نجاری با اشاره به پلمپ دو واحد سنگ‌کوبی در شهرستان، اظهار داشت: دو واحد سنگ کوبی یا فرآوری تولیدات معدنی به علت آلودگی زیست محیطی و نداشتن دستگاه غبارگیر استاندارد با حکم دادگاه پلمپ شد.
کد خبر: ۵۷۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 25 February 2018
رئیس اداره محیط زیست نهاوند گفت: شرکت سیمان نهاوند از سال ۹۲ تا ۹۵ حضور پررنگی در نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران داشته است و موفق به اخذ گواهینامه واحد صنعتی سبز (کشوری) در سال‌های ۹۲، ۹۳، ۹۴، ۹۵ و ۹۶ شده است.

به گزارش تسنیم؛ عباس نجاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر شرکت سیمان نهاوند مشکل زیست محیطی ندارد و مطابق آخرین بررسی‌ها، آنالیز‌های این اداره و پارامتر‌های سنجش شده سیمان نهاوند در حد استاندارد‌های محیط زیست می‌باشد.

وی با بیان این‌که شرکت سیمان نهاوند دارای گواهینامه iso ۱۴۰۰۱ می‌باشد، تصریح کرد: کارخانه سیمان نهاوند الزامات سازمان محیط زیست در زمینه استقرار را رعایت کرده است که می‌توان به ایجاد فضای سبز مشجر اشاره کرد که تاکنون بالغ بر ۱۲۰۰۰ اصله درخت در محوطه کارخانه کاشت شده است.

نجاری افزود: در مجموع الزام محیط زیست برای ایجاد فضای سبز در واحد‌های صنعتی، ۲۵ درصد مساحت است که سیمان نهاوند تا کنون ۲۶ درصد ایجاد کرده و در راستای کترل ذرات گردو غبار تولیدی هم اقدامات موثری داشته است که می‌توان به احداث و بهره‌برداری بگ هوس، بگ فیلتر و الکتروفیلتر اشاره کرد.

وی عنوان کرد: عملکرد موارد فوق (بگ هوس و ...) از طریق دو اهرم کنترلی از طریق آزمایشگاه‌های معتمد سازمان محیط زیست و از طریق آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان همیشه مورد نظارت می‌باشد.

رئیس اداره محیط زیست نهاوند با بیان این‌که شرکت سیمان نهاوند نسبت به نصب و راه اندازی سامانه پایش آنلاین اقدام کرده است، گفت: طرح جامع زیست محیطی معدن و کارخانه (EMS ,EMp) و استقرار واحد HSE در واحد سیمان نهاوند صورت گرفته است و این شرکت به صورت مرتب مورد بازدید و پایش کارشناسان اداره محیط زیست قرار دارد.

دو واحد سنگ‌کوبی در نهاوند پلمب شد

نجاری با اشاره به پلمپ دو واحد سنگ‌کوبی در شهرستان، اظهار داشت: دو واحد سنگ کوبی یا فرآوری تولیدات معدنی به علت آلودگی زیست محیطی و نداشتن دستگاه غبارگیر استاندارد با حکم دادگاه پلمپ شد.

وی تصریح کرد: این دو واحد فرآوری تولیدات معدنی که در سال‌های گذشته به دلیل آلودگی محیط زیست اخطاریه دریافت کرده بودند به دلیل بی‌توجهی به هشدار اداره محیط زیست و همچنین نصب نکردن غبارگیر، موجبات اعتراض مردم را فراهم آورده بود که با ارجاع پرونده آن‌ها به دادگاه تا تعیین تکلیف نهایی فعالیت آن‌ها متوقف و پلمپ شد.

نجاری افزود: این واحد‌ها با توجه به اخطاریه اداره محیط زیست در سال‌های گذشته تعهد داده بودند تا غبارگیر استاندارد بر روی دستگاه‌های خود نصب کنند، اما طی این مدت به این مساله بی‌توجهی کرده بودند که نتیجه آن آلودگی محیط زیست و اعتراض مردم را در برداشته است.

رئیس اداره محیط زیست نهاوند عنوان کرد: دانه بندی غبار‌های تولیدی ناشی از فعالیت سنگ کوبی در حد میکرون است که به راحتی وارد سیستم تنفسی می‌شود و حتی در قسمت زیرین ریه می‌تواند ته‌نشین شده و باعث ایجاد مشکلات تنفسی برای افراد شود ضمن این‌که این گرد و غبار تا شعاع زیادی پراکنده شده و روی محصولات کشاورزی می‌نشیند و باعث جلوگیری از رشد طبیعی آن‌ها می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست نهاوند گفت: با وجود وضعیت کنونی ادامه فعالیت این دو واحد امکان‌پذیر نبوده و لذا پرونده آن به دادگاه ارجاع داده شد و در حال حاضر در مرحله رسیدگی قرار دارد و تا پایان سال، حکم لازم در خصوص شرایط ادامه فعالیت آن‌ها صادر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار