مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با تاکید بر این که در بستر فناوری اطلاعات می ‎‎ توان اشتغالزایی قابل توجهی انجام داد، گفت: با فراهم کردن زیرساخت‌هایی بر پایه فناوری، برای افراد دیگر حوزه ‎ ها نیز شغل ایجاد خواهد شد اما باید در راستای اشتغالزایی حوزه فناوری اطلاعات، فارغ التحصیلان این حوزه در اولویت قرار گیرند.
کد خبر: ۵۶۷۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ 18 February 2018

«محمدحسین ریاحی» در نشست با مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان، مدیر کل فنی و حرفه‌ای و جمعی از مسئولان و کارشناسان فناوری اطلاعات، تصریح کرد: حوزه فناوری اطلاعات دارای ظرفیت شغلی خوبی در استان است و در مقابل فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار بسیاری نیز در این حوزه وجود دارند. این مسئله بدین معنی است که فارغ التحصیلان حوزه آی‌تی آنچنان که باید از توانایی مهارتی مناسب برخوردار نیستند و مهارت آموزی در این حوزه را باید در اولویت قرار داد.

وی با اشاره به طرح توسعه زیرساختهای آموزشی- مهارتی در حوزه فناوری اطلاعات با هدف ایجاد 90 هزار شغل، اظهار کرد: اجرای این طرح می‌تواند مثمرثمر واقع شود اما نکته‌ای که در این زمینه باید مورد توجه قرار داد این است که این طرح برای کدام جامعه هدف، چه افرادی و با چه سطح تحصیلاتی مطرح شده است؟

ریاحی با اشاره به این که هم اکنون دو طرح «افزایش مهارت در محیط کار واقعی» و «کارورزی» در حال اجرا است، گفت: این دو طرح، جامعه تحصیل‌کرده دانشگاهی و همچنین افراد بدون تحصیلات دانشگاهی را مورد هدف قرار داده و به ارتقای مهارت افراد و نیز کم شدن فاصله مهارت‌های دانشگاهی و نیاز بازار کار کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: طرح توسعه زیرساخت‌های آموزشی بدین معنا نیست که با این طرح صرفاً 90 هزار شغل برای حوزه فناوری اطلاعات ایجاد می‎‎شود بلکه هدف، آموزش و افزایش مهارت جویندگان کار است.

گفتنی است، در ادامه این جلسه به بررسی و ارائه راهکار برای اجرای این طرح در استان پرداخته و در خصوص ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان حوزه فناوری اطلاعات استان بحث و تبادل نظر شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار