مدیر فرودگاه همدان گفت: پرواز همدان - کیش و بالعکس از هشت اسفند ماه و در روز‌های شنبه و سه شنبه به صورت چارتری برقرار می‌شود.
کد خبر: ۵۷۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 25 February 2018
مدیر فرودگاه همدان گفت: پرواز همدان - کیش و بالعکس از هشت اسفند ماه و در روز‌های شنبه و سه شنبه به صورت چارتری برقرار می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ سهراب کلوندی با بیان اینکه رونق گردشگری این استان در گرو افزایش پرواز‌ها و راه اندازی پرواز‌های داخلی و خارجی است افزود: برقراری و افزایش پرواز‌ها یکی از مواردی است که می‌تواند استان را در رسیدن به این اهداف یاری کند.

وی با بیان اینکه فرودگاه همدان همه شرایط لازم برای انجام پرواز‌های بزرگ و کوچک را دارد افزود: حمل و نقل به عنوان یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌های توسعه گردشگری، تاثیری مستقیم بر رونق صنعت جهانگردی دارد و هر گونه تغییری در وضعیت حمل و نقل به سرعت اثر خود را در همه بخش‌های صنعت گردشگری نشان می‌دهد.

کلوندی با بیان اینکه در حال حاضر هفته‌ای ۲ پرواز در روز‌های شنبه و سه شنبه به صورت رفت و برگشت از همدان به مشهد و برعکس انجام می‌شود افزود: همچنین توافقاتی برای راه اندازی پرواز ایران ایر همدان - تهران از سوی استاندار و نمایندگان مجلس با شرکت فرودگاه‌های کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه ماهانه حدود ۲۵۰ پرواز تفریحی، آموزشی و امدادی در فرودگاه همدان انجام می‌شود ابراز امیدواری کرد با وجود اینکه فرودگاه همدان زیرساخت‌های لازم برای ورود هواپیما‌های پهن پیکر را دارد این پرواز‌ها از فرودگاه همدان بیشتر شود.

گفتنی است، فرودگاه بین المللی همدان در ۵ کیلومتری شمال شهر همدان قرار دارد و مجهز به سیستم‌های کمک ناوبری VOR/DME و NDB است.

در سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۸۴ نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه انجام شد و ۳۰ هزار کیلوگرم بار و ۲۸۲ هزار نفر مسافر از طریق آن جابه جا شدند.

پرواز دوسویه همدان - مشهد روز‌های شنبه و سه شنبه هر هفته توسط هواپیمای md که دارای ۱۶۰ نفر ظرفیت است، صورت می‌گیرد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار