نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت موضوع قیمت دلار را مدیریت می‌کند، ادامه داد: مگر می‌شود قیمت دلار از ۳ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۴ هزار و ... برود و مدام با بازار بازی کند و تا ۵ هزار تومان هم برسد؟
کد خبر: ۵۷۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 25 February 2018
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت موضوع قیمت دلار را مدیریت می‌کند، گفت: در چند روز آینده وزیر اقتصاد را در مجلس استیضاح خواهم کرد.

به گزارش فارس؛ امیر خجسته در رابطه با افزایش قیمت دلار اظهار کرد: از ۶ ماه پیش به وزیر اقتصاد، رئیس جمهور و هیات دولت تذکر دادم که قیمت ارز افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: به خاطر افزایش قیمت دلار از وزیر اقتصاد سئوال کردم، اما نتوانست جواب دهد و گفت: چند روز به من فرصت دهید تا با تیم تخصصی ارز با شما صحبت کنم، اما دو ماه گذشت و پاسخی نداد که در نهایت در صحن علنی مجلس، موضوع مطرح کردم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت موضوع قیمت دلار را مدیریت می‌کند، ادامه داد: مگر می‌شود قیمت دلار از ۳ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۴ هزار و ... برود و مدام با بازار بازی کند و تا ۵ هزار تومان هم برسد؟

وی با بیان اینکه این موضوع برای یک مسؤول ننگ است که بگوید من نمی‌توانم قیمت دلار را کنترل کنم، خطاب به مدیرکل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد بیان کرد: اگر توانایی کنترل ندارد کنار بکشید.

خجسته خطاب به مسؤولان مربوطه گفت: اگر می‌توانید قیمت دلار را کنترل کنید، وارد صحنه شوید، اگر نمی‌توانید بروید.

وی با بیان اینکه برای افزایش قیمت دلار وجود اخلالگران را مطرح می‌کنند در حالی که اخلالگر سوء مدیریت مسؤولانی است که بازار را رها کردند، تأکید کرد: اگر شما بازار کشور را کنترل کنید، اخلالگر می‌تواند فعالیت کند؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیرکل بانک مرکزی به طرح این سئوال که چرا با مردم بازی می‌کنید؟ تصریح کرد: ۶ ماه پیش موضوع افزایش قیمت دلار تا ۵ هزار تومان را مطرح کردم.

وی ادامه داد: می‌خواهند دلار را به ۵ هزار تومان برسانند و در این نقطه نگاه داشته و تک‌نرخی کنند و بعد بگویند بازار خود بالا می‌رود، مگر می‌شود بازار را رها کرد؟

خجسته با بیان اینکه وقتی قیمت دلار بالا می‌رود قیمت اجناس هم به همان میزان افزایش پیدا می‌کند، یادآور شد: استخوان مردم زیر بار فشار اقتصادی در حال خرد شدن است، اما مسؤولان به این موضوع توجهی ندارند.

وی با بیان اینکه جلوی افزایش قیمت حامل‌های انرژی گرفته شد تا قیمت‌ها افزایش نیابد، اما با افزایش قیمت دلار قیمت‌ها بالا رفت، افزود: این چه نوع مدیریت کشور است؟ مردم از نبود قاطعیت و تدبیر و وجود سوء مدیریت عصبانی هستند، باید از مردم عذرخواهی کنید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افرادی که ۱.۵ میلیون و یا ۲ میلیون تومان هم حقوق می‌گیرند در این شرایط بد اقتصادی به سختی روزگار سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: برای جمع کردن پول‌ها سرگردان اقدام به عرضه سکه کردند در حالی که این مسائل بر روی قیمت دلار تاثیر نخواهد گذاشت.

خجسته با بیان اینکه در چند روز آینده وزیر اقتصاد را در مجلس استیضاح خواهم کرد، ادامه داد: وزیر باید دلایل خود را ارائه دهد و بگوید به چه دلیل بازار را رها کرده است؟

وی با تاکید بر اینکه دلار باید به ۳ هزار و ۵۰۰ تومان برگردد، تصریح کرد: قصد داشتند که قیمت دلار را به پنج هزار تومان برسانند، اما وقتی عکس‌العمل مردم را دیدند قیمت را کاهش دادند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محور قیمت دلار بر روی ۵ هزار تومان گذاشته شده و حتی امکان افزایش هم وجود دارد، افزود: مردم از این مسائل معترض هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار