مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه نرخ مشارکت در این استان در سال 92 حدود 33 درصد بوده است گفت: این رقم در حال حاضر به 38 درصد رسیده که به ازای هر درصد افزایش نرخ مشارکت 20 هزار نفر به بازار کار ورود پیدا می کنند.
کد خبر: ۵۶۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 18 February 2018

رضا اسماعیلی روز یکشنبه  افزود: درصدد هستیم نرخ مشارکت در سال آینده به 40 درصد برسد تا تمایل افراد به کار و اشتغال بیشتر شود.
وی با اشاره به اجرای طرح کارورزی برای دانش آموختگان جویای کار بیان کرد: این طرح از سال جاری آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود بیش از 50 درصد از متقاضیان کارورزی در همان واحد مشغول به کار و حدود 30 درصد هم بصورت خوداشتغالی وارد بازار کار شوند و برای مابقی نیز باید برنامه ریزی کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: 20 هزار میلیارد تومان در زمینه اعتبارت از محل بودجه های 96 و 95 و از محل منابع داخلی بانکها، برای توسعه اشتغال در کل کشور اختصاص یافته که سهم استان کرمان حدود 618 میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: با بودجه اختصاص داده شده به کرمان و بر اساس طرح تکاپو، رسته های شغلی انتخاب شدند که بیشترین اشتغال را در این استان ایجاد می کنند که پیش بینی ما حدود 15 هزار شغل است.
وی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال 94 طرح تکاپو رسته هایی که سریع به اشتغال می رسیدند را در استان ها مشخص کرد و در استان کرمان 12 رسته مشخص شده که با تغییرات بسیار کوچکی اشتغال خوبی ایجاد می کند و برآورد اشتغال نیز در آن دیده شده است.
اسماعیلی افزود: بیش از چهار هزار شغل از محل تبصره بودجه 96 و تسهیلات بانک ها تاکنون ایجاد شده است.
وی با اشاره به بحث اشتغال روستایی در اشتغال فراگیر گفت: حدود یک میلیارد و 500 میلیون دلار معادل 12 هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال در روستاها در اختیار بانک ها قرار گرفته که سهم استان کرمان 400 میلیارد تومان است و امیدواریم چهار تا 6 هزار شغل از این طرق داشته باشیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اظهار کرد: در بحث های مشاغل خانگی نیز سهم استان کرمان 34 هزار شغل است.
وی ادامه داد: در اشتغال های خرد، کوچک و خانگی نیز با همکاری بهزیستی، کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید نیز اعتبارات بسیار خوبی معادل 300 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.
اسماعیلی با بیان اینکه ورودی بازار کار استان کرمان مشخص شده است افزود: نزدیک به 35 تا 36 هزار شغل ورودی به بازار کار استان داریم که برای پوشش آن برنامه ریزی کردیم.
وی تصریح کرد: بر اساس اظهارات دستگاه های اجرایی استان، در سال 96 حدود 34 هزار و 918 شغل را ایجاد می شود که به ورودی بازار کار استان بسیار نزدیک بود.
وی گفت: سامانه ملی رصد اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رصد اشتغال توسط دستگاه های اجرایی پیش بینی شده و 33 هزار و 400 شغل از ابتدای سال جدید تاکنون ایجاد شده است که نزدیک به اهدافمان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تاکید کرد: هدف این است که اعتبارات به سمت دستگاه های اجرایی برود که میزان ایجاد شغلشان بالاتر است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار