" مردم است
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح "اعاده اموال نامشروع" یکی از مطالبات جدی مردم از مسئولان به ویژه از نمایندگان در خانه ملت است و به نتیجه رسیدن این طرح سبب اعتمادسازی در جامعه می‌شود.

«اعاده اموال نامشروع» | مردم انتظار "برخورد با بی‌عدالتی‌ها" را دارند/ اعاده اموال نامشروع "مطالبه جدی" مردم است

به گزارش تسنیم؛ حسن بهرام‌نیا اظهار داشت: مردم از مسئولان و نمایندگان در خانه ملت انتظار دارند که در بحث اعاده اموال نامشروع اگر خلاء قانونی وجود دارد این خلاء قانونی را پر کنند.

وی تصریح کرد: مردم به عنوان سرمایه‌های اجتماعی به عنوان بزرگترین سرمایه در هر کشوری محسوب می‌شوند که با نتیجه رسیدن طرح اعاده اموال نامشروع قطعا باعث ایجاد یک اعتمادسازی در بین مردم کشورمان می‌شود.

بهرام‌نیا افزود: در حال حاضر مردم ما خیلی نگران هستند، زیرا عده‌ای که از طریق خود مردم به مقام و منصب‌های رسیده‌اند به جای این‌که منافع مردم را در نظر بگیرند، منافع خود را در نظر گرفته‌اند و ره صد ساله را یک شبه طی کرده‌اند و از راه نامشروع اموال زیادی را تصاحب کرده‌اند.

وی عنوان کرد: باید مشخص شود که این افراد این اموال را از کجا و چگونه تصاحب کرده‌اند و این اموال اگر مربوط به بیت‌المال است باید به بیت‌المال برگردد که در همین راستا طرح اعاده اموال نامشروع باید در دستور کار دولت و حاکمیت قرار گیرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس بیان کرد: حداقل بازتاب این تصمیم‌گیری و به نتیجه رسیدن این طرح این است که مردم بدانند قانون‌گذاران در مجلس حق آن‌ها را نادیده نگرفته‌اند و منافع آن‌ها و منافع نظام را رها نکرده‌اند.

بهرام‌نیا اظهار داشت: با این شیوه مردم می‌دانند که نمایندگان آن‌ها با آن‌ها همراه هستند و بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی و ائمه معصومین به ویژه امام علی (ع) که منادی عدل و عدالت بود، عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: این جزء حق و حقوق مردم است که با کسانی که بدون حساب و کتاب و از راه نامشروع اموالی را به دست آورده‌اند از طریق قانون با آن‌ها برخورد شود و مردم از نظام جمهوری اسلامی انتظار دارند با این بی‌عدالتی‌ها برخورد کند و البته نه تنها در کشور ما بلکه در همه کشور‌ها به‌ویژه کشور‌های اسلامی مردم این انتظار را از نظام حاکمیتی دارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: طرح اعاده اموال نامشروع توسط نمایندگان مجلس مطرح شد که این یک حرکت پسندیده است و هر کسی که دارای وجدان بیداری باشد فارغ از هرگونه نگاه جناحی و حزبی با این طرح موافقت می‌کند، چون این طرح یک موضوع حاکمیتی و ملی است و همه باید همراهی کنند که این طرح به نتیجه برسد.

بهرام‌نیا عنوان کرد: در صورتی که این طرح به نتیجه برسد حقوقی که از مردم به واسطه زیاده‌خواهی افرادی که موقیعتی را از طریق همین مردم به دست آورده‌اند، ولی به جای این‌که از این موقیعت در راستای منافع مردم استفاده کنند در راستای منافع خودشان استفاده کرده‌اند و از این طریق اموالی روی هم انباشته کرده‌اند، این اموال به بیت‌المال و خزانه دولت بر می‌گردد و با این افراد برخورد قانونی می‌شود.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار