رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه تمام ضمانت‌های بین‌المللی دنیا برای سرمایه‌گذاری در کرمان وجود دارد گفت: ما هیچ مشکلی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان کرمان نداریم و از آنها استقبال می‌کنیم.
کد خبر: ۵۶۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۸ 17 February 2018

جعفر رودری امشب در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های خارجی و داخلی در باغ شاهزاده ماهان کرمان اظهار داشت: ظرفیت‌های استان کرمان در حوزه‌های مختلف بسیار زیاد است که برای معرفی آنها نیازمند چند ماه وقت است.

وی با بیان اینکه استان کرمان از پهناورترین استان‌های کشور است که 11 درصد مساحت خاک ایران را در بر می‌گیرد گفت: بیش از سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد و جی‌دی‌پی استان عددی حدود 14 میلیارد دلار است و قرار است تا سال 1404 به 21 میلیارد دلار افزایش یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان افزود: کرمان ظرفیت‌های اقلیمی دارد که می‌توان تمام اقلیم‌های آب و هوایی را در یک فصل در آن دید.

وی با اشاره به اینکه قابلیت‌های مهم استان در چهار محور دیده شده است بیان کرد: کرمان بهشت معادن ایران است و بیش از 40 نوع ماده معدنی در کرمان استخراج می‌شود.

رودری با بیان اینکه صنایع فرآوری که باعث ایجاد ارزش افزوده بالاتر شود را از قابلیت‌های استان دیده‌ایم تصریح کرد: به لحاظ موقعیت جغرافیایی کرمان، این استان ظرفیت استفاده از انرژی خورشیدی را دارد که باعث شده یک موقعیت ممتاز در این حوزه باشد.

وی با اشاره به اینکه با تمام محدودیت‌ها در حوزه بین‌المللی امکان توسعه پایدار در زمینه انرژی‌های تجدید‌پذیر وجود دارد گفت: استان کرمان در حوزه اقتصاد مقاومتی خوب عمل کرده است و با کمک گرفتن از معین‌های اقتصادی مسیر توسعه را طی می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه قابلیت‌های کشاورزی استان کرمان بسیار بزرگ است و در جنوب استان کرمان امکان کشت خارج از فصل نیز وجود دارد افزود: در حال حاضر بیش از 30 هزار هکتار زیر کشت محصولات زراعی در استان کرمان است.

وی با اشاره به اینکه تولیدات دامی نیز از دیگر ظرفیت‌های استان کرمان است ابراز داشت: واحدهای تولید دام سبک و سنگین و پرورش مرغ زیادی راه‌اندازی شده است.

رودری ظرفیت گردشگری استان کرمان بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: ظرفیت گردشگری استان کرمان در دو بخش ابنیه تاریخی دارای سابقه تاریخی چند هزار ساله از جمله ارگ تاریخی بم و ارگ تاریخی راین، تپه‌های کنار صندل، روستای تاریخی میمند و غیره و مناطق گردشگری طبیعی از جمله کلوت‌های شهداد و غیره معطوف می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ظرفیت‌های ما در بخش گردشگری، صنایع‌دستی منحصر به فرد است افزود: یکی از زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان ایجاد زیرساخت‌های گردشگری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه صنایع بزرگ و مادری در استان کرمان داریم که هر کدام از آنها امکان صنایع پایین‌دستی و فرآوری را فراهم کرده است عنوان کرد: قطار توسعه استان با شتاب در حال حرکت است و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه در استان کرمان چهار فرودگاه، بیش از 850 کیلومتر خط ریلی و بیش از هزار و 400 کیلومتر بزرگراه در استان کرمان داریم گفت: کرمان جاده‌های شرق به غرب و جنوب به شمال را متصل می‌کند و ترانزیت کالا از آنها انجام می‌شود.

رودری با اشاره به اینکه نزدیکی به دریا نیز این امکان را فراهم کرده که برای حمل بار از استان و صادرات کالا مشکلی نداشته باشیم افزود: تمام ضمانت‌های بین‌المللی دنیا برای سرمایه‌گذاری در کرمان وجود دارد.

وی با بیان اینکه کرمان در زمینه ایجاد انرژی‌های نو با سرمایه‌گذاران خارجی تفاهم‌نامه‌هایی دارد و پروژه‌هایی در حال احداث است بیان کرد: ما بر اساس سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران هیچ مشکلی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان کرمان نداریم و از آنها استقبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه یک شهرک انرژی نو در استان کرمان تحت عنوان "شهر آفتاب" را در حال احداث بوده و در مرحله دریافت مجوزها است افزود: بیش از 300 روز آفتابی با کیفیت بالا در طول سال در استان کرمان وجود دارد که فرصت مناسبی برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی دارد.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار