مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در درمان غیرمستقیم ۵ میلیون و ۶۵۵ هزار نفر مراجعه‌کننده از سایر مراکز داشته‌ایم، افزود: مراجعه‌کنندگان بیمه شده سازمان ۲ میلیون و ۷۳۵ هزار نفر بوده و این نشان می‌دهد ۳۴ درصد بیمه شده تامین اجتماعی از مراکز ملکی خود و ۶۶ درصد از سایر مراکز درمانی سطح استان استفاده کرده‌اند.
کد خبر: ۵۷۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ 01 March 2018
مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان از فعال شدن پزشک اطفال مقیم در بیمارستان آتیه همدان طی چند روز آینده خبر داد.

به گزارش فارس، جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، با حضور مسوولان استانی در بیمارستان آتیه همدان برگزار شد.

در این مراسم مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان به اقدامات صورت گرفته حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان همدان پرداخت و اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان اقتصادی و اجتماعی و درآمد و هزینه است و به هیچ وجه از بودجه‌های دولتی استفاده نمی‌کند.

علیرضا صفری با بیان اینکه تمام تلاشی که در سازمان تامین اجتماعی می‌شود در راستای رفاه حال بیمه شدگان این سازمان بوده که امیدواریم بتوانیم خدمات قابل توجهی ارائه دهیم، گفت: در دولت تدبیر و امید از سوی سازمان تامین اجتماعی در استان همدان اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در بخش درمان مستقیم، مراکز درمانی ملکی سازمان در استان شامل بیمارستان آتیه همدان، درمانگاه شهید دکتر سپهری همدان، پلی کلینیک تخصصی شهید شهبازی همدان، بیمارستان دکتر غرضی در شهر ملایر، درمانگاه‌های تامین اجتماعی در شهر‌های نهاوند، تویسرکان و اسدآباد به ارائه خدمات می‌پردازند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: در بخش درمان غیر مستقیم نیز خدمات تشخیصی و درمانی از طریق بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های دولتی و خصوصی، مطب‌ها، داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک طرف قرارداد سازمان در سطح استان به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اینکه سال گذشته تعداد تخت فعال تامین اجتماعی همدان ۲۸۷ تخت بود که به ۲۹۷ تخت طی امسال رسیده و ۳.۴ درصد رشد داشته است، افزود: تا سال گذشته ضریب اشغال تخت بالا بود، اما در حال حاضر ۴.۵ درصد است چراکه با کاهش تعرفه‌های غیردولتی مراجعه کنندگان کمتر شده و در حد بیماران تامین اجتماعی است.

صفری با بیان اینکه تعداد بستری شدگان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است، گفت: عمل جراحی سه درصد و زایمان ۱۳ درصد نسبت به ۱۰ ماهه مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه مراجعین سرپایی امسال به نسبت سال گذشته ۳ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: امسال مجموع مراجعین به مراکز درمانی تامین اجتماعی همدان به ۲ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۷۸۴ نفر رسیده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در درمان غیرمستقیم ۵ میلیون و ۶۵۵ هزار نفر مراجعه‌کننده از سایر مراکز داشته‌ایم، افزود: مراجعه‌کنندگان بیمه شده سازمان ۲ میلیون و ۷۳۵ هزار نفر بوده و این نشان می‌دهد ۳۴ درصد بیمه شده تامین اجتماعی از مراکز ملکی خود و ۶۶ درصد از سایر مراکز درمانی سطح استان استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۸ نفر کادر شاغل مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هستند، گفت: در جذب نیروی انسانی سال گذشته ۵۸ پزشک و غیرپزشک به‌کار گرفته شدند که امسال ۶۵ نفر به تعداد نیرو‌ها اضافه شدند.

صفری با اشاره به اینکه در حوزه عمرانی اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته و درمانگاه رزن با هزینه ۶ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است، افزود: زمین درمانگاه شهرستان بهار در سال ۹۲ به مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان خریداری شده که اخیراً کلنگ‌زنی شده و در سال ۹۷ کار ساختمانی آن آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه انبار دارویی در بیمارستان دکتر غرضی با ۴ میلیارد تومان احداث شده و در حال حاضر آماده بهره‌برداری است، تصریح کرد: طرح ارتقای هتلینگ بیمارستانی بیمارستان آتیه همدان با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال در چهار محور تکمیل شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه فاز اول طرح‌های ارتقای هتلینگ در بیمارستان غرضی ملایر با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال اجرا شده و آماده بهره‌برداری است، گفت: در بخش اورژانس، واحد تغذیه و لابی بیمارستان غرضی ملایر ۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه اورژانس آتیه همدان با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال بازسازی شده است، افزود: استانداردسازی فضای فیزیکی CSSD و زایشگاه بیمارستان دکتر غرضی ملایر که این پروژه بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته از جمله اقدامات بوده است.

صفری با بیان اینکه تجهیز جایگاه بی‌خطرساز پسماند عفونی ۲.۵ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است، گفت: طی چند سال اخیر در راستای توسعه خدمات، ۱۰ تخت نوزادان و ۱۰ تخت زنان در بیمارستان آتیه و ۴ تخت ان آی سیو، ۵ تخت اورژانس و ۱۶ تخت جراحی در بیمارستان غرضی اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی بخش زایشگاه بیمارستان آتیه و زایمان فیزیولوژیک از جمله اقدامات است، افزود: سال‌ها یکی از مشکلات کمبود دندانپزشک بود که خوشبختانه در تمام واحد‌ها جذب شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در حوزه جذب داروساز با مشکلات بسیاری مواجه بودیم که خوشبختانه رفع شده است، افزود: در تمام مراکز ملکی داروساز فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه اخیراً واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای در مدیریت درمان تامین اجتماعی فعال شده است، خاطرنشان کرد: در بیمارستان آتیه پزشکان متخصص زنان و زایمان و بیهوشی به صورت ۲۴ ساعته مقیم هستند و چند روز آینده پزشک اطفال مقیم نیز فعال خواهد شد.

صفری با بیان اینکه با فعال شدن زایشگاه بیمارستان غرضی ملایر پزشکان اطفال، بیهوشی و زنان را به صورت مقیم به‌کار خواهیم گرفت، افزود: طرح مامای همراه در بیمارستان انجام شده و ترویج زایمان طبیعی در دستور کار ما قرار دارد.

وی با اشاره به نوبت‌دهی تلفنی در بیمارستان آتیه و دکتر غرضی ملایر، گفت: تمام ناوگان آمبولانس تعویض شده و تقریبا ۱۱ آمبولانس جدید با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال برای تمام مراکز درمانی به کار گرفته شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به خرید MRI بیمارستان آتیه و بازسازی اورژانس این بیمارستان، بیان کرد: سی تی اسکن بیمارستان آتیه سال ۹۴ راه‌اندازی شده و بیمارستان غرضی ملایر نیز آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های رادیولوژی در مراکز درمانی از نوع دیجیتال است، گفت: تجهیزات هتلینگ بیمارستانی برای هر دو بیمارستان با ۲ میلیارد تومان خریداری شده است.

صفری با اشاره به اینکه تعداد پزشکان در کمیسیون پزشکی اضافه شده است، افزود: قبلا کمسیون پزشکی در استان‌های همجوار انجام می‌شد و این معضلی برای مراجعه‌کنندگان بود که اکنون در استان انجام می‌شود و حتی از بیمه‌شدگان سایر استان‌ها نیز برای انجام این کار پذیرش داریم.

وی با اشاره به اینکه نوبت‌دهی به روش تلفنی در مراکز درمانی انجام می‌شد که طی چند روز آینده اینترنتی نیز فعال خواهد شد، بیان کرد: یکی از اقدامات مهم حذف دفترچه‌های کاغذی در مراکز ملکی بوده که اکنون بیماران با شماره کد ملی پذیرش می‌شوند و در این راستا امسال در سازمان تامین اجتماعی ۵ میلیارد تومان صرفه جویی صورت گرفته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه سیستم پکس در مراکز درمانی راه‌اندازی شده است، گفت: اخیراً بیمارستان آتیه کاندیدای دریافت گواهینامه بیمارستان سبز شده که با بازدید از بیمارستان گواهینامه تعلق خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امسال دفتر پرستاری بیمارستان آتیه همدان در بین ۸۰ بیمارستان تامین اجتماعی کشور رتبه نخست را به دست آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار