«حسین صابری» در هفتمین رویداد ملی استارتاپ دمو شهر هوشمند با بیان اینکه اکو سیستم تولید فناوری شامل دانشگاه، مرکز کارآفرینی، مرکز شتاب دهند، مرکز رشد و پارک فناوری، اظهار کرد: فن بازار برای تمرکز تحریک به تقاضا از سال 1383 در ایران فعال شده است.
وی پر کردن شکاف تکنولوژی فناوری بین کشورها را از دیگر وظایف فن بازار دانست و افزود: مأمورت فن بازارها به دو بخش توسعه شبکه و زیرساختها و عملیات تجاری و فناوری تقسیم میشوند.
معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس گفت: توانمندسازی به وسیله حاکمیت را رسالت بخش اول و بررسی خروجیها در بخش دوم، از دیگر وظایف تعیین شده برای فن بازارها در ایران است.
صابری انتقال فناوری و جذب سرمایهگذاری برای تحقق اهداف فناوریهای ایجاد شده را رویکرد جدی فن بازارها عنوان کرد و ادامه داد: محصولات فناورانه، خدمات تخصصی کسب و کار و طرحهای فناورانه از جمله خدمات قابل ارائه در فن بازار است.
این مقام مسئول با بیان اینکه دولت خریدار 63 درصد محصولات دانشبنیان در کشور است، تصریح کرد: فن بازار تخصصی و فن بازار منطقهای از جمله عناصر اصلی فن بازار ایران هستند.
وی در پایان با اشاره به فعالیت بیش از 40 کارگزار ایجاد شبکه فن بازار در کشور، خاطرنشان کرد: از کل کارگزارهای فعال در کشور،14 کارگزار برای بازاریابی، چهار کارگزار برای جذب سرمایه و 20 کارگزار وظیفه تبادل فناوری و رفع نیاز شرکتهای دانش بنیان را به عهده دارد.