معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ارتباط با بازار و بازاریابی را حلقه گمشده اشتغالزایی دانست که تولید را به بخش مصرف وصل می کند.
کد خبر: ۵۶۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 18 February 2018

«صادق نجفی» شامگاه شنبه در پانزدهمین جشنواره «تولید ملی؛ افتخار ملی» افزود: ایران از بازار بزرگی برخوردار است و می توانیم از ظرفیت کامل مردم برای توسعه صنایع استفاده کنیم. 
وی که مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است، ادامه داد: همه مشکلات کشور به سبب مسائل مالی نیست، بلکه برخی گره ها را تولیدکنندگان فاقد عشق به تولید و همچنین کاغذبازی های اداری ایجاد کرده است. 
نجفی مدل مثلثی توسعه صنایع کوچک و متوسط را یادآوری و بیان کرد: تامین مالی صنایع کوچک و متوسط در راس این مثلث قرار دارد و در یک ضلع تامین سرمایه در گردش و در ضلع مقابل توسعه و ایجاد بازار است. 
وی تاکید کرد باید بتوانیم بازار را برای پذیرش تولید داخلی مهیا کنیم. 
«مشکلات وجود دارد اما نباید ناامید شد». 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت راه نجات اقتصادی کشور را در مدیریت جهادی برشمرد و اضافه کرد: معنای جهاد «تلاش تا پای جان» است و این تلاش لازمه توسعه امروز کشور به شمار می رود. 
به گفته وی، 85 هزار واحد تولیدی در کشور وجود دارد که حدود 1700 مورد آن واحد بزرگ صنعتی است و بقیه واحدهای کوچک و متوسط. 
نجفی یادآوری کرد: 41 هزار واحد تولیدی در شهرک های صنعتی کشور مستقر است که 65 درصد آنها به نوعی فعال است و تولید دارد. 
به گفته این مسوول، امسال 16 هزار تقاضای جدید برای ساخت واحد تولیدی داشته ایم و 51 هزار واحد تولیدی در دست ساخت بوده که بر این اساس شرایط برای تولید مهیاست. 
نجفی با بیان اینکه 90 درصد واحدهای تولیدی کشور واحدهای خرد و کوچک است، تصریح کرد: باید در شهرهای کوچک کمتر از 10 هزار نفر و مناطق روستایی به واحدهای که می‌توانند تولید داشته باشند، تسهیلات ارزان قیمت 10 درصدی و 6 درصدی اعطا کرد. 
وی اعلام کرد در دهه فجر امسال 375 واحد تولیدی در بخش صنایع کوچک با بیش از 35 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و بیش از 12 هزار و 500 نفر اشتغالزایی به بهره برداری رسید. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار