امیر خجسته با بیان اینکه امسال با کاهش بارندگی با کمبود منابع آبی روبرو هستیم، اظهار کرد: منابع آبی با شیب بسیار تندی کاهش پیدا کرده است و ضروری است با نگاه حساس‌تری به مخاطرات کاهش منابع آبی توجه کنیم و پیگیر معضل کم آبی استان همدان باشیم.
کد خبر: ۵۷۱۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷ 26 February 2018
امیر خجسته گفت: آب یکی از اساسی ترین نیاز های بشر است اما مسئولین منتظرند تا به بحران در سطح فاجعه تبدیل شود تا به آن رسیدگی کنند.
 
به گزارش تابناک همدان؛ نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای دیدار با مدیرعامل و کارمندان شرکت آب منطقه ای استان همدان ضمن تقدیر از خدمات و زحمات آنان در راستای خدمت رسانی به شهروندان اظهار کرد: با توجه به کمبود بارش ها در دهه اخیر ؛ بحث آب به مسئله اول استان و کشور تبدیل شده که با یک برنامه ریزی دقیق و موثر به درستی از آن عبور و یا آن را کنترل کنیم.
 
امیر خجسته با بیان اینکه امسال با کاهش بارندگی با کمبود منابع آبی روبرو هستیم ،اظهار کرد: منابع آبی با شیب بسیار تندی کاهش پیدا کرده است و ضروری است با نگاه حساس‌تری به مخاطرات کاهش منابع آبی توجه کنیم و پیگیر معضل کم آبی استان همدان باشیم.

وی بر مکانیزه کردن آبیاری کشاورزی تاکید کرد و افزود: بایستی برای کشاورزی به گونه ای برنامه ریزی شود که با حداقل مصرف بیشترین بهره وری را داشته باشیم و از کاشت محصولات آب بر جلوگیری شود
نایب رییس کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه با توجه به بحران کم آبی های اخیر کشور بیان داشت: برای مدیریت آب های سطحی دولت نسبت به سایر کشور ها عقب می باشد.

وی با توجه به جلسه اخیر با وزیر نیرو در خصوص انتقال آب به استان همدان و غیر کارشناسی بودن انتقال آب از سد تالوار به همدان گفت: وزیر نیرو انتقال این خط لوله آبرسانی به همدان را با توجه به کافی نبودن ذخیره پشت سد از غیر کارشناسی عنوان نمود و با توجه پیگیری های انجام شده آبرسانی از یکی از استان های همجوار به همدان در دست اقدام است .

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: با توجه به پیگیری های مداوم طی روزهای آینده همراه با نمایندگان همدان و مسئولین استان جلسه ای با حضور وزیر نیرو و معاونین وزیر نیرو برای حل معضل آب همدان تشکیل خواهد شد.

گفتنی است مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان در خصوص روند اقدامات انجام شده در خصوص شرکت آب توضیحاتی ارائه نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار