قراباغی با بیان اینکه بودجه خاصی برای مطالعه و ایجاد پارک ۴۰۰ هکتاری در اراضی تفریجان درنظر گرفته شده است، افزود: با انجام این کار توسعه فضای سبز از ۱۰ متر به ۱۸ متر خواهد رسید.
کد خبر: ۵۶۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ 22 February 2018
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان از افزایش ۳۵ درصدی بودجه ۱۲ سازمان شهرداری و ۴ منطقه و ستاد شهرداری همدان خبر داد.

به گزارش ایسنا،حسین قراباغی در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبر، تصریح کرد: ۶۴۶ میلیارد و ۳۷۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای بودجه سال آینده شهرداری مصوب شده که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است

وی از افزایش ۲۵ درصدی بودجه ۱۲ سازمان شهرداری در سال آینده خبر داد و گفت: برای این سازمان‌ها ۱۸۹ میلیارد و ۹۹۸ میلیون تومان بودجه درنظر گرفته شده است.

قراباغی ادامه داد: برای ۴ منطقه شهرداری و ستاد نیز ۴۵۶ میلیارد و ۳۷۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بودجه درنظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال آینده ۴۴ درصد بودجه به بخش جاری و ۵۶ درصد به بخش عمرانی اختصاص یافته است، افزود: با توجه به اهمیت حوزه عمرانی، بودجه عمرانی را در سال آینده افزایش داده‌ایم.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: سهم بودجه عمرانی ۳۶۰ میلیارد و ۷۷۰ میلیون و ۳۶۹ هزار تومان و سهم بودجه جاری ۲۵۸ میلیارد و ۶۰۴ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان است.

وی در ادامه به کلیات اقلام درشت بودجه اشاره کرد و گفت: ۳۰ میلیارد تومان برای آسفالت، ۳۱ میلیارد تومان برای رفت و روب و جمع‌آوری زباله، ۱۲ میلیارد تومان هزینه نگهداری فضای سبز، ۱۷ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز و ایجاد پارک ملل در نزدیک فرودگاه و ۱.۵ میلیارد تومان برای آغاز به‌کار فضای پارک ۱۰۰ هکتاری اراضی حیدره اختصاص داده شده است.

قراباغی با بیان اینکه بودجه خاصی برای مطالعه و ایجاد پارک ۴۰۰ هکتاری در اراضی تفریجان درنظر گرفته شده است، افزود: با انجام این کار توسعه فضای سبز از ۱۰ متر به ۱۸ متر خواهد رسید.

وی از ایجاد یوتل در ورودی شهرک فرهنگیان همدان و درنظر گرفتن دو میلیارد تومان اعتبار برای این کار خبر داد و خاطرنشان کرد: برای ایجاد تونل یا زیرگذر در بلوار ۱۳ آبان نیز ۴ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده همچنین برای ایجاد پارکینگ طبقاتی آقاجانی‌بیگ ۱۱ میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای تجهیز سازمان آتش‌نشانی، ۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان برای سرمایه‌گذاری در بافت‌های واجد شرایط و بازآفرینی محلات قدیمی، ۷۰۰ میلیون برای ترمیم تپه حاج‌عنایت و ۵۰۰ میلیون تومان برای مطالعات اولیه دوبانده کردن مسیر گردشگری گنجنامه درنظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان یادآور شد: ۵۰۰ میلیون برای احداث راه تفریحی کولاب و ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای توسعه پارک‌ها و مناطق سبز در مناطق ۴ گانه شهرداری همدان درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ میلیارد تومان برای پروژه تقاطع ... مسطح سردار شهید همدانی بودجه درنظر گرفته شده است، اضافه کرد: در بودجه سال آینده مبالغ خوبی برای مناطق ۳ و ۴ شهرداری درنظر گرفته شده است.

قراباغی در بخش دیگری از سخنانش به تعرفه عوارض محلی سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: در صورت درخواست مالکان در سال آینده شهرداری می‌تواند هزینه صدور پروانه را به صورت اقساط از شهروندان دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه تخفیفات خاصی در عوارض املاک در حرائم خاص درنظر گرفته شده است، افزود: ایجاد سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها در عوارض سال آینده رایگان درنظر گرفته شده است.

این عضو شورا با بیان اینکه عوارض کسب و پیشه را نسبت به سال گذشته کمتر از شهروندان دریافت خواهیم کرد، ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز به اماکن دارای مجوز اجازه داده می‌شود در ایجاد هتل‌‍های ۵ ستاره عوارض رایگان و ایجاد هتل‌های ۳ و ۴ ستاره نیز با ۹۰ درصد تخفیف عوارض انجام شود.

وی تصریح کرد: در جهت کمک به احیای بافت‌های واجد ارزش تاریخی کلیه عوارض مربوط به این بنا‌ها و تبدیل کاربری آن‌ها در سال ۹۷ مشمول بخشودگی می‌شود.

قراباغی با اشاره به رایگان شدن عوارض ایجاد پارکینگ‌های عمومی گفت: در سال آینده املاک عادی که قبلا مجوز ۲.۵ طبقه ساخت داشتند، برای املاکی که سنددار نیستند، بر اساس معبر و متراژ زمین پروانه ارتفاع داده می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: موقوفات عام ثبت‌شده از پرداخت عوارض معاف شده همچنین به افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی، خانواده شهدا و جانبازان، مساجد و فرهنگیان به منظور عوارض نوسازی و ساخت تخفیف داده می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار