سرتیپ پاسدار حسین دقیقی، مشاور عالی فرمانده کل سپاه نیز با حضور در جمع صمیمی مردم متدین ماماهان گفت: پیام ۳۷ شهید ماماهان به جوانان، دوری از معصیت خداست، زیرا آن‌ها خون خود را برای پایداری از اسلام داده و برای حفظ خاک نرفتند، هرچند تمامیت ارضی را نیز حفظ کردند.
کد خبر: ۵۷۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 03 March 2018
همزمان با ایام وفات ام‌الشهدا حضرت ام‌البنین (س)، یادواره ۳۷ شهید والامقام منطقه ماماهان فامنین با سخنرانی سرتیپ دقیقی، مشاور عالی فرمانده کل سپاه برگزار شد.

به گزارش سنیم، این آیین به مناسبت فرارسیدن ۱۳ جمادی‌الثانی سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س)، مادر حضرت عباس (ع) و بانوی بزرگواری که ۴ فرزند خود را برای دفاع از دین و ولایت در دشت کربلا تقدیم کرده در مسجد جامع ماماهان برگزار و حاج "سید حسین محمودی" با مرثیه‌سرایی، یاد و خاطره مصائب اهل‌بیت (ع) در کربلا را زنده ساخت.

تجلیل از پدران شهدا و برگزاری نمایشگاه در ورودی مسجد از دیگر بخش‌های این برنامه بود و حضور این ایثارگران بزرگ بر معنویت مراسم افزود.

سرتیپ پاسدار حسین دقیقی، مشاور عالی فرمانده کل سپاه نیز با حضور در جمع صمیمی مردم متدین ماماهان گفت: پیام ۳۷ شهید ماماهان به جوانان، دوری از معصیت خداست، زیرا آن‌ها خون خود را برای پایداری از اسلام داده و برای حفظ خاک نرفتند، هرچند تمامیت ارضی را نیز حفظ کردند.

وی تصریح کرد: شهدا رفتند تا نسل‌های بعدی در مسیر هدایت و تکامل قرار گیرد و برای اعتلای کلمه الله و اسلام رفتند و شما باید این مسیر را ادامه دهید.

دقیقی با اشاره به اینکه مردم استان همدان، همواره پیشتاز مبارزه و جهاد پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن بوده و هستند، اعلام کرد: جای جای استان به ویژه منطقه بسیار ارزشمند ماماهان، دلیرمردانی را در خود پرورش داده که سینه خود را برای جهاد در برابر دشمنان اسلام سپر کردند.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان یادواره ۳۷ شهید منطقه ماماهان تأکید کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند تجلیل از شهدا کمتر از شهادت نیست و منطقه فامنین که در دوران دفاع مقدس ۱۰ هزار نفر جمعیت داشت، شهدا و جانبازان بسیاری را تقدیم کرده که هنوز برخی از شهدا، مفقودالاثر هستند.

امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در یادواره شهدای ماماهان حضور پیدا کرده و برنامه با اقامه نماز جماعت و صرف نهار پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مردم متدین شهر ماماهان در دوران دفاع مقدس ۳۷ شهید به نام‌های "اصغر وکیلی"، "احمد مؤمنی"، "احمد رستمی"، "محمود رزاقی"، "اصغر قربانی"، " محمد، ولی پور"، "مسلم جهانی"، "احمد زهره"، "وهب مرادی"، "هادی شمائی"، "یوسف جعفری"، "یوسف اکبری"، "علی قربانی"، "یدالله بداغی"، "محمود سلیمانی"، "سید حسن عقیلی"، "علی حسین حسنی"، "علی احمدی"، "علی طاهری"، "علی دروندی"، "میرزا آقا کرمی"، "غلامرضا خوشبه"، "علی مولوی"، "محسن رشیدی"، "محمد قربانی"، "فتحعلی هاشمی"، "سلطانعلی اکبری"، "اسدالله قربانی"، "حاجعلی حجتی"، "حبیب‌الله قربانی"، "رضا اکبری"، "حسین کاظمی"، "جمشید حسنی"، "علی حیدری"، "حسین رستمی"، "رضا رسولی" و"رضا عسگری"، را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و هر سال برای گرامیداشت ایثار و دلاورمردی‌های آن‌ها، یادواره‌ای را برگزار می‌کنند.

ماماهان از بخش‌های قدیمی شهرستان فامنین است که در ۶۰ کیلومتری مرکز استان همدان واقع شده و زبان مردم این منطقه ترکی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار