رئیس دانشگاه پیام‌نور استان همدان یادآور شد: توسعه پایدار بدون توجه به محیط زیست توسعه ناپایدار خواهد بود و هدف از این گردهمایی آگاهی‌بخشی و اطلاع از وضعیت زیست‌محیطی استان است.
کد خبر: ۵۷۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶ 26 February 2018
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان همدان گفت: توسعه پایدار بدون توجه به محیط زیست غیرممکن است.

به گزارش ایسنا، دکتر صفی‌الله صفایی در نخستین گردهمایی بررسی تأثیرات گونه‌های اهلی و محیط زیست شهری و حیات‌وحش در دانشگاه پیام‌نور همدان، اظهار کرد: محیط زیست مظلوم است، اما خوشبختانه در دانشگاه پیام‌نور دانشجویان فعال و معتقد به محیط زیست وجود دارد که به راه خود ایمان دارند.

وی با تأکید بر اینکه توسعه پایدار بدون توجه به محیط زیست غیرممکن است، تصریح کرد: همه حیوانات و موجودات در چرخه حیات وجود دارند و نباید حذف شوند.

صفایی افزود: باید نگاهمان به طبیعت به گونه‌ای باشد که برای همه حق حیات قائل باشیم، اما متأسفانه انسان به علت ویژگی‌ها و توانایی‌هایی که دارد، به توسعه شهر‌ها پرداخته که این معقوله با تخریب محیط زیست و حیات جانوری مساوی شده است.

وی ادامه داد: بیشترین رشد شهرنشینی در کشور‌های در حال توسعه است و ایران یکی از این کشورهاست که شهرنشینی معضلات بسیاری را به دنبال دارد از جمله اینکه آب‌های زیرزمینی که طی میلیون‌ها سال جمع شده بود، در عرض چند سال با حفر چاه‌های عمیق از دست رفت.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان همدان یادآور شد: توسعه پایدار بدون توجه به محیط زیست توسعه ناپایدار خواهد بود و هدف از این گردهمایی آگاهی‌بخشی و اطلاع از وضعیت زیست‌محیطی استان است.

صفایی در ادامه از برگزاری رویداد ملی ایده در دانشگاه پیام‌نور خبر داد و تصریح کرد: نهم اسفند سالجاری رویداد ملی ایده‌های دانشجویان و اساتید در فعالیت‌ها و کسب‌وکار‌های ورزشی در دانشگاه پیام‌نور برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه برنامه دانشگاه پیام‌نور این است که کارآفرینی را به دانشجویان بیاموزیم، یادآور شد: پانزدهمین ایده پارک و دومین رویداد ملی کارآفرینی دانشگاه پیام‌نور در ۱۵ و ۱۶ اسفندماه برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار