مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از برنامه ریزی برای توسعه خوشه‌های صنعتی این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۶۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 20 February 2018

به گزارش تابناک : مسعود مهدی‌زاده مقدم اظهار داشت: با توجه به اینکه واحدهای صنعتی کوچک، ساختار شکننده‌ای برای فروش محصولات دارند اما با حمایت‌های صورت گرفته و با کمک شرکت‌های مدیریت صادرات، بالغ بر 300 میلیون دلار صادرات تا پایان دی ماه در این واحدها انجام شده است.

وی افزود: از مجموع 104 مورد سرمایه‌گذاری طرح خارجی در خراسان رضوی، حدود 430 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده و اشتغال چهار هزار و 700 نفر را فراهم کرده، 40 درصد به لحاظ تعداد، 30 درصد از لحاظ سرمایه‌گذاری و 27 درصد اشتغال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مستقر شده است.    

مهدی زاده مقدم ادامه داد: 88 درصد واحدهای صنعتی بهره‌برداری شده در استان خراسان رضوی، صنایع کوچک هستند و بیش از 95 درصد صنایع استان را بخش خصوصی شکل داده که این کم نظیر بوده و هم اکنون 44 درصد صنایع، 40 درصد اشتغال و 26 درصد سرمایه‌گذاری استان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است و بهترین موقعیت برای سرمایه‌گذاران بوده تا واحدهای صنعتی خود را در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر و از مزایای استقرار برخوردار شوند. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت مسیر توسعه اقتصادی واحدهای صنعتی کوچک تأکید کرد: همواره در کنار صنعتگران هستیم تا اگر واحد صنعتی به ویژه واحدهای خرد و کوچک به مسئله‌ای برخورد کنند، سریعاً رفع و بدون کوچک‌ترین دغدغه‌ای به کار خود ادامه و در مسیر رشد و توسعه پر شتاب‌تر حرکت کنند.   

مهدی‌زاده مقدم بیان داشت: روند ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های عمرانی مطلوب بوده و با حمایت‌های مقامات عالی استان و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، انجام امور مختلف در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با جدیت پیگیری و انجام می‌شود تا صاحبان صنایع بدون کوچکترین دغدغه، برنامه‌های فعالیت اقتصادی خود را انجام دهند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای مختلف به واحدهای صنعتی مانند خدمات نرم‌افزاری از طریق آموزش در جهت کمک به توسعه بازار داخلی و خارجی توسط کنسرسیوم‌های فروش و شرکت‌های مدیریت صادرات و همچنین کلینیک صنعت و توسعه نظام پیمانکاری SPX و همچنین توسعه خوشه‌های صنعتی با جدیت پیگیری و انجام می‌شود تا توسعه و فضای کسب و کار مطلوب تر و رشدی پایدار داشته باشد.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار