معاون اداره کل ورزش و جوانان قم:
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل ورزش و جوانان قم گفت: امروز هیچ کدام از هیات های ورزشی استان در زمینه سالن مشکلی ندارند و هزینه تمرین و فعالیت آنها در این زمینه توسط اداره کل پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 21 February 2018

به گزارش تابناک قم،حسین رضایی افزود: از مجموع 66 سالن ورزشی در استان بیش از 20 مورد در اختیار هیات های ورزشی و 60درصد دیگر در اختیار بخش خصوصی است که از درآمد این سالن ها، هزینه هیات های ورزشی، تامین می شود.

وی با اشاره به چرایی واگذاری سالن ها به بخش خصوصی گفت: در راتباط با اجازه اماکن ورزشی به بخش خصوصی، قانون ما را مکلف کرده است و موظف شدیم طبق ماده 88 ، مکان ها را به بخش خصوصی اجاره دهیم و از محل اجاره این اماکن ورزشی، هزینه هیات ها را تامین کنیم.

رضایی خاطرنشان کرد: زمانی که سالن های ورزشی را به بخش خصوصی واگذار می کنیم برنامه تمرین و فعالیت هیات ها نیز در قرارداد قید خواهد شد و گاهی ما هزینه ها را در اختیار هیات قرار می دهیم تا تمرینات خود را در این مکان های ورزشی انجام دهند.

وی ادامه داد: هیات های ما به جای اینکه خود را درگیر سالن داری و تیم داری کنند باید دنبال تامین منابع مالی از طریق جذب حامی مالی و فعالیت های آموزشی و برگزاری مسابقات باشند و ما نیز مشکل سالن آنهاخ را برطرف می کنیم.

رضایی در پاسخ به درخواست برخی هیات های ورزشی در زمینه معافیت ورزش از مالیات گفت: طبق قانون همه باید مالیات بپردازند ولی حامیان مالی که سرمایه های خود را در ورزش هزینه می کنند مشمول معافیت هستند و این مصوبه در ورزش قم نیز اجرایی می شود.

وی فرهنگ سازی را از نیازهای ورزش قم دانست و گفت: باید خیرین و حامیان مالی ورود بیشتری به ورزش قم داشته باشند و هیات ها نیز تنها دنبال تامین هزینه های خود از دولت نباشند بلکه درآمد زایی و جذب حمایت های بخش خصوصی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

رضایی گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان قم در حد توان به هیات ها و ورزش استان کمک می کند ولی همه چیز باید طبق برنامه ریزی پیش برود، هیات های ورزشی باید برنامه های خود را ارائه و ما نیز در راستای آن اعتباراتی را تصویب و به آنها اختصاص می دهیم.

برخی از پیشکسوتان و مسئولان هیات های ورزشی، در گفت وگوهای مختلف با ایرنا از اداره کل ورزش و جوانان خواستند که سالن های ورزشی را مشمول اصل 44 قانون اساسی نکند و آنها را به صورت رایگان در اختیار هیات ها و ورزشکاران قرار دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار