پوستر پویش "سبزه ماندگار" با هدف جلوگیری از اسراف هزاران کیلو گندم با حضور اصحاب رسانه استان در آستانه سال نو رونمایی شد.
کد خبر: ۵۷۴۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 04 March 2018
پوستر پویش "سبزه ماندگار" با هدف جلوگیری از اسراف هزاران کیلو گندم با حضور اصحاب رسانه استان در آستانه سال نو رونمایی شد.

به گزارش تسنیم، به گفته کارشناسان هر خانواده به طور متوسط ۲۵۰ گرم گندم برای کاشت سبزه عید مصرف می‌کند که با به شمار آوردن کل خانوار‌های ایرانی، هر سال ۶ میلیون تن گندم به هدر می‌رود.

در کنار گندم، مقدار زیادی آب نیز برای به ثمر رساندن این سبزه‌ها استفاده شده و درنهایت پس از ۱۳ روز بدون کاربرد و استفاده مؤثر در طبیعت رها می‌شوند.

این در حالیست برای تأمین گندم مورد نیاز کشور ناچار به واردات از سایر کشور‌ها هستیم و شایسته نیست با تکرار بی‌هدف یک سنت به اقتصاد کشور آسیب زده شود.

پویش "سبزه ماندگار" از طرف خبرگزاری فارس و با حمایت سایر رسانه‌ها، چون روزنامه‌های همدان پیام و جوان و خبرگزاری تسنیم و مهر، اداره کل منابع طبیعی استان و معاونت فرهنگی، اجتماعی سپاه همدان راه اندازی شده است.

پوستر پویش "سبزه ماندگار"، در حاشیه نشست خبری مدیرکل منابع طبیعی استان با اصحاب رسانه استان رونمایی شد و امید است با گسترش آن از اسراف گندم، این ماده غذایی با ارزش جلوگیری شود.

این پویش اعلام می‌کند که در سفره هفت سین ۹۷ به جای سبزه از نهال‌های زیبا استفاده کرده و ۱۳ فروردین آن را در طبیعت بکارید تا هم از هدررفت گندم جلوگیری کرده و هم به ایجاد فضای سبز پایدار کمک کنید.

مردم می‌توانند به جای گندم از هسته میوه‌هایی، چون پرتقال و نارنج نیز برای کاشت سبزه استفاده کرده و پس از جوانه‌زدن با کشت آن در گلدان یک درختچه زیبا در منزل خود داشته باشند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار